Nem véletlenül kezdjük a Kinect Adventures-zel a jelenleg elérhető Kinect kínálat bemutatását: ez az a játék, ami megvan / meglesz mindenkinek, aki a Kinect beszerzése mellett döntött, vagy fog dönteni. Az Adventures a kötelezően a kamera mellé csomagolt játék, ingyenes bónusz, ha úgy tetszik. Annak pedig egyáltalán nem rossz... de ne szaladjunk előre.
Szaladnak majd helyettünk az avatárjaink: a Kinect Adventures bájosan egyszerű alapszituációt (egy mindenfelé kalandozó csapat új tagját domborítod) kínál, és erre építi rá önmagát, minijáték-kollekció formájában. Aki jobban figyelemmel követte az utóbbi egy-másfél éve Kinectes (vagy akkor még: Natalos) történéseit, az Adventures több játékát is gyanúsan ismerősnek találhatja. Ez sem a véletlen műve, a kollekció két darabja is Kinect techdemóként szolgált abban az időszakban, amikor a Microsoft még csak a sajtónak mutogatta a kamerát, meg a képességeit.
Az Adventures öt játékot, és minden játékhoz kilenc pályát tartalmaz - a “pályák” erősen idézőjelesek, hiszen feladataikban, kinézetükben erősen emlékeztetnek egymásra, a felépítésük más, és a játék a feladatokat variálja (többször: nehezíti), nem új játékelemeket dob be. Ha valaki történetes karrier-módra vágyik, van az is, itt nehézség alapján csoportosítva kapjuk a játékokat, és érmeket szerezhetünk (a bronztól a platináig), a következő nehézségi fokozatra való továbbjutás feltétele meghatározott számú és minőségű érem összegyűjtése. Ebben a játékmódban az Adventures bőségesen méri a jutalmakat, nem csak achievementeket osztogat, hanem avatar tárgyakat és Élő Szobrokat is. Hogy miket? Az Élő Szobrok a játék legegyedibb jutalmai: a kör végén megnyitott (általában jópofa állat) figurához rögzíthetünk mozgást ás hangot, aztán az eredményt - a mozgásunknak megfelelően animált, és a torzított hangunkkal ellátott - figurát feltölthetjük a Kinectshare-re, hogy mások is megcsodálhassák. Az eredmény egyébként roppant mókás, jó lenne, ha ez a szolgáltatás később a dashboardon, az avatárunkra vonatkoztatva is megjelenne.
Lássuk az öt játékot! A 20 000 Leaks a tenger alá, egy üvegkalitkába invitál, itt kell a különféle vízi állatkák által okozott sérüléseket betapasztani a kezünkkel - vagy a lábunkkal, vagy a fejünkkel, ahogy éppen kijön a lépés. A feladat alapvetően egyszerű, és a játék is az: kihívást talán az egymás felé repedő lukak (ezeket egyszerre kell lefogni, hogy eltűnjenek) jelentenek csak. A River Rush a kollekció “legjátékosabb” darabja, platformer-elemekkel dúsított szabadvízi csónakázás. A sebességet nem te szabályzod a csónak irányát (oldallépés / hajlás) viszont igen, és a célként kitűzött éremgyűjtögetés érdekében az ugratókról elérhető sziklaperemeket is érdemes használni. Az RR elég változatos cucc, ketten játszva pedig határozott pluszt ad - az itt kivitelezhető dupla ugrással magas helyekre lehet eljutni. A Reflex Ridge az Adventures izzasztó része. Az előre lefektetett sínpályán mozgó kocsit egyrészt gyorsíthatjuk (ugrálás), másrészt az akadályokat (oldallépés, ugrás, guggolás) is ki kell kerülnünk, miközben érméket gyűjtögetünk.
A Rally Ball a klasszikus faltörő háromdimenziós újraértelmezése, az általad ütögetett labdával a főszerepben. A játék faltörő-alapszolgáltatásokat nyújt, különösebb csavar nincs benne, az ügyes célzással előcsalható bónusz (több labda egyszerre) sem meglepetés. Mint ahogy a Space Pop sem az: az űrállomás súlytalanságában lebegő buborékokat kell begyűjtened repkedve - igen, a repüléshez a karjaiddal kell verdesned, ami esetemben kívülről úgy nézett ki (minden játék gondosan fényképez akció közben - a fotók természetesen megoszthatók), mintha egy jóllakott barnamedve próbálna repülni, a baráti köröm legnagyobb mulatságára, persze.
Egyszerű játékok? Azok. El lehet velük szórakozni? El bizony, pláne társaságban. Az Adventures nem néz ki rosszul (Unreal 3 motor), szép színes, de üvölt róla, hogy alapvetően nem boltban árult, különálló szoftvernek szánták, hanem az új vásárlókat a Kinect világába bevezető extrának - a játék mellé adott kóddal (plusz pályák) kapásból az Xbox Live-ra is felvezetik az újoncokat, duplán teljesítve a kitűzött feladatot. Nem ez a Kinect kínálat legerősebb darabja (a középmezőnyben versenyez), ismételt használat után simán rá lehet unni (még két játéktípus jól esett volna), de a hardver mellé csomagolt játékként korrektül megállja a helyét.