[Teszt] Star Wars: The Force Unleashed 2

Star Wars: The Force Unleashed 2

mcmackoGéczy Attila2010.10.29. 10:00

Bizony nagyok az elvárások a Force Unleashed folytatásával kapcsolatban. Az első rész egy kifejezetten kellemes sci-fi akciójáték volt - egy színfolt a messzi-messzi galaxisból - mely sajnos nem volt mentes az apróbb hibáktól. Továbbmegyünk, egyesek szemében a sztorija meg is erőszakolta a klasszikus történetszálat. Sokan mégis így szerették, ezt pedig a játékeladási jelentésekben szereplő mutatók bizonyítják leginkább. A folytatás nem volt kétséges, és az sem, hogy a fejlesztők minden apró bakira megoldást ígérnek. Így lett? Megoldódtak a korábban kritizált gondok?

Lelkünknek egy teli torokból kiáltott “igen” esne leginkább jól, a helyzet azonban az, hogy a The Force Unleashed 2 minden helyretett hiba után elsüt egy új baklövést.

A játékmenetet érintő problémák például javarészt orvoslásra kerültek. Starkiller mozgása fenomenálisan kézre áll - képességeit laza csuklómozdulatokkal sütjük el. Szinte élvezet ugrabugrálni és körbesuhanni a térképeket az agilis karakterrel. Bugokkal alig futunk össze, a harc is élvezetes és zsigeri, valamint antihősünk sem szívbajos. Ha úgy hozza a lendület, dupla pengéjével a karokat és a fejeket is önállósítja; fénykardos harc talán soha nem volt még ennyire a helyén egy Star Wars játékban sem. Aztán ott vannak az Erő-varázslatok. Többségük ismerős már az előző epizódból, de két új támadást (köztük a híres-nevezetes elmetrükköt) is beiktattak a szisztémába.

A grafika nem különben varázslatos. Az Euphoria motor még mindig egy technológiai csoda a maga fizikai modelljeivel, anyagszimulációjával. A készítők ráadásul egy fenemód ízléses és hatásos elmosás effektet pakoltak a mozgó karakterekre. A bevilágítás is példaértékű, jobb pillanataiban a játék úgy fest, mint egy interaktív CG animáció, amely ráadásul stabil 30 FPS körüli értékkel fut. A zenéről szintén nem kell ódákat zengenünk. Aki a Skywalker Symphony Orchestra által felmuzsikált dallamoktól nem kap libabőrt, annak nem is érdemes a Star Wars mondakörrel foglalkozni.

A Force Unleashed 2 tehát már az első perceiben játszatja magát, hízeleg neked és elhiteti, hogy életed egyik legkeményebb SW utazására váltottál jegyet. Mindjárt az elején bevet egy hihetetlenül látványos menekülést (Figyelem - hasonlóan epikus jelenetből még a későbbiekre is tartogat párat!), beleszoktat a dinamikus harcrendszerbe, közben folyamatosan villogtatja a technológiai tudását. Aztán szépen lassan jönnek a problémák.

Már-már beleéltem magam, hogy mennyire jól esett az a két és fél óra játék, amit a lemez első behelyezése után iktattam be. Ekkor a kíváncsiság által hajtva belekukkantottam a pályaválasztó menübe. Nem hogy váratlanul ért, de egyenesen egy hirtelen pofon erejével volt egyenértékű, hogy ennyi idő után már a játék 60%-ánál jártam. A bosszantómód rövid játékidő nem is gond olyan esetben, ha ezt változatos, sokszínű történetvezetéssel, pályaválasztékkal valósítják meg. A TFU2-nél azonban közel sincs erről szó.

A játék gyakorlatilag 3 fő helyszínen játszódik, ezek között vannak a pályák alfejezetekre szekcionálva. A második helyszín - a gyönyörű Malastare - három alegysége más játékban, vagy akár az előzményben is egyetlen egy masszívabb pályának számítana. A hosszasnak tűnő helyszínek ritmusa külön kiemeli a játék rövidségét, arról nem is beszélve, hogy az ellenfelek verziói sem nagyon variálódnak a szűk négy-öt óra alatt. Az új ellenfelek az első rész után eléggé jellegtelenek, a lépegetők, masszívabb droidok elleni küzdelem pedig vontatott és unalmas. A nagyobb opponensek legyőzéséhez szükséges QTE szekvenciák laposak és mindennemű kihívástól mentesek. Ebben a formában akár el is hagyhatták volna őket.

A sztori sem vágja mellbe az embert. Az első rész minden esetlensége ellenére is hordozott némi bájt magában, a folytatás viszont már csak abszolút buta és értelmetlen fordulatokat tartogat. A klónozós alapfelállás még benyelhető volna, de ennyi játékidő alatt képtelenek a fejlesztők kibontani az “elrabolják a lányt, a renegát hős pedig elmegy megmenteni őt” sablonhalmazt. Arról nem is beszélve, hogy a karakterek ostobák, és Galen "Starkiller" Malek is egy nulla jellem a folytatásban. A legjobban kidolgozott figura a vak Jedi, de ő rendtársaitól szokatlan módon őrült és ostoba - nem is nagyon tudtuk őt hol elhelyezni a nélküle is éppen eléggé banális forgatókönyvben.

Bár az előzőekben már magasztaltam a motort, azért egy-két disznóságot az Euphoria háza táján is talál az ember, ha keresni akar. A tárgyak felbukkanása (pop-up) szinte állandó jelenség, és persze ez érzékelhetően zavaró is tud lenni néhol. A folyamatos képfrissítést pedig pár ezredmásodpercig tartó képtörések/leállások csipkézik. Mintha nem tudná kellően bufferelni az adatot a meghajtó...

Mint említettük, az Erőhasználatot és a pofozkodást átküldték egy áramvonalasításon, a tárgyak befogása azonban továbbra is problémát jelenthet. Harcban az ellenfelek prioritást kapnak, így őket jelöli ki az Erő-kurzor. "Jóság!" - gondolja az átlag játékos, de ilyen prioritáskezeléssel úgy átcipelni a terem egyik sarkából a másikba az energiatartályt, hogy közben huszonöt terror-pók izeg-mozog a képen, és mindent befog a célzás, csak a tartályt nem... türelemjáték, a tolerálhatóság határán.

Sajnálatos, hogy ennyi negatívumot kell felsorolni egy olyan programnál, amely egyébként kiváló pályaterveket, szórakoztató feladatokat és általánosságban remek harcokat, főellenfeleket kínál a játékosnak. A fejlesztők bőszen játszogathattak Kratos legújabb kalandjával. Van tényleg jópár olyan állszaggató jelenet, amelynél már nem hisszük el, hogy a feszültséget és a látványt lehetne jobban fokozni. Persze a TFU2 megpróbálja és sikerül is neki. A furcsa ellentmondás, ami a játékot övezi, azt sugallja, hogy mégiscsak érdemes lehet a műfaj és a saga rajongóinak kipróbálni a címet, hiszen ezekre a jelenetekre (és az első trailerben mutogatott gigantikus bestiára) bizonyára jó ízzel fogunk majd visszaemlékezni. Az utóbbi hónapok leglátványosabb és talán leghatásosabb snittjeit a Force Unleashed folytatása szolgáltatta számunkra, ez pedig nagyon erős fegyvertény az akciójátékok mezőnyében.

*A The Force Unleashed 2 tehát meglehetősen zagyva képet mutat. A fakó és unalmas középszer felett áll, hiszen vannak igazán emlékezetes, zseniálisan megvalósított elemei. Ezek kellő fejlesztési idő és plusz hozzáadott érték mellett az ősz nagyjai közé emelhették volna a programot. Ugyanakkor jónéhány tekintetben vastagon a sztenderdek alá lő a játék, e felett pedig teljesen értetlenül állunk. Újrajátszási faktora meglehetősen alacsony - a mellékelt challange móddal együtt is -, így a legnagyobb hibáját észbontó rövidségében látjuk. A befejezés mégis azt sugallja, hogy nem ez volt az utolsó játék, amelyben Starkiller a főszereplő...

Reméljük a harmadik részre az Erő minden fogaskereket a helyére mozgat majd. *

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 órája

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

14 órája
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

21 órája
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

1 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

1 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2 napja
21

Heti megjelenések

2 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

4 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

5 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

6 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

6 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

7 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

7 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

7 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

7 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

8 napja
8

Heti megjelenések

9 napja
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

2024.04.07.
1

Dragon Quest producer váltás, Stellar Blade DLC-k - ez történt pénteken

Továbbá: Gears of War 6, Star Wars Outlaws, Sam Lake a Kojima Productions-nél.

2024.04.06.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==