Az idei E3-as Nintendo konferencia tán legfontosabb Nintendo DS bejelentése a Grand Theft Auto: Chinatown Wars volt. Akkor még csak a játék címét tudtuk, az első információkat és képeket most szállította a Nintendo Power magazin. Zseb-GTA, klasszikus nézetből, újdonságokkal, Liberty City-ben.
Ami talán a legfontosabb: a GTA DS nem casual-GTA, hanem tisztességes, a megszokott játékmenetet és játékelemeket felvonultató GTA mellékág. A játék M besorolású lesz, vagyis a szókimondó dialógusoknak és brutalitásnak sem kell búcsút intenünk. A perspektíva ezúttal izometrikus, a vizuális stílus pedig cel-shaded - vagyis “rajzfilmszerű” - lesz. A PSP-s GTA epizódokhoz hasonlóan a játékmenetet a zsebkonzolos elvárásokhoz igazítják, a missziók viszonylag rövidek lesznek, hogy a metrón, pár megállós távolságban is abszolválni lehessen egy-egy küldetést. A DS lehetőségeinek kihasználását a minijátékok fogják jelenteni, ezek az ígéretek szerint szervesen épülnek a játékba - jó példa az autólopáskor végrehajtandó csavarhúzós motorindítás a stylus tekergetésével.
Az interfész az ígéretek szerint leginkább egy PDA-re fog hasonlítani, itt nézhetjük meg a statisztikákat, térképet, misszióleírást kapunk. Az irányítás az iránygombokat és a cerkát egyszerre használja, az akciózós részeknél célozni a stylus-szal lehet. Megmarad a szokásosan bőséges fegyverválaszték is, a DS kivetülésben olyan visszatérő közönség kedvenceket üdvözölhetünk, mint lángszóró vagy a chaingun. A rendőrök elől való menekülés új szisztéma szerint történik, nem is annyira menekülni kell, mint pusztítani -a cél az üldözők járműveinek tönkretétele.
A Chinatown Wars Liberty City-ben játszódik - a város nagyjából hasonlítani fog a korábban megismertre, de nem ugyanaz lesz. A Rockstar-nál igyekeznek kifacsarni a maximumot a DS-ből, sok gyalogos, és sűrű forgalmat ígérnek - minimális töltési idővel és pop-up-al. A multiplayer módokról egyelőre nem beszélnek - valószínűleg kapunk ilyesmit is.