Az égi háború szerelmesei a HAWX 2 személyében nemrég már megkapták a jól megérdemelt őszi játékadagjukat, és jó tudni, hogy az utánpótlás miatt sem kell aggódniuk, hiszen jövőre is lesz mivel repdesni: érkezik az Ace Combat Assault Horizon. Előzetesünkben összegyúrtuk számotokra az eddigi tudnivalókat.
Bár a hatodik résszel már a jelenlegi generációba is átlépett, igazi újdonsággal nem nagyon tudott szolgálni az Ace Combat sorozat az elmúlt néhány epizóddal. Nagy szerencse, hogy a Namco és a Project Aces csapata is meglátta mindezt: az egy hónapja leleplezett Ace Combat Assault Horizon a sorozat történetének legnagyobb váltása lehet, amely alapos frissítést hozhat a nagy nevű repülős franchise vérkeringésébe.
A számozás elhagyása nem véletlen: az Assault Horizon nem Ace Combat 7, hanem a sorozat újragondolása, ha úgy tetszik reboot, tökéletesen illeszkedik tehát napjaink - egyébként nem feltétlenül rossz - trendjeihez. Hogy mi változik? A sztorit és az alapokat tekintve nem sok minden: az Ace Combat továbbra is egy könnyen tanulható árkád légi kaland lesz, erőteljes, nagyszabású sztorival, a játékmenetet, és főleg annak tálalását illetően azonban bőségesen számíthatunk újdonságokra. Ha úgy tetszik, akkor az Assault Horizon divatos, 2010-es köntöst húz magára, átlépve ezzel önmaga árnyékán, felzárkózva napjaink elvárásaihoz, valamint minőség- és prezentációbeli színvonalához.
A kulcsszó, vagy inkább kulcskifejezés a Close Range Assault. A Project Aces belátta, hogy az állandó rakétaeregetés hosszú távon (és főleg nagy adagokban) könnyen unalmassá válhat, éppen ezért úgy döntöttek, hogy megpróbálják közelebb hozni az akciót a játékoshoz. A trükköt első sorban továbbra sem a játékmenetben, sokkal inkább a prezentáció terén kell keresni: a hatékony célkövető fegyverzet természetesen megmarad (érdekes is lenne a játék a rakéták nélkül), csak éppen ezúttal testközelből, látványos kameraállásokkal kísérve követhetjük majd végig az általuk végzett pusztítást, és a gépágyúval történő ténykedés is kategóriákkal látványosabb lesz, mint azt korábban megszoktuk.
A szemet gyönyörködtető poligonparádé fényét további hatásvadász finomságok emelik: itt van például a Steel Carnage, ami első sorban nem feature, sokkal inkább egy, az Assault Horizont jól jellemző elnevezés. Hogy mit takar? Leginkább azt, hogy a Project Aces szeretné személyesebbé tenni a vadászgépek harcát. Magyarázat minden bizonnyal szükséges: első sorban arról van szó, hogy idézőjeles emberi tulajdonságokkal ruházzák fel őket - a találatoktól a szárnyak leszakadnak, mintha végtagok lennének, és vérként fröcskölő olajt hagynak maguk után. A pusztítás egyébként szintén az egyik fontos eleme lesz a játéknak: az új epizód egyértelműen a következő szintre lépett, ami a rombolhatóságot illeti.
Megkapó prezentáció - ha választanunk kellene az eddig látottak alapján, minden bizonnyal ez lenne a legnagyobb erénye az új Ace Combatnek. A látványos, adrenalinpumpáló és a harc változatosságát növelő virtuális operatőr, a végre vállalható, kellően színvonalas földfelszíni környezet és az erőteljes destruktív lehetőségek. Ráadásul ha hozzávesszük mindehhez a további várható újdonságokat (mint például a néhány villanás erejéig már feltűnt helikoptereket), akkor könnyű szívvel kinevezhetjük az Assault Horizont a következő esztendő egyik legígéretesebb folytatásának, amely könnyen új etalonná válhat az akcióra kihegyezett, árkád repülős játékok palettáján.