[Próbakör + Interjú] Knight's Contract

Knight's Contract

mcmackoGéczy Attila2010.08.30. 17:10

Ahogyan a bevezetőben is elmondtuk: a Knight's Contract a japán Namco Bandai sajátos válasza Dantéra, Bayonettára és a többi hősre, akik a maguk módján sajátos értelmezést adtak a pofozkodós műfajnak. A KC azonban nem próbál szolgai módon másolni, inkább igyekszik egyedi oldalról közelíteni, némi európai ízt keverve a receptbe.

A történet főhőse Heinrich, a boszorkányvadász, akin a halhatatlanság átka ül. A lovag kénytelen-kelletlen szövetségre lép Gretchennel, aki (mily meglepő) egy saját keze által kivégzett boszorkány reinkarnációja. A törékeny máguskisasszony és a hatalmas harcos paktuma azonban nem alantas célokat szolgál; a világot elözönlő Homonculus szörnyetegeket csak a furcsa duó lesz képes megállítani.

A cselekményt a középkori Európába helyezték a forgatókönyvírók. A mai Németország területén Dr. Faust története elevenedik meg, modern újragondolásban. A sztori kidolgozásához hatalmas ihletet szolgáltattak a korabeli boszorkányüldözésről készült feljegyzések és históriák.

Heinrich halhatatlan, az eszét és erejét használja a harcok során. Félisteni mivolta legyőzhetetlenné teszi - ám neki is van egy gyenge pontja. Gretchent védelmeznie kell, különben elbukik a küldetés, és nem mellékesen a játéknak is csúnya Game Over felirattal szakad vége, ha a boszorkányunkat megcsócsálják a szörnyetegek.

A rusnyaságok ellen Heinrich hosszú-hosszú kombókat indíthat. A fejlesztők arra gyúrtak, hogy a játékos zajos sikerélménnyel legyen gazdagabb minden egyes kombó láncolat bevitele után. Ezt gondosan kitalált, egyszerű és intuitív irányítási módszerrel szeretnék elérni. A bunyó természetesen nem degradálható le egyszerű vagdalkozásra; Gretchen segítségével néhány agresszív varázslat elengedése sem tűnik boszorkányságnak.

A pályákon igen gyakran futunk majd össze hatalmas főellenfelekkel is, akiket szerencsére nem puhítottak le a kezsüel közönség igényeire. Hosszadalmas harcokat várhatunk a karakteres főnököktől, akik a legyőzéséhez külön taktika szükségeltetik, tisztára, mint a régi szép időkben.

A játékot körülbelül 60%-os készültségben mutogatták a Game Republic fejlesztői. A látvány stílusa, a művészeti oldal meggyőző, technológiailag azonban eléggé sivár az összkép. Lapos, papírmasé díszletek, és gyanúsan alacsony felbontás jellemezte a monitoron látottakat. Az effektek szerencsére kellő löketet adtak a grafikának, de a stílusban már évekkel ezelőtt is elérhető volt sokkal látványosabb program.

Úgy tűnt a rövid bemutató után, mintha a játék lemaradt volna pár évet a fejlődésben. A fantasztikus Bayonetta és az évek óta remekelő DMC széria után nehéz lesz érvényesülnie sajátos megközelítésével, régisulis látványvilágával. De talán pont a karakterek összjátéka, vagy az európai miliő lesz az, ami a reflektorfénybe fogja helyezni a programot. Ezekre a kérdésekre, ha minden jól megy, leghamarabb jövőre kapunk választ, ugyanis a Knight's Contract valamikor a 2011 folyamán fog a boltok polcain felbukkanni.

A következő oldalon a játék producerével készített interjúnkat olvashatjátok.

Ryo Mito már bizonyított a szakmában. A Dragon Ball Tenkaichi sorozatra sok rajongó kedves élményként tekint, mások szerint viszont azóta sem volt jobb és tartalmasabb program, amelyik a Toriyama mítosszal operált. Ryo-san jelenleg a Knight's Contract produceri teendőit látja el, tőle tudtunk meg néhány fontos információt a játékkal kapcsolatban.

Gamer365: Milyen hangsúlyt kap a történet? Mi a helyzet az átvezető animációkkal?

Ryo Mito: A történet próbál mélyre ásni. Bár ez a bemutató alapján nem derült ki, sok átvezetőt szereténk használni a játék folyamán.

G365: Milyen mélységekre számíthatunk? Az érzelmek is felszínre kerülnek a karakterek között?

RM: Sajátságos viszony lesz Gretchen és Heinrich között. Nem szerelmi kapcsolatra kell gondolni, de az érzelmek mindenképp szerepet játszanak majd. Kettejük alapvető viszonyát a lovagi szerződés határozza meg, ami a két karakter számára más jelentéssel és érzelmi töltettel bír.

G365: Miért pont a középkorba, és miért pont európai közegbe illesztették a cselekményt?

RM: Az európai ízlés, Dr. Faust története, a boszorkányüldözések olyan alapanyagot szolgáltattak, amelyek inspirálóan hatottak ránk. Ennyire egyszerű az egész.

G365: Lesz a játékban fejlesztési rendszer? Ha igen, hogyan fog működni?

RM: Heinrich képességei és kombói fejlődni fognak, ahogyan a játékos halad előre a kampányban. A kombók hosszán fogjuk igazán érezni, hogy a hősünk erősödik. A boszorkányvarázslatok különféle variációkban fognak megjelenni, ezeket a kombinációkat pedig megnyitható formában tárjuk a játékosok elé. A kombinációk összeállításában a játékosnak is szerepet adunk majd.

G365: Egy üldözéses jelenettel záródott a prezentációjuk. A küzdelmet más jellegű pályaelemekkel, esetleg platformer szakaszokkal is színezik majd?

RM: Pontosan. Nem akarjuk, hogy a szokásos vagdalkozásba beleunjanak a játékosok. A fő koncepció a küzdelem, de hőseink mozgáskultúráját igyekszünk színesebbé varázsolni.

G365: Mennyi időt kér majd a játékostól egy végigjátszás?

RM: Úgy tervezzük, hogy a történet elejétől 15 órát kell rászánni a játékra, így kényelmesen a végére érhetünk. Azonban a fejlődés, a megnyitható extrák reményeink szerint kibővítik majd az átlagos játékidőt.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

13 órája
2

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

21 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==