[Próbakör] Bulletstorm

Bulletstorm

dragCsető Zsolt2010.08.27. 14:00

A People Can Fly csapata - ahogy azt talán már meg is szoktuk tőlük - kissé komolytalanabb oldalról közelíti meg a belső nézetű lövöldék műfaját: igaz ez legújabb játékukra, a Bulletstorm-ra is, mellyel kellemes kört futottunk Gamescomon.

Belebotlasz egy ellenfélbe. Örülsz, vagy sem? Az FPS-ek többségében nem kifejezetten, a Bulletstorm esetében viszont határozottan. Egyszerűen és gyorsan végzel vele. Mi a reakció? Általában elégedettség és megkönnyebbülés, a Bulletstormmal játszva azonban csalódottság. A lengyelek valahogy így jellemezték új játékukat - és milyen igazuk volt.

Az imént leírtak hátterében rendkívül egyszerű dolog áll: a Bulletstormban nem az a cél, hogy eltedd láb alól az ellenségeidet. Oké, a végletekig lecsupaszítva ez, ám a játékmenetet arra tervezték, hogy mindezt stílusosan és kreatívan tedd: a játék szlogenje nem véletlenül lett "kill with skill". Grayson Huntnak, és társának, Ishi Satonak tehát látszólag csak annyi lesz a dolga, hogy valahogy kikeveredjen az elhagyatott, és az évek csúnyán elburjánzott turistaparadicsomból, ám valójában egy jót fognak mulatni közben, méghozzá a játékos hathatós közreműködésével.

A Bulletstorm magját tehát az úgynevezett skillshotok képezik. Hogy mi az a skillshot? Lényegében bármi, ami túlmutat a ravasz egyszerű meghúzásán, és miután a játék erre épül, ezért kismillió van belőlük - a ránk támadó mutánsok nagy bánatára. Példálózzunk? Naná, hogy példálózzunk. Lődd fejbe, és máris ott a bónusz pont. Célozz kicsit lejjebb, és nézd, ahogy a torkához kapva esik össze. Sőt, ha akarsz, akkor próbálkozhatsz még ennél is lejjebb: golyót a golyónak, és már pörög is a számláló. És ezek csak a legalapvetőbb lehetőségek voltak: a Bulletstorm az őrült kombózások közepette csavarja csak ki igazán magából az élvezeti faktort, és nem mellesleg a gyorsabb fejlődéshez is elengedhetetlen ezek használata.

Ha már felvonultattuk az alapokat, miért mennünk el szó nélkül az említett bohóckodás mellett. A kombózáshoz két fontos elem nyújt stabil alapot: az egyik a rúgás, ami értelemszerűen a közeli ellenfelekre vethető be, a másik pedig egy ostorszerű felszerelés, amivel magunkhoz ránthatjuk őket. Kapd el, és rúgd bele egy tüskés növénybe. Skillshot. Rántsd magadhoz, és lődd tökön, miközben repül. Skillshot. Rúgd a levegőbe, lőjj rá pár gránátot, és robbantsd fel. Skillshot. A Bulletstorm nem cicózik: a People Can Fly játéka brutális és morbid - a 'Fire in the Hole' skillshot például egy bizonyos testnyílást követel meg tőlünk a célkeresztbe -, de mivel egyetlen pillanatig sem próbálja magát komolyan venni, ezért nagyon messze van attól, hogy ízléstelenné váljon.

Ami még nagyobb öröm: a játék irányítása pillanatok alatt elsajátítható. Nem hazudunk, amikor azt mondjuk, hogy már egy perc ismerkedést követően képesek voltunk előcsalni néhány mókás kombinációt, amiben nagy szerepe van annak, hogy a Bulletstorm méretes szabadságot nyújt a kezünkbe. Ez nem egy verekedős játék, ahol pontosan be kell adnunk egy gombkombinációt ahhoz, hogy valami látványos történjen - minden a kreativitásunkról, a környezet, az egyes szituációk, illetve az ellenfelek elhelyezkedésének kihasználásáról szól, semmi másról. Mint ilyen, a Bulletstorm fantasztikusan élvezetes játék, kiváló szórakozás, aminek könnyedségében és kötetlenségében rejlenek az igazi értékei.

Butaság lenne persze azt mondani, hogy a Bulletstorm instant klasszikus: még csupán a felszínt, az ígéretes játékmenetet, valamint a kellemes színvilágú helyszíneket láthattuk belőle. Hogy aztán a történet, a változatosság, a fejlesztések mélysége, és még sok minden más milyen lesz, arról per pillanat legfeljebb csak találhatni tudnánk, egy valami azonban teljesen biztos: számunkra egyértelműen a Bulletstorm volt a Gamescom legnagyobb pozitív csalódása.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

20 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==