[Próbakör] Call of Duty: Black Ops

Call of Duty: Black Ops

dragCsető Zsolt2010.08.25. 13:30

A Call of Duty-féle idézőjeles váltógazdaság kifizetődni látszik: az Infinity Ward egyértelműen jobb munkát végzett a múltban, mint a páratlan epizódokat készítő Treyarch, utóbbi csapat azonban úgy tűnik, hogy idénre tényleg összekapta magát. Közelebbről is megvizsgáltuk a Black Ops-ot.

Ha nem is hét lakat alatt, de mindenképpen az iparág legnagyobb franchise-ához méltóan őrizték a Call of Duty: Black Ops-ot a múlt héten lezajlott Gamescomon. Az Activision és a Treyarch a jó öreg "mindent a szemnek, semmi a kéznek" taktikát alkalmazta, így a sajtó a showflooron és zárt ajtók mögött sem kapott a kezébe kontrollert. Az ismerkedés ettől függetlenül megvolt: bő húsz perces, és két misszióra is kitérő ízelítőt kaptunk az idei epizódból.

Sok zsurnaliszta kolléga bizonyára kissé elpilledve ült be a késő délutáni prezentációra egy hosszú Gamescomos nap végén, a Victor Charlie című fejezet felütése azonban garantáltan tágra nyitotta mindenki pupilláit: méretes, néhány pillanat alatt ható adrenalindózist kaptunk. Egy helikopter roncsaiból menekülünk egy vietnami tó mélyéről, a felszín irányába úszunk a vízbe csapódó golyók aláfestésével, elkapunk egy vietkongot, és élő fedezékként használjuk, majd néhány hatásvadász módon belassított fejlövéssel teszünk pontot a szupertömény akciófröccs végére. Kapkodó tekintetek, ámulat, elismerő bólintások: az új Call of Duty ismét hamar bizonyította, hogy még mindig vérbeli hollywoodi shooter, ennek megfelelő koreográfiával.

A látott misszió tempója egyébként kétség kívül kiváló volt: látszott rajta, hogy a fejlesztők tényleg értik a dolgukat. A felvázolt bevezetőt követően egy lassabb lopakodós szekvencia következett, ahol kissé megpihenhettünk, és inkább csak asszisztáltunk a történésekhez, miközben társaink csendben kiiktatták az ellenfeleket, majd néhány sokkolóan brutális képsort láthattunk, ahol kegyetlen késdöfésekkel kellett végeznünk a függőágyaikban fekvő, és így utolsó álmukat aluszó katonákkal. Nem sokkal később ismét felpörögtek az események, és egy igazi, klasszikus Call of Duty-s tűzharc vette kezdetét - az özönlő ellenfelek nem igazán bírták az igen hatékonyan működő gránátvetőt, amely a környező faházakat is alaposan megcsócsálta.

Az összecsapást követően újból lassabb percek következtek, és egyben ezek is tettek pontot a pazar hullámvasút végére: egy rendkívül szűk földbe vájt alagút várt bennünket, melyben társunk meglepetésszerű, és kissé talán ijesztő halálát kellett végignéznünk - határozottan nyomasztó pillanatok voltak. A Victor Charlie itt ért véget, és tényleg nem győzzük hangsúlyozni a fentebb leírtakat: a misszió iskolapéldája volt annak, hogyan is kell megalkotni a tempót illetően egy akciódús FPS-t.

A második, Payback című fejezetre áttérve ismerős képsorok vártak bennünket. Nem véletlen: a Microsoft E3-as konferenciáján is látott missziót vizsgálhattuk be újra, ezúttal testközelből. Aki esetleg nem látta: egy helikopteres szekvenciáról van szó, melyben egy folyó vonalán haladva épületeket, hidakat, és nagy adag ellenséges katonát kellett kirobbantanunk a helyéről, a látvány szempontjából tehát itt sem lehetett túl sok okunk a panaszra. Emellett több példát is láthattunk arra, hogy a Black Ops scriptek nélkül is képes különösen szemkápráztató dolgokat a képernyőre pakolni: ilyen volt az, amikor egy ellenséges helikoptert kilőve két legyet ütöttünk egy csapásra, miután a gép zuhanás közben párját is magával rántotta a mélybe.

Mancsainkat tehát nem tehettük rá az új Call of Duty-ra, így tapasztalataink a látottakra korlátozódtak, és különösebb meglepetés sem ért bennünket, ez viszont nem jelenti azt, hogy csalódtunk, sőt: magas elvárásokkal ültünk be az idei epizód elé, és elégedetten távoztunk a prezentációról. Mindezek után - mint korábban már oly sokszor - most is csak a következőt tudjuk mondani, mint végső következtetés: nagyon úgy néz ki, hogy a Black Ops lesz az az epizód, mellyel a Treyarch csapata felnő a feladathoz és az Infinity Wardhoz. Az a szint pedig cseppet sincs alacsonyan.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

3 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

16 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==