Dead Space bemutató

dragCsető Zsolt2008.07.16. 16:30

Az EA Redwood Shores az idei évben figyelemre méltó próbát tesz a túlélő-horror műfajjal: a Dead Space címéhez hűen a távoli űrbe helyezi az akció és a rettegés helyszínét, minden eddiginél brutálisabb körítéssel próbálkozva. Az E3-on kipróbálható volt a játék - lássuk a tapasztalatokat.

A Dead Space alaphelyzete a következő: hősünk, Isaac, és csapata segélyhívást kap az USG Ishimura nevű bányászhajóról, amely műszaki problémákkal kűzd, a helyszínre érve azonban nem éppen szép látvány fogad bennünket, ugyanis az egész legénységet lemészárolták, ráadásul társainktól is sikerül elszakadni, így hát egyedül kell megkűzdenünk a túlélésért.

Az E3-on mutogatott demó a játék középső szekciójából mutatott egy szeletet, melyben elsődleges feladatunk az úgynevezett poison pod-ok elpusztítása volt, melyek igazából a legénység erősen elcsonkított, félhalott tagjai, akiket az idegen faj - necromorph - mérgező matériát termelő tagokkal látott el. És igen, sajnos régről ismerős barátok is vannak közöttük: a Dead Space nem egyszer állítja majd hasonló helyzetbe Isaac-et.

A dolog persze sejthető, hogy nem lesz sétagalopp, az idegenek ugyanis számos alakban próbálnak majd életünkre törni, és mindegyikük ellen más-más taktika, és főleg fegyver az optimális. Utóbbi megoldására szerencsére kínál megoldást a játék, a halottaktól felvehető fizetőeszköz segítségével ugyanis az állomás termináljainál fegyvereket vásárolhatunk, melyeknek ezután számos tulajdonságát fejleszthetjük, beleértve a tűzerőt, a pontosságot és a kapacitást. A harceszközök között a játék során a D-pad segítségével váltogathatunk, valós időben, de minden mást így tehetünk majd, tárgyaink között kutatva ugyanis az idő nem áll meg, így minden egyes biztonságos másodpercet alaposan ki kell használnunk. Hagyományos értelemben vett menü sincs: a HUD, az inventory és minden fontos információ az Isaac elé kivetített hologramon jelenik meg, ami nem mellesleg igen látványosan néz ki.

Az idegenek elleni harc pontosan ugyanolyan nézetből történik, mint mondjuk a Resident Evil 4 esetében, az ellenfeleket pedig első sorban taktikus megközelítéssel eliminálhatjuk a leghatékonyabban, éppen ezért érdemes sűrűn váltogatni a fegyvereket: a kisebbek ellen remekül működik a lángszóró, a melegebb helyzeteknél a több idegen kezelésére is képes puskát érdemes alkalmazni, míg az igazán nagy dögöket a lassan töltődő, ám annál erősebb futurisztikus ágyúval ártalmatlaníthatjuk. Néha persze ez sem elég, és be kell vetnünk néhány trükköt: a demóban például látható volt egy miniboss, ami egy igen masszív kreatúra, erős páncéllal, és ennek ellenére agilis mozgással, akit aztán Isaac úgy intézett el, hogy egy-egy energiaburkot lőtt rá, amely lelassította, és így elérhetővé váltak hátsó, sebezhető pontjai.

A próbaverzió végső szakaszában egy gravitációmentes helyszínen lehetett mozogni, ahol egyetlen gombnyomással átugorhattunk a négy fal valamelyikére, és végül egy igazi főellenfélharc is várt hősünkre a Leviatán ellen, akit pont az előbb említett módszerrel lehetett legyőzni: az ugrálással kikerülhetővé válnak méretes csápjai, melyeket hatástalanítva a lény sziklák lövöldözésével próbálkozott, ám Isaac ruhájának telekinetikus erőit használva ezeket visszalövöldözve végül elpusztíthatóvá vált a szörny.

Érdemes még megemlíteni a játék egyik sajátos elemét, a veszélyérzet állandó jelenlétét, igazán ugyanis sehol sem leszünk biztonságban. A demóban például volt egy rész (de a lenti videóban is látható), ahol hirtelen egy hatalmas csáp kapta el Isaac lábát, ami egy halált jelentő lyukba vonszolta hősünket - már ha nem voltunk elég ügyesek, és nem tudtunk kiszabadulni. Az ilyesfajta, elhalálozással végződő jelenetekből egyébként számtalan lesz a játékban, a készítők még a "hagyományos" harcokhoz is több tucat ilyet készítettek, melyek mellé nem mellesleg gondolkodás nélkül kihajítható a 18-as karika.

Brutális tálalással, és erőteljes atmoszférával próbálja tehát vásárlásra bíztatni a stílus kedvelőit a Dead Space: a szimpatizálók október végén kaparinthatják majd meg a végleges verziót, PlayStation 3, Xbox 360, avagy PC platformra.

**>> DEAD SPACE TRAILER + GAMEPLAY DEAD SPACE TRAILER DEAD SPACE KÉPEK

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

12 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
7

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==