Dead Space bemutató

dragCsető Zsolt2008.07.16. 16:30

Az EA Redwood Shores az idei évben figyelemre méltó próbát tesz a túlélő-horror műfajjal: a Dead Space címéhez hűen a távoli űrbe helyezi az akció és a rettegés helyszínét, minden eddiginél brutálisabb körítéssel próbálkozva. Az E3-on kipróbálható volt a játék - lássuk a tapasztalatokat.

A Dead Space alaphelyzete a következő: hősünk, Isaac, és csapata segélyhívást kap az USG Ishimura nevű bányászhajóról, amely műszaki problémákkal kűzd, a helyszínre érve azonban nem éppen szép látvány fogad bennünket, ugyanis az egész legénységet lemészárolták, ráadásul társainktól is sikerül elszakadni, így hát egyedül kell megkűzdenünk a túlélésért.

Az E3-on mutogatott demó a játék középső szekciójából mutatott egy szeletet, melyben elsődleges feladatunk az úgynevezett poison pod-ok elpusztítása volt, melyek igazából a legénység erősen elcsonkított, félhalott tagjai, akiket az idegen faj - necromorph - mérgező matériát termelő tagokkal látott el. És igen, sajnos régről ismerős barátok is vannak közöttük: a Dead Space nem egyszer állítja majd hasonló helyzetbe Isaac-et.

A dolog persze sejthető, hogy nem lesz sétagalopp, az idegenek ugyanis számos alakban próbálnak majd életünkre törni, és mindegyikük ellen más-más taktika, és főleg fegyver az optimális. Utóbbi megoldására szerencsére kínál megoldást a játék, a halottaktól felvehető fizetőeszköz segítségével ugyanis az állomás termináljainál fegyvereket vásárolhatunk, melyeknek ezután számos tulajdonságát fejleszthetjük, beleértve a tűzerőt, a pontosságot és a kapacitást. A harceszközök között a játék során a D-pad segítségével váltogathatunk, valós időben, de minden mást így tehetünk majd, tárgyaink között kutatva ugyanis az idő nem áll meg, így minden egyes biztonságos másodpercet alaposan ki kell használnunk. Hagyományos értelemben vett menü sincs: a HUD, az inventory és minden fontos információ az Isaac elé kivetített hologramon jelenik meg, ami nem mellesleg igen látványosan néz ki.

Az idegenek elleni harc pontosan ugyanolyan nézetből történik, mint mondjuk a Resident Evil 4 esetében, az ellenfeleket pedig első sorban taktikus megközelítéssel eliminálhatjuk a leghatékonyabban, éppen ezért érdemes sűrűn váltogatni a fegyvereket: a kisebbek ellen remekül működik a lángszóró, a melegebb helyzeteknél a több idegen kezelésére is képes puskát érdemes alkalmazni, míg az igazán nagy dögöket a lassan töltődő, ám annál erősebb futurisztikus ágyúval ártalmatlaníthatjuk. Néha persze ez sem elég, és be kell vetnünk néhány trükköt: a demóban például látható volt egy miniboss, ami egy igen masszív kreatúra, erős páncéllal, és ennek ellenére agilis mozgással, akit aztán Isaac úgy intézett el, hogy egy-egy energiaburkot lőtt rá, amely lelassította, és így elérhetővé váltak hátsó, sebezhető pontjai.

A próbaverzió végső szakaszában egy gravitációmentes helyszínen lehetett mozogni, ahol egyetlen gombnyomással átugorhattunk a négy fal valamelyikére, és végül egy igazi főellenfélharc is várt hősünkre a Leviatán ellen, akit pont az előbb említett módszerrel lehetett legyőzni: az ugrálással kikerülhetővé válnak méretes csápjai, melyeket hatástalanítva a lény sziklák lövöldözésével próbálkozott, ám Isaac ruhájának telekinetikus erőit használva ezeket visszalövöldözve végül elpusztíthatóvá vált a szörny.

Érdemes még megemlíteni a játék egyik sajátos elemét, a veszélyérzet állandó jelenlétét, igazán ugyanis sehol sem leszünk biztonságban. A demóban például volt egy rész (de a lenti videóban is látható), ahol hirtelen egy hatalmas csáp kapta el Isaac lábát, ami egy halált jelentő lyukba vonszolta hősünket - már ha nem voltunk elég ügyesek, és nem tudtunk kiszabadulni. Az ilyesfajta, elhalálozással végződő jelenetekből egyébként számtalan lesz a játékban, a készítők még a "hagyományos" harcokhoz is több tucat ilyet készítettek, melyek mellé nem mellesleg gondolkodás nélkül kihajítható a 18-as karika.

Brutális tálalással, és erőteljes atmoszférával próbálja tehát vásárlásra bíztatni a stílus kedvelőit a Dead Space: a szimpatizálók október végén kaparinthatják majd meg a végleges verziót, PlayStation 3, Xbox 360, avagy PC platformra.

**>> DEAD SPACE TRAILER + GAMEPLAY DEAD SPACE TRAILER DEAD SPACE KÉPEK

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

1 napja
465

Ki mivel játszik?

Bejgli, rántott hal, töltött pulyka, mákos guba, tokaji aszú és jó kis viták az idei GOTY játékokokn a családi asztalnál... Reméljük mindenkinek jól telt a karácsonyi előeste - de adott a kérdés - ki mit talált a fa alatt és ki mivel játszott?

1 napja
35

Meghalt Vince Zampella – ez történt hétfőn

Továbbá: Yakuza Kiwami 3 & Dark Tides, Cronos: The New Dawn, Octopath Traveler.

3 napja
19

Heti megjelenések

4 napja
1

Metroid Prime 4: Beyond

4 napja
35

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

6 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

6 napja
14

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

7 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

7 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

8 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

9 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

9 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

2025.12.16.
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

2025.12.16.
72

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

2025.12.16.
8

Heti megjelenések

2025.12.15.

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

2025.12.14.
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

2025.12.14.
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

2025.12.14.

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

2025.12.12.
8