A Ubisoft kínálatának csúcsát egyértelműen az Assassin's Creed: Brotherhood testesítette meg a múlt héten lezajlott Gamescomon. A montreali stúdió legújabb fejlesztésével mi is ismerkedtünk egy kicsit, sőt, utána még a fejlesztőkkel is elbeszélgettünk. Próbakör és interjú.
A második részben bemutatott világ (a reneszánsz Itália), és a szintén jól ismert főszereplő (Ezio Auditore da Firenze) miatt sokak számára elsőre úgy tűnhetett, hogy az Assassin's Creed: Brotherhood nem lesz több egyszerű expanziónál, amely a multiplayer bevezetésén túl nem egészíti ki túlságosan sok mindennel a már jól ismert receptet. A Gamescomon erőteljes cáfolatot kaptunk: a Ubisoft Montreal bemutatta számunkra a játék sztori módját, és egyáltalán nem túlzunk, ha azt mondjuk, hogy minden fél percben valamilyen újdonságba botlottunk.
A mellékküldetések nélkül nagyjából tizenöt órányi virtuális történést felkaroló sztori a kettes epizód utolsó helyszínén, Rómában játszódik, az akkori aprócska kóstoló helyett most azonban egy teljes, és nem mellesleg gigantikus várost kapunk: Itália fővárosa nagyjából háromszor akkora lesz, mint a második rész Firenzéje. A történet egyébként Ezio és a Borgiák közötti ellentétre épül, akiket hősünk egy bérgyilkos céh létrehozásával szeretne megfosztani a hatalomtól.
Társaink kiemelt szerepet kapnak a Brotherhoodban. Életerőnk alatt például felbukkan majd egy másik sáv is, melynek egy-egy egységéért cserébe segítséget kérhetünk: a kijelölt célpontot egyetlen gombnyomással kiiktathatjuk a többieket előhívva. Bérgyilkosainkat fejleszthetjük is: missziókra küldhetjük őket Európa egyéb tájaira - ha segítőnk sikerrel jár (ennek valószínűségét egy százalékos érték mutatja), akkor tapasztalati pontokat kap, amivel szintet léphet. Hogy miért jó ez nekünk? Egyrészt természetesen azért, mert így egyre erősebb társaink lesznek majd, másrészt pedig azért, mert a sikeres missziókért némi pénz is üti a markunkat, ami azt jelenti, hogy egy újabb bevételi forrás bukkan fel a játékban.
Ezio lehetőségei is alaposan kibővülnek. Ott vannak például a lovak, amelyek immáron a városban is használhatóak lesznek, és néhány új mozdulat is kapcsolódik hozzájuk (gyilkolni is lehet róluk), de a hősünk által bevethető eszközök palettája is jócskán kivőbül. Ott van például az ejtőernyő, amit bevetve még gyorsabban suhanhatunk végig a háztetőkön és az utcákon, de fegyverarzenálunk is terebélyesedik, többek között olyan harceszközökkel, mint a nyílpuska. Ahogyan az elvárható, maga a harc is finomodik: kapunk egy adag új mozdulatot és kivégzést, a legjobban azonban a második részben bemutatkozott rejtett pisztoly nyerte el a tetszésünket, amit most már a közelharc során is el-elsüthetünk, tovább mélyítve a kombózási lehetőségeket. Ha már kombózás: a fejlesztők jobban fognak ösztönözni minket erre, szerintük ugyanis a játékosok túlságosan erősen építettek az egyébként kétség kívül erős ellentámadásokra - ezek használhatóságából visszavettek valamelyest.
A nagyjából negyed órás ismerkedés során jól látszott, hogy hiába telt el kevés idő a második rész óta, a Ubisoft Montreal nem üldögélt sokáig a jól megérdemelt babérjain, és szinte minden elemében megpróbálta még tovább csiszolni, tökéletesíteni az Assassin's Creedet. A látottakból kiindulva egyértelműen el is hessegethetőek a pesszimista gondolatok: a Brotherhood kétség kívül teljes értékű epizódnak ígérkezik, amely néhány érdekes újdonság bevezetésével még sokrétűbb élményt fog nyújtani a játékosok számára.
Még nincs vége: a következő oldalon egy interjút is olvashattok az Assassin's Creed: Brotherhoodról, melyet a Ubisoft Montreal két emberével készítettünk.
Az Assassin's Creed: Brotherhooddal történt ismerkedést követően megragadtuk az alkalmat, hogy elbeszélgessünk egy kicsit a Ubisoft Montreal csapatát képviselő srácokkal. Vincent Pontbriand producerrel, valamint Gaelec Simard küldetésdizájnerrel készítettünk interjút.
*Gamer365:*A Brotherhoodban folytatjátok Ezio történetét. A sztori visszatér Desmondhoz is?
Ubisoft Montreal: Igen. Továbbra is követjük Desmondot a jelenben, és minden ott folytatódik, ahol az Assassin's Creed II-ben abbamaradt.
*G365:*Lesznek új típusú mellékküldetések?
UM: Igen, lesznek. Visszahozzuk a rejtett helyszíneket is, és lesz néhány egzotikusabb misszió is. Megváltoztattuk a kapcsolódó háttértörténetet is, mert nem szerettük volna, ha ugyanaz lenne, mint a második rész esetében.
*G365:*Az Assassin's Creed II-ben már láthattuk Róma egy apró szeletét. Mindig is így terveztétek, vagy a második rész fejlesztése közben döntöttetek úgy, hogy nem rakjátok bele a játékba a teljes várost?
UM: Minden úgy történt, ahogy terveztük, Rómának valóban csak egy kis részét akartuk megmutatni a játék végén. Ezt követően érkezett a visszajelzés a játékosok részéről, hogy még többet szeretnének Ezioból és a reneszánsz Itáliából. Emellett a második rész története Rodrigo Borgia felemelkedéséről és Ezio bosszújáról szólt, míg a Brotherhood néhány évvel később játszódik, és inkább Rodrigo fiáról, Cesare-ról szól. Próbálunk hűek maradni a történelemhez, Cesare például a pápai hadsereg vezetője volt, szóval emiatt megvan a lehetőség arra, hogy visszatérjünk Rómába. Emellett Firenze és Velence sokkal jobban magán hordozza a reneszánsz stílusjegyeit, éppen ezért ez a két város jobb választásnak bizonyult az Assassin's Creed II esetében.
*G365:*Ami a zenei aláfestést illeti: mennyire építetek az Assassin's Creed II-re ilyen szempontból? Sok témát fogtok átvenni a második részből, vagy új dallamokra kell számítani?
UM: Teljesen új zenék lesznek. Néha hallhatóak lesznek ismerős motívumok, de összességében teljesen új anyagról van szó. A zenéket egyébként ezúttal is Jesper Kyd szerzi.
*G365:*Én személy szerint minden idők egyik legjobb folytatásának tartom az Assassin's Creed II-t. Volt-e mégis olyan eleme a játéknak, amivel nem voltatok elégedettek?
UM: Igen, talán volt ilyen. Számomra például a lovaskocsis misszió az, amellyel nem voltam maradéktalanul elégedett.