[Próbakör + Interjú] Enslaved

Enslaved

mcmackoGéczy Attila2010.08.21. 12:00

*A Ninja Theory boszorkánykonyhájában olyan mesén dolgoznak, amely egy több ezer éves kínai legendán alapul. Az Enslaved - Odyssey to the West - ennek a históriának a nyugati újraértelmezése. A Namco háza táján jártunk, és volt alkalmunk belekukkantani a játék frissiben bemutatott részleteibe. A prezentációt tartó Tameem Antoniadest (a játék művészeti vezetőjét) az előadás után sem hagytuk pihenni, kifaggattuk őt az ígéretes műről. *

Mit tudunk az Enslavedről? Leginkább azt, hogy egy atmoszférikus akció-kaland, amely bitangerős művészeti vízióval lett megáldva. A történet és a rendezés frontján Andy Serkis (a Gyűrűk Ura mozik Szméagolja) is hozzátette a magáét a bulihoz, de a játék mégsem ezért, de még csak nem is Alex Garland írói közreműködése miatt érdekes.

Adott a méretes főszereplő (Monkey), adott a törékeny lány (Trip), és adott a mesevilág, amelyben számtalan ügyességi- és akciórészen vezetnek majd végig Ninja Theory-ék. A bemutatót egy lövöldözős résszel indították, ahol főhősünkkel fedezékről fedezékre kellett haladnunk, miközben vadul lőttek ránk a Rabszolgatartók. (Így hívják a játék gonoszait.) A küldetés során egy eddig be nem mutatott karakter is a csapatunkkal tartott. Pigsie egy dundi hájpacni, aki nem csak humoros esetlenkedésével oldja majd a feszült helyzetek torokszorító hangulatát, hanem ő maga is képes a csapatban feszültséget előidézni Monkey és Trip kapcsolata iránt érzett gőzös irigysége miatt. A karakterek az akció közben folyamatosan kommunikálnak, a gép által irányított Trip pedig ügyes lány, nem kellett miatta aggódnunk. A játék fejlesztői kiemelték, hogy ha mi nem keverjük bajba, ő nem sodorja magát életveszélyes helyzetekbe, emiatt nem kell a game over képernyőtől tartanunk.

Érdekes módon pont a lövöldözés volt, ami a legkevésbé nyomot hagyott az bennünk. (Kicsit feleslegesnek is éreztük ennek az erőltetését.) Ennek ellenére a mechanikát érdekes fegyverekkel bolondították és a mesterséges intelligencia sem volt rest rádión segítséget kérni, ha szorult a hurok a nyaka körül. Figuránk animációja varázslatos, a felhőszörfözés-légdeszkázás pedig egyenesen zseniális módon lett a koncepcióba beágyazva.

A fejezet végén egy méretes robo-szörnyeteggel is összeakasztottuk a bajszunkat, akit hosszadalmas és trükkös módon lehetett csak legyőzni a partnerek és a környezetünk segítségével.

Az Enslaved pályarészeit gyönyörű ingame motorral készített átvezetők kötik össze, és amennyire durva és faragatlan néhol a háttér, annyira mívesen bírnak kinézni a karakterek. Szinte ámultunk, hogy milyen realisztikus minden mozdulatuk, a technológiai felépítésükről, textúrázásukról meg jobb nem is beszélnünk - kevés játékban láthatunk ilyen ütős virtuális színészeket.

A szinteken gyűjtögetnivalókat rejtettek el a pályatervezők, Antoniades pedig kezeskedett, hogy később is érdemes lehet majd visszatérni és maximumra pörgetni a fejezeteket a gyűjtögetés és fejlesztés miatt is. A karakterek tápolását a pályákon szétszórt gömbök segítségével lehet véghezvinni egy fastruktúrájú rendszeren.

A beépített gyűjtögetnivaló és az irányítás dinamikus megoldásai arról tettek tanúbizonyságot, hogy a platformer műfajtól sem áll távol az Enslaved. A kidolgozott jellemek, a meglepő poénok és a lüktető játékmenet már csak ráadás a többi pozitív benyomás mellé, amit a játék már az első pillanatban ránk gyakorolt. Reméljük a közönség oldaláról is kellő támogatást kap majd a színpompás vízió, mi pedig tűkön ülve várjuk az októberi pillanatot, hogy alapos tesztelés céljából a gépünkbe csúsztathassuk a végleges kópiát.

A következő oldalon a Ninja Theory fő designerével, a játék kreatív agyával - Tameem Antoniadesszel - készült beszélgetésünket olvashatjátok!

Az Enslaved kreatív direktora, Tameem Antoniades nem volt rest válaszolni a kíváncsiskodó kérdéseinkre. A show egyik legszerényebb alakjáról beszélünk, aki, mint az a beszélgetés közben kiderült, stílusos művészlélek, és lelkes interjúalany is egyben.

*Gamer365*: A játékmenet több műfaj keveredéséből áll, mint azt a demonstrációs verzióban tapasztalhattuk. Milyen arányban állnak a stíluselemek?

Tameem Antoniades: Igyekeztünk az Enslavedet úgy felépíteni, hogy harmadrész barangolásból, harmadrész fejtörésből és egyharmad akcióból álljön össze. Ezeket az arányokat természetesen nem elkülönülve kell kezelnünk, hiszen menet közben ezek a stíluselemek összeolvadnak.

*G365*: A tizenegyes fejezettel találkozhattunk az imént. Milyen hosszú lesz a játék, hány fejezetre oszlik a történet?

TA: Összesen tizennégy fejezetre van osztva az Enslaved históriája. Nem mondhatok túl sok információt a játék tényleges hosszáról, mert a végén bajba sodrom magam. (Ha-ha!) maradjunk annyiban, hogy lényegesen tovább tart majd végigjátszani, mint a Heavenly Sword-ot, amit annak idején rengeteg kritika ért a hossza miatt. Most már biztosra megyünk - a mai hasonló programok idejéhez lehet mérni a játékunk időtartamát.

A HS-hez képesti fejlődés ellenére nem ez a legjobb dolog amit szerkezetileg csinálhattunk az Enslaveddel. Igyekeztünk a nagy változatosságra valamint az állandóan pörgő, szórakoztató jelenetekre helyezni a hangsúlyt.

*G365*: A látott cutscene jelenetek át voltak itatva a helyzetkomikummal valamint tele voltak vicces kikacsintásokkal. Miért érezték fontosnak az atmoszférát ezekkel az eszközökkel színesíteni?

TA: Amíg nem találkozik a játékos Pigsy figurájával, addig nem ez a hangulat lesz a jellemző. Monkey és Trip sok hányattatáson keresztül jut el ahhoz a ponthoz, ahol Pigsy csatlakozik a pároshoz. A hangulat egészen addig a pontig sötétedik, a két főszereplő között a feszültség érezhetően nő. Úgy éreztük, hogy egy új karakter bemutatásával felfrissíthetjük a szituációt.

*G365*: A női főszereplő nagyon hasonlít Narikóra, a Heavenly Sword főhősnőjére. Véletlen egybeesés, vagy van valami köze a két karakternek egymáshoz?

TA: Teljesen véletlen a helyzet - a két játék művészeti felelőse ugyanazon személy, aki szereti a vöröskéket. Jellemre teljesen különbözik a két karakter. Narikót úgy is bemutathatjuk, mint az ”alfa-nőstényt” - ő kemény, tudatos és harcos jellem. Trip ennek az ellenkezője, egy kicsit törékeny, még tinédzser teremtés.

*G365*: Milyen kihatással lesz Monkey és Trip érzelmi viszonya a játékmenetre?

TA: A Trip mögött álló ötlet a csapatmunkán alapszik. A történet szemszögéből szórakoztató lesz a kettejük jellemfejlődését nyomonkövetni, a játékmenet oldaláról a két karakter viszonya az egymásra utaltságra lesz kihegyezve. Monkey és Trip ketten alkotnak egy csapatot.

*G365*: Láttuk a Knight's Contractet, kinn volt a showflooron a Majin is. Mindegyikben van állandó partnere a főhősnek. Egy új trendről beszélhetünk?

TA: Az egyik mindenkori kedvenc játékomat még annak idején Amigán játszottam. Az Another Worldről van szó természetesen. Dialógus nélkül is képes volt majdnem sírásra bírni a záró jelenet. A mi ambíciónk az volt, hogy teljes játékon keresztül érdekes maradjon a drámai interakció a két hős között. Monkey nem sokat beszél, nem is árt, ha valaki más stílusban reflektál az ő karakterére.

*G365*:Mit tettek hozzá az ősi legendához? A világ felépítéséhez milyen inspirációs forrásokat használtak?

TA: Elsősorban a mítoszt és a legendát. Vannak réges-régi kőfaragások, ahol Monkey-t például már ábrázolták valamilyen módon. A játék természetesen nem követi szigorúan az eredeti történetet. A színes apokalipszis ötlete pedig onnan jött, hogy végignéztünk egy dokumentumfilmet, ami azt a lehetőséget veszi számba, hogy az ember eltűnik a Földről és maga után hagy mindent. Félelmetes, hogy milyen gyorsan átvenné a természet a teljes uralmat az emberkéz által épített dolgokon. Mi pedig szerettünk volna, ha inkább ez a vízió és nem az elcsépelt Mad Max hangulat került volna feldolgozásra.

*G365*: Nyilvánvaló az Enslavedben található emocionális töltet. Van valamilyen üzenete a játéknak?

TA: Van, de senkinek sem szeretnénk papolni, nem szeretnénk világvége hangulatot teremteni. A történet lezárásakor mindenesetre lesz egy érdekes csavar, az önző Monkey jellemfejlődése a barátság felé vezető úton pedig hangsúlyos elem a teljes mese során.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

13 perce

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 órája

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

17 órája
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

1 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

4 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

6 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

7 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

7 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

7 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

Heti megjelenések

2024.04.08.
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

2024.04.07.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==