Két részletben randiztunk a Gamescomon a Need for Speed: Hot Pursuit-tal: első körben egy zárt ajtós prezentáción ismerkedtünk a játékkal, majd másnap a showflooron mi magunk is a volán mögé ültünk, és elvittük egy körre a csinos Porschét.
Autolog. Ha kulcsszavakat kellene keresnünk az újragondolt Hot Pursuit kapcsán, akkor mindenképpen ez lenne az egyik első. Ha körül akarnánk írni, akkor egy folyamatosan frissülő online közösségi felületként lehetne definiálni a funkciót, de ha egyszerűen akarunk fogalmazni, akkor elég annyit mondani, hogy a Need for Speed Facebookjáról van szó. Aki esetleg nincs tisztában a modernkor ördögi találmányaival: egy olyan felületről beszélünk, ahol nyomon követhetjük barátaink ténykedéseit. Mármint a játékbelit, persze.
Hogy mit láthatunk egészen pontosan? Például azt, ha valaki egy új fotót töltött fel, vagy éppen azt, ha valamelyik cimboránk jobb eredményt ért el az egyik versenyen, mint mi. Az Autolog nem csak informál, hanem interaktivitásra is késztet: rendre felajánlja a lehetőséget, hogy visszaszerezzük renoménkat, ami nem csupán dicsőséggel jár, hanem extra bounty pontokkal is, melyek a szintlépéshez szükségesek az egyébiránt versenyzői és zsaru szemszögből is végigjátszható karrier során.
Ez mind szép és jó, de a fő kérdés nyilvánvalóan továbbra is az, hogy milyen a gameplay. Sokak számára az ideális válasz bizonyára az lenne, hogy olyan, mint a régi Need for Speed epizódok, és valójában ez nincs is olyan nagyon távol a valóságtól, hiszen az egzotikus autók, a villámgyors versenyek és a nyakunkban loholó kopók egytől-egyig a helyükön vannak, de közelebb vagyunk az igazsághoz, ha azt mondjuk, hogy a játékmenet valójában olyan, mint a Burnout. A Criterion csapatától persze valamilyen szinten el is vártuk ezt.
Erőteljes, és egyébként határozottan kellemes és megnyugtató utánérzés formájában köszön vissza tehát a brit fejlesztőgárda előző munkája: az engine-től kezdve a képi világon át egészen az autók fizikájáig minden Paradise City-re emlékeztet. Ha már szóba került: maga a helyszín, vagyis Seacrest County nagyjából négyszer akkora lesz, mint a legutóbbi Burnout városa, igaz, erre a fejlesztők elmondása szerint szükség is van, mivel - bármennyire is hihetetlennek hangzik - gyorsabb versenyekre kell felkészülnünk, mint ott.
Magukból a versenyekből csak úgy csorog az élvezet és az adrenalin. Maga a vezetés lényegében teljes egészében a Burnout mechanikájára épül: ugyanúgy jelen van a tölthető nitro, és ugyanolyan könnyű elsajátítani a szuperélvezetes driftelést is, az egészet pedig a rendre felbukkanó rendőrök teszik teljessé, és egyben egy picit újszerűvé is. A játék egyébként látványos, hatásvadász lassításokkal jelzi számunkra a zsaruk által teremtett veszélyt, legyen az útblokád, erősebb rendőrautó, szögek, vagy épp helikopter, és ha esetleg ez a nem éppen parányi hangulatbomba sem lenne elég: a dinamikus időjárás és a napszakváltozás még tovább színesíti a versenyeket
A Need for Speed: Hot Pursuit egyértelműen azon játékok közé tartozott a Gamescomon, amivel egy perc ismerkedés is elegendő volt ahhoz, hogy kiderüljön: elképesztően minőségi produktummal van dolgunk. Az már csak hab a tortán, hogy duplán örülhetünk: nem csak a Need for Speed tér vissza, hanem egy picit a Burnout is.