A történet továbbra is rejtélyes. Tyrael a Worldstone elpusztítását követően nagy bizonytalanságba sodorta a pokoli triumvirátus nyűtte földet, de ez a szükséges rossz még a jobbik volt az opciók közül. Ennek köszönhető, hogy húsz évvel később, a Diablo III kezdetekor is büszkén képviselteti magát az emberi faj, azonban öreg barátunk, Deckard Cain ekkor ismét bajt szimatol: Tristram felett megnyílnak a felhők, a mennyek pedig szabályosan kiköpik a sebes tűzgolyót, mely kísérteties módon a szentélybe csapódik, ugyanoda, ahol hajdanán, az első epizódban a gonosz megszületett. Cain számára ez a rossz ómen rögtön egyértelművé válik: Diablo visszatért.
Öt kaszt várható, mely megegyezik a(z alap) Diablo II felhozatalával. Az egyiket, a barbárt, már nagyon jól ismerjük, a witch doctor azonban egy furcsa elegy megtestesülése. Képes hallottakkal kommunikálni, illetve irányítani őket, akár egy nekromanta, de képes az elemi mágiát is az uralama alá hajtani, akár egy varázsló, vagy egy druida, mely utóbbihoz törzsi kultúrája végett is hasonlít. Feltételezhető tehát, hogy a nekromanta, esetleg a druida nem lesz része a repertoárnak, de ez persze egyelőre csak spekuláció. Ami biztos, hogy az eddigiektől eltérően az összes karakter lehet férfi, vagy nő.
Technikai oldalról ami említést érdemel, hogy a korábban megvásárolt Havok 4.0-ás kiadása fog gondoskodni a fizikáról, mely a rombolható terep és rongybabablszerűen hulló gaz ellenfelek élményét garantálja. Brian Morrisroe, a művészeti elemekért felelős rendező azt nyilatkozta, hogy a Diablo III stilizált grafikája, mely egyben a Blizzard filozófiájának oszlopos eleme is, az első két rész sötétebb, realisztikusabb világával szakít, ezt azonban a képek alapján konstatálhatjuk is. Mindeközben kényesen ügyelnek arra, hogy az alapvetően horror gyökerekkel bíró saga ne legyen túl vibráló, ne adj isten komolytalan. Hiába, feléjük továbbra sem a poligon az úr. Marad a fixált, izometrikus nézet, attól függetlenül, hogy ezúttal már három dimenzióban dolgoznak a srácok, azzal indokolva, miszerint ez a Diablo egyik sajátossága, amitől nem óhajtanak megválni. Ami a multiplayer-t illeti, sokak vágyálma válik valóra: semmi kokettálás az MMO univerzumokkal, helyette a jól bevált Battle.net alaposan megpimpelt testvére szolgáltat teret a többjátékos mókának.
Megjelenési dátumról beszélni badarság lenne, hisz mint azt jól tudjuk, ez a fejlesztőcsapat nem szab időbeli határokat magának. A nyertesek mondata a mantrájuk, miszerint akkor adják ki kezeik közül, amikor az elkészül. Nem előbb, és nem később.