Alone in the Dark 5 előzetes

Alone in the Dark 5 előzetes

dragCsető Zsolt2007.01.23. 16:50

Vissza a gyökerekhez - akár ez a szlogen is díszeleghetne az Alone in the Dark széria legújabb darabja mellett. Az immáron tizenöt éves eredeti nem kisebb dolgot tett, mint hogy megteremtette a mifelénk túlélő-horror néven elhíresült műfajt, és lefektette annak alapköveit - a jellegzetes játékmenetet, a renderelt hátterek és a poligonokból felépített karakterek kombinációját - a legújabb, szám szerint ötödik epizód, a Near Death Investigation fejlesztéséért felelős Eden Games pedig újabb reformra készül: a zsáner gyökeres átszabására; annak befejezésére, amit épp a saját gyermekükből táplálkozó Resident Evil sorozat negyedik része kezdett meg. Lássuk, miféle újdonságokkal is készül az Atari belső legénysége.

Érdemes először tisztázni a játék struktúráját, ami - bár tulajdonképp egy mostanság elterjedni látszó trendet lovagol meg - mindenképp figyelemre méltó. A kulcsszó: epizódikus tartalom. A játékos nem egy, a stílustól megszokott egybefüggő, néhány órás sztorit kap kézhez: az AITD 40-60 perces részekre lesz szabdalva. A készítők ezzel azt kívánják elérni, hogy a játék az első perctől az utolsóig izgalmas maradjon, ráadásul mindezt feldobják azzal, hogy az egyes epizódok kivétel nélkül egy-egy ideg- és körömpusztító cliffhangerrel (és a következő rész rövid előzetesével) fognak véget érni - magyarul egy olyan, kétes kimenetelű történéssel, amely csak a folytatásban fog kiteljesülni. Csak nem a 24 rajongók állán legördülő nyálcseppek halk csobbanásait hallom?

A játék helyszínéül New York, azon belül is a Manhattan szívében elhelyezkedő Central Park, és annak közvetlen környéke fog szolgálni. Nem túl kicsi az? - kérdezi az aggódó játékos. Nem, egyálatlán nem: a Nagy Alma szíve hatalmas, és ugyanúgy találunk rajta csendes, fákkal borított területeket, mint emberektől nyüzsgő részeket, ráadásul a park minden egyes négyzetmétere bejárható lesz (Eden-ék hasonlóképp modellezték le a helyszínt, mint a TDU-ban Hawaii szigetét), beleértve természetesen a különböző épületeket is. A készítők tehát nem aggódnak a méretek és a változatosság miatt - szerintük egyedül a Metropolitan múzeum is elegendő lenne egy játékhoz - állításuk szerint a játékos így is sokszor el fogja felejteni, hogy egy parkban jár.

Az ötödik rész egyik legfontosabb alapköve a - bár az efféle ígéretek általában csak részben szoktak beteljesülni - már-már példátlanul nagy interaktivitás lesz. A már végletekig elcsépelt 'keresd meg a kulcsot az ajtóhoz' és 'szerezz töltényt a puskához' játékmenet már a múlté: a készítők több száz tárgyat modelleztek le, és szinte minden egyes objektum használható lesz körülöttünk, manipulálhatjuk velük a környezetünket, sőt, ennek következtében akár az adott epizód végkimenetelét is megváltoztathatjuk majd. Egy kisebb minijátékban például megpróbálhatjuk feltörni a különböző járműveket - egy váratlan támadás esetén még a hátsó ülésre is átülhetünk - hiba esetén azonban nem a motor fog beindulni, hanem a riasztó, ami aztán odavonzhatja a környéken bóklászó szörnyeket. Pontosabban nem is mindig szörnyekről van szó, hiszen - mint azt fentebb is említettem - embertársaink sem lesznek elhanyagolva a játék során, és könnyen megeshet, hogy egy ijedt alak ránktámad. Ellenfeleink egyébként sokszor nem lesznek szemünk előtt, a fejlesztők szívesebben bízzák inkább képzelőerőnkre a dolgokat, hiszen a vér és a testi brutalitás nem mindig ijesztő: az igazi félelem a fejedben van. Az interaktivitásra visszatérve még gyorsan fussunk át az utolsó ismert, és a játék ezen pontját erősítő tényezőn, ami nem más, mint a nem létező inventory menü: a klasszikus megoldást szépen el lehet felejteni, ha egy nálunk lévő tárgyra, fegyverre van szükségünk, akkor hősünkkel széttárjuk ballonkabátunkat (pedofil hajlamúak előnyben), és szépen kiragadjuk onnan az éppen létfontosságú dolgot. Újabb, The Getaway-féle próbálkozás a menük teljes mellőzésére? Meglátjuk...

Bár sok mindent még nem tudunk az új Alone in the Dark-ról, a körvonalak már elég erősek azok, hogy kijelenthessük: mindenképpen érdemes lesz odafigyelni az ötödik részre. A játék interaktív sorozat mivolta - ami az egyelőre ár és mennyiség tekintetében nagy kérdőjelként jelen lévő rövid epizódok mellett rendkívül filmszerű effektekben és operatőrben fog megnyilvánulni - valamint a relatív nagynak számító szabadság mind azt mondatja velünk, hogy az Xbox 360, PC, illetve leendő PS3 tulajoknak érdemes lesz várni a valamikor az idei évben esedékes megjelenést, mert ha az ígéretek nagy része beteljesül, akkor tényleg valami hátborzongatóan jó vár ránk a sötétben.

Hivatalos weboldal

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 órája
1

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==