Medal of Honor: ilyen a multiplayer béta

Medal of Honor: ilyen a multiplayer béta

liquidSomosi László2010.07.07. 20:10

Idén októberben új köntösbe öltözik a Medal of Honor: az EA régóta futó háborús sorozata maga mögött hagyja a Második Világháborút, és modern harcterekre - konkrétan Afganisztánba - költözik. Az új MoH technológiai szempontból furcsa hibrid: az egyjátékos kampány az Unreal 3 motort használja, a multiplayer szekció viszont a Battlefield szériát gondozó DICE kezei közé került, ők a saját Frosbite technológiájukat használják a többjátékos összecsapásokhoz.

A játék ősszel jön, de a (tegnaptól nagyjából minden PS3 és PC tulajdonos számára elérhető) zárt bétának köszönhetően már most belekóstolhattunk a multiplayerbe. Ha rövidíteni kéne az összbenyomásokat, azt írnánk, hogy a Medal of Honor multija a Call of Duty: Modern Warfare és a Battlefield: Bad Company szerelemgyermeke. De szerencsére nem kell rövidítenünk - jöjjenek a részletes tapasztalatok.

[Pályák?] A bétában kettő található belőlük: a Kabul City Ruins az afgán főváros romos utcáit vonultatja fel, hangulatában leginkább a Modern Warfare “Crash” pályájára emlékeztet. A Helmand Valley ezzel szemben méretes, viszonylag nyitott terület, a Bad Comany “Rush” játékmódjához tartozó pályáihoz hasonlatos felépítéssel.

[Játékmódok?] Ezekből is kettő van. A Team Assault a klasszikus Team Deathmatch helyi verziója két csapattal (amerikaiak vs. tálib felkelők), a Combat Mission pedig ismét a Battlefield Rush játékmódját idézi. A CM szintén két csapattal operál: az amerikaiak a támadók, a tálibok a védekezők. A támadók korlátozott számú újraéledési lehetőséggel rendelkeznek, a védekezőknél nincs ilyen korlát. A pályán lineárisan elszórt, egymás után megnyíló feladatok egy-egy célterület elfoglalását, illetve célobjektum felrobbantását kívánják meg. Ha az adott számú életből sikerül teljesíteni, győztetek - ha nem, a védekezők győztek. Vagyis: Rush, egyszerre egy objektívával kettő helyett.

[Karakterosztályok?] Vannak, három darab. A Rifleman a klasszikus támadó kaszt, gépfegyverrel, plusz gránátvetővel. A Special Ops-os fiúk gépkarabélyt lóbálnak, a hátukon pedig rakétavető fityeg. A Sniper mesterlövész, és távolról aktiválható robbanóanyagot pakol.

[Fejlődés, tapasztalati pont?] Naná, ma már szinte kötelező. A bétában nyolcadik szintig lehet fejlődni, ezzel párhuzamosan tisztességes mennyiségű megnyitható cucc hullik az ölünkbe. Kezdetben jellemzően extra muníciót kapunk, aztán jönnek a célzást elősegítő cuccok (red dot sight, távcsövek...) az új fegyverek, és az újfajta muníció - az megnyitható cuccok minden kasztnál különböznek, értelemszerűen. A negyedik szint magasságában már komolyabb választási lehetőségeink is lesznek: az általam (minden hasonló játékban) favorizált Rifleman osztály géppuskára cserélheti az M16 / AK47-et - ezzel nagyobb tűzerőt kap, de lemond a gránátvetőről.

[Realizmus?] Erősen visszafogott. A fegyverek visszarúgása minimális, medic kaszt hiányában a gyógyulás viszonylag gyors, és teljesen automatikus.

[Járművek?] A bétában csak a Helmand Valley pályán érhető el ilyesmi - egy darab páncélozott jármű, tisztességes tűzerővel. A teljes verzióban valószínűleg lesz többféle is, de a Battlefield kínálatára nem nagyon kell számítani, a MoH-ban az eddigiek alapján jóval kisebb a szerepük.

[Bónuszok az ügyes lövöldözésért?] A Moden Warfare killstreakjei itt is bevetésre kerültek - gyakorlatilag ugyanúgy működnek, csak scorechain-nek hívják őket. Kétféle van belőlük: offenzív támogatás (az aknatűztől a légicsapásig) illetve defenzív segítség (felderítés, erősebb muníció, nagyobb védelem...). Mindkettő hét szinttel rendelkezik - a lenti videó az összeset bemutatja.

[Tapasztalatok?] Némi önismétléssel: Modern Warfare + Battlefield. A sebesség inkább az MW-re hajaz, a játék sokkal pörgősebb, mint a Bad Company-k, ennek megfelelően a halál is jobban arat. Az épületek nem rombolhatók, egyes fedezékek viszont igen. A két játékmód közül magasan a Combat Mission tűnik az érdekesebbnek, ez egyfajta Battlefield Light, felgyorsítva, kevésbé hangsúlyos (de a biztos győzelemhez még mindig szükséges) csapatmunkával. Bármelyik irányból (MW vagy BC2) jössz, szükség van némi időre, hogy felvedd a harc ritmusát, a belerázódási periódus után viszont kifejezetten élvezetes a harc - a Helmad Valley második szakasza, egy megerősített, géppuskafészekkel védett harcálláspont elfoglalása vagy megvédése mindkét oldalról roppant hangulatos. A béta egyébként még nagyon béta, különösen a PS3 verzió esetében, de ezért kár lenne öklöt rázni a DICE felé - a tesztidőszak pont azt szolgálja, hogy összegereblyézzék, és kiszórják a problémákat.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

10 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
6

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==