Idén októberben új köntösbe öltözik a Medal of Honor: az EA régóta futó háborús sorozata maga mögött hagyja a Második Világháborút, és modern harcterekre - konkrétan Afganisztánba - költözik. Az új MoH technológiai szempontból furcsa hibrid: az egyjátékos kampány az Unreal 3 motort használja, a multiplayer szekció viszont a Battlefield szériát gondozó DICE kezei közé került, ők a saját Frosbite technológiájukat használják a többjátékos összecsapásokhoz.
A játék ősszel jön, de a (tegnaptól nagyjából minden PS3 és PC tulajdonos számára elérhető) zárt bétának köszönhetően már most belekóstolhattunk a multiplayerbe. Ha rövidíteni kéne az összbenyomásokat, azt írnánk, hogy a Medal of Honor multija a Call of Duty: Modern Warfare és a Battlefield: Bad Company szerelemgyermeke. De szerencsére nem kell rövidítenünk - jöjjenek a részletes tapasztalatok.
[Pályák?] A bétában kettő található belőlük: a Kabul City Ruins az afgán főváros romos utcáit vonultatja fel, hangulatában leginkább a Modern Warfare “Crash” pályájára emlékeztet. A Helmand Valley ezzel szemben méretes, viszonylag nyitott terület, a Bad Comany “Rush” játékmódjához tartozó pályáihoz hasonlatos felépítéssel.
[Játékmódok?] Ezekből is kettő van. A Team Assault a klasszikus Team Deathmatch helyi verziója két csapattal (amerikaiak vs. tálib felkelők), a Combat Mission pedig ismét a Battlefield Rush játékmódját idézi. A CM szintén két csapattal operál: az amerikaiak a támadók, a tálibok a védekezők. A támadók korlátozott számú újraéledési lehetőséggel rendelkeznek, a védekezőknél nincs ilyen korlát. A pályán lineárisan elszórt, egymás után megnyíló feladatok egy-egy célterület elfoglalását, illetve célobjektum felrobbantását kívánják meg. Ha az adott számú életből sikerül teljesíteni, győztetek - ha nem, a védekezők győztek. Vagyis: Rush, egyszerre egy objektívával kettő helyett.
[Karakterosztályok?] Vannak, három darab. A Rifleman a klasszikus támadó kaszt, gépfegyverrel, plusz gránátvetővel. A Special Ops-os fiúk gépkarabélyt lóbálnak, a hátukon pedig rakétavető fityeg. A Sniper mesterlövész, és távolról aktiválható robbanóanyagot pakol.
[Fejlődés, tapasztalati pont?] Naná, ma már szinte kötelező. A bétában nyolcadik szintig lehet fejlődni, ezzel párhuzamosan tisztességes mennyiségű megnyitható cucc hullik az ölünkbe. Kezdetben jellemzően extra muníciót kapunk, aztán jönnek a célzást elősegítő cuccok (red dot sight, távcsövek...) az új fegyverek, és az újfajta muníció - az megnyitható cuccok minden kasztnál különböznek, értelemszerűen. A negyedik szint magasságában már komolyabb választási lehetőségeink is lesznek: az általam (minden hasonló játékban) favorizált Rifleman osztály géppuskára cserélheti az M16 / AK47-et - ezzel nagyobb tűzerőt kap, de lemond a gránátvetőről.
[Realizmus?] Erősen visszafogott. A fegyverek visszarúgása minimális, medic kaszt hiányában a gyógyulás viszonylag gyors, és teljesen automatikus.
[Járművek?] A bétában csak a Helmand Valley pályán érhető el ilyesmi - egy darab páncélozott jármű, tisztességes tűzerővel. A teljes verzióban valószínűleg lesz többféle is, de a Battlefield kínálatára nem nagyon kell számítani, a MoH-ban az eddigiek alapján jóval kisebb a szerepük.
[Bónuszok az ügyes lövöldözésért?] A Moden Warfare killstreakjei itt is bevetésre kerültek - gyakorlatilag ugyanúgy működnek, csak scorechain-nek hívják őket. Kétféle van belőlük: offenzív támogatás (az aknatűztől a légicsapásig) illetve defenzív segítség (felderítés, erősebb muníció, nagyobb védelem...). Mindkettő hét szinttel rendelkezik - a lenti videó az összeset bemutatja.
[Tapasztalatok?] Némi önismétléssel: Modern Warfare + Battlefield. A sebesség inkább az MW-re hajaz, a játék sokkal pörgősebb, mint a Bad Company-k, ennek megfelelően a halál is jobban arat. Az épületek nem rombolhatók, egyes fedezékek viszont igen. A két játékmód közül magasan a Combat Mission tűnik az érdekesebbnek, ez egyfajta Battlefield Light, felgyorsítva, kevésbé hangsúlyos (de a biztos győzelemhez még mindig szükséges) csapatmunkával. Bármelyik irányból (MW vagy BC2) jössz, szükség van némi időre, hogy felvedd a harc ritmusát, a belerázódási periódus után viszont kifejezetten élvezetes a harc - a Helmad Valley második szakasza, egy megerősített, géppuskafészekkel védett harcálláspont elfoglalása vagy megvédése mindkét oldalról roppant hangulatos. A béta egyébként még nagyon béta, különösen a PS3 verzió esetében, de ezért kár lenne öklöt rázni a DICE felé - a tesztidőszak pont azt szolgálja, hogy összegereblyézzék, és kiszórják a problémákat.