A múlt hétvégén a Capcom végre bemutatta a Resident Evil 5 előre beharangozott legújabb trailer-ét, így közel egy év után ismét friss mozgóképes anyagot kaptunk a sokak által várt ötödik részről. Most lássunk néhány új információt is róla.
A játék producere, Jun Takeuchi a közelmúltban több külföldi publikáció számára is tartott egy kisebb prezentációt a Resident Evil 5-ről: nézzük, hogy a beszámolók alapján mi mindent érdemes elmondani róla.
A fejlesztés jelenleg valahol 60 százalék körül tart, az ötödik rész azonban már jelenlegi formájában is bátran versenybe szállhatna a 'legszebb konzolos játék' címért, a demontráció helyszínéül szolgáló falu ugyanis rendkívüli részletességgel van kidolgozva, komoly látótávolsággal párosítva. Az igazi látvány azonban természetesen csak harc közben, az élesebb szituációk közben tárul elénk, és az elképesztően kidolgozott animációkról is itt szerezhetjük az első komolyabb benyomásokat.
Ellenfeleink akárcsak a negyedik részben, most is különös fertőzéssel sújtott helyi lakosok lesznek, ráadásul már a játék ezen korai szakaszában - mert hogy a falu az első helyszínek egyike lesz -, is rendkívüli offenzívának leszünk szenvedő alanyai: nem ritka, hogy egyszerre egy tucat afrikai tör majd az életünkre, késekkel, baltákkal, vagy innen-onnan felkapott csövekkel és botokkal, és azt kell mondani, hogy ez még a jobbik eset, hiszen a Las Plagas-hoz hasonló parazita élősködő támadása könnyen azonnali halált okozhat. Volt emellett egy méretes baltás alak is, aki töretlenül üldözte főhősünket, és az akadályoktól sem szeppent meg: falakat rombolva, sőt, még saját társait is lecsapva indult utánunk, de nem szabad megfeledkezni a sorozat állandó kellemetlenségeiről (és az ominózus "ablakos" jelenet óta a sorozat egyik szimbólumairól), a kutyákról sem.
A komolyabb ellenállást szerencsére valamivel szélesebb mozgásreperotárunk felhasználásával törhetjük meg: tovább bővül a közelharci lehetőségek tárháza, amelyeket ezúttal is a szituációfüggő A / X gombbal csalhatjuk elő, kihasználva Chris nem éppen gyenge fizikumát, de ugyanez a módszer használható akkor is, ha mondjuk háztetőről háztetőre akarunk ugrálni. Azt azonban ne reméljük, hogy ilyen egyszerű trükkökkel megszabadulhatunk üldözőinktől: ellenfeleink minden körülmények között a bekerítésünkre törekednek, és az intelligencia csírája is felfedezhető bennük, így garantáltan be kell majd vetnünk a negyedik részben már elsajátított tömegkontrollt.
A bemutató során a Capcom célja egyértelmű volt: adni némi ízelítőt a játékból, de a lehető legkevesebb poént lelőni. Emiatt a demonstráció során csak az említett falu volt látható (amely egyébként így is négyszer akkora, mint az előző rész El Pueblo-ja), és Jun Takeuchi állítása szerint több játékelemet sem láthattunk még. Éppen ezért az ötödik felvonás a bemutató alapján inkább az előzmény igazi, nextgen újragondolásának tűnt, megtartva annak legjobb elemeit - a váll felett elhelyezkedő kamerát, a részletes harci lehetőségeket, vagy épp a remekül alkalmazott Quick Time Event-eket -, megspékelve néhány kellemes újdonsággal: ilyen például a rombolható környezet, vagy a valós időben is lehetséges fegyverváltás. Egy szóval a Capcom nem tervez újabb revolúciót - nem is lenne még indokolt, így maradnak a remekül bevált, és lényegében még friss formulánál.
Azon rajongók pedig, akik csak legyintenek - mondván ez a rész is már csak nevében lesz Resident Evil - mindenképpen szemléljék azért fél szemmel a játékot: ha hihetünk a híreszteléseknek, akkor a régóta lezárás után kiáltó Code: Veronica szál folytatódik, visszatérő fősőhünk, Chris Redfield pedig azért látogat el a fekete kontinensre, mert innen eredeztethető a T-vírus - a producer elmondása szerint a cselekmény egyik fő témája a Progenitor-vírus, azaz az anyavírus kutatása lesz. Még az is lehet, hogy egy ponton meglepő fordulatot fog venni az ötödik rész... A történetszál felgöngyölítése egyébként több, mint húsz órát vesz majd igénybe, tehát újabb kategóriával feljebb lép a szavatosság a negyedik részhez képest, amely már így is a sorozat legtartalmasabb darabja volt.
És hogy mi a helyzet a trailer-ben bemutatott hölgy társsal, a pletykált kooperatív játékmódról, illetve fedezék-rendszerről? Takeuchi ezekről a témákról nem kívánt beszélni, mint ahogy a megjelenés pontos időpontjáról sem - de csak egyelőre, hiszen a jövő hónapban esedékes E3-on minden bizonnyal már ezekről is szó lesz. Fentebb egy nagy adag új képet is találtok a játékról.