[Teszt] Batman Háromdében

Batman Háromdében

liquidSomosi László2010.04.21. 20:06

A Batman: Arkham Asylum Game of the Year Edition-ről készíthetnénk teljesen hagyományos tesztet is, szépet, hosszút, kétoldalasat. Csak éppen értelme nem lenne semmi. A sikerjátékok megjelenése után általában fél évvel debütáló, a mérsékelt árú verziót hónapokkal megelőző GOTY verzió ugyanis általában kiegészítőket, bónuszokat kínál csak, maga az alapjáték - értelemszerűen - ugyanaz. Így van ez a legutóbbi interaktív Batman kaland esetében is. Az Arkham Asylum-ról Oldern ősszel leírta, amit le kellett róla írni- a véleményünk azóta is változatlan, a Batman: AA a tavalyi év egyik legnagyobb meglepetése, és egyben legjobb játéka is.

A kilencvensok százalékban változatlan alapfelállás okán az olvasó utólagos engedelmével inkább az újdonságokra, és a saját élményeimre koncentrálok. Az előbbiek listája a rövidebb: a korábban kizárólag fizetős DLC formájában elérhető hat darab Challenge pálya került a lemezre. Ennyi? Igen, ennyi, legalábbis a bónusztartalom. Kapunk viszont egy plusz szolgáltatást, a címben már előre megszellőztetett háromdé támogatást. Ennek megfelelően jár hozzá szemüveg is, no nem a hiperdrága, külön elemmel működő fajta, hanem a hagyományos kék-vörös. A mi PS3-as tesztpéldányunkhoz kettőt adtak, a boltokban található verzióban is ennyi található - egy Denevéres, és egy Jokeres. A szemüvegből már háromdét illetően is le lehet vonni az első következtetéseket. Leginkább azt, hogy nem lesz szükséged 120hz-es HDTV-re, és a mostanság megjelent első félmilliós alapárú 3D tévécsodák beszerzése okán sem kell felnyomnod a sarki takarékot.

A Batman háromdéje hagyományos háromdé. A menüben bármikor átbillenthető (akár akció közben is) a játék a háromdimenziós megjelenítésre. A különbség érezhető, a kép határozott mélységet kap, a Denevér köpönyege látványosabban lebeg, a háttér elmosottabb, az előtér élesebb kontúrokat kap. Itt is megfigyelhető ugyanakkor a háromdés moziknál tapasztalható sötétebb kép - ezt nem a kijelző produkálja, ugye, hanem a szemüveg. A mozikban ezt általában úgy orvosolják, hogy feljebb tekerik a fényerőt. A Batman ezt automatikusan nem teszi meg, érdemes utánaállítani, mert a játék már alapból sötét tónusokkal dolgozik, a további sötétítés felesleges, sőt, kerülendő.

Mit ad a háromdé az Arkham Asylum-hoz? Érdekes pluszt, a játékmenetet nyilvánvalóan nem befolyásolja. Jobb így játszani? Legalábbis érdekesebb, nagyjából egy óráig. Aztán annyira már nem. A háromdé jobban fárasztja a szemet, a magam részéről egyelőre az egyórás adag az, amit (játékformában) elviselek belőle. Pozitívum, hogy a képminőség, meg úgy általában a háromdé (TriOViz technológia) sokkal jobb, mint a tavaly nyáron megjelent, szintén háromdével dolgozó Rágcsávók játék, ahol öt perc után sikoltva téptem le magamról a szemüveget - nem tudom, milyen a migrénes fejfájás, de egészen biztos vagyok benne, hogy negyed óra múlva megtapasztaltam volna.

Mivel részemről ez az első komolyabb találkozás az Arkham Asylummal (a tavaly őszi játékzáporban egész egyszerűen kimaradt), az olvasó utólagos engedelmével röviden idekarcolnám a (rövid) szubjektív meglátásaimat is. Az új Batman remek példa arra, mennyit változtak a mainstream sikerjátékok a jelenlegi generációban. A vegytiszta műfajok (csak platformer, csak akció, csak lopakodás...) nyilvánvalóan halálra vannak ítélve, az utóbbi néhány év a hibridekről szólt, és élek a gyanúperrel, hogy az előttünk álló évek is ezekről fognak szólni. Az Arkham Asylum játékmenete minimum három, jól elkülöníthető játékelemmel operál: felfedezés, verekedés, lopakodás. Mindhárom irtózatosan jól meg van csinálva, a pályadizájn izgalma;, a verekedés folyamatosságát, lendületét tekintve az egyik legjobb, amit valaha láttam; a lopakodás pedig ügyesen áramvonalasítja a műfaj megszokott szolgáltatásait.

Külön öröm volt számomra, hogy újfajta Batman-élményt fedeztem fel a játékban. Nem vagyok Denevér-rajongó, nálam a Batman mitológia leginkább a filmekből, a kilencvenes években futó animációs sorozatból, és egy darab klasszikus grafikus novellából (Frank Miller: The Dark Knight Returns) táplálkozik. Az Arkham Asylum sztorija, karakterei (pontosabban: azok másfajta megközelítése) üdítő élményt jelentettek számomra - különösen a gonoszok beteges, sötét humora.

Summa summarum: a Batman: AA GOTY kiadása vásárlásra érdemes, sőt, ajánlott darab. Elsősorban nem a viszonylag szűkmarkúan adagolt bónuszok, vagy a háromdé okán, hanem azért, mert még mindig remek cucc, és ha nem borsódzik a hátad eleve a műfajtól, ott a helye a polcodon.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 órája
1

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

1 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

3 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

3 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

4 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

5 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

5 napja
21

Heti megjelenések

5 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

7 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

8 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

9 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

9 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

2024.04.10.
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

2024.04.10.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==