[Teszt] Sonic & Sega All-Stars Racing

Sonic & Sega All-Stars Racing

liquidSomosi László2010.03.22. 20:13

A Sonic & Sega All-Stars Racing már magában is jó eséllyel indul a “leghosszabb című játék az idén” kategóriában, pláne úgy, ha a (tesztelt) Xbox 360 verzió címét vesszük alapul - nem írom le még egyszer, a fentieket tessék kiegészíteni a “with Banjo-Kazooie” karakterlánccal. Hosszú cím ide vagy oda, a Sega új játéka simán körülírható lenne jóval rövidebben is: megérkezett a Sonic Kart, Hölgyeim és Uraim.

Pongyolaság lenne azt állítani, hogy Szegáék először próbálkoznak a mai napig rettentően sikeres Mario Kart formula klónozásával (az utóbbi évek kísérletei közül a rossz emlékű Sonic Riders juthat eszünkbe), de kétségtelenül a Sonic & Sega All-Stars Racing az a játék, ami a legszolgaibban, szinte pontról-pontra követi az eredeti receptet. A negyedszázados történelmet magáénak tudó Sega-univerzum szerencsére kellő táptalajt kínál, nem négy-öt játékból kellett összeszenvedni a gokartba (és az az alá) valót. Választható karakterből kapunk húszat - no nem egyszerre, a SSASR általános valutájául szolgáló, a versenyekből kinyerhető Sega Mérföldekből vásárolhatjuk össze legalább a felüket, és a pályákkal, valamint a zenékkel is hasonló a helyzet. De ne szaladjunk előre! A széles karakterválaszték közel felét Sonic, barátai és ellenfelei alkotják (nem véletlenül szerepel ő a címben elsőként) a többiek pedig klasszikus, és kevésbé klasszikus Sega játékokból érkeztek. Van itt kult-kedvenc (Ryo Hazuki / Shenmue), közismert jócsaj (Ulala / Space Channel 5), csak hárdkór rajongók által ismert mellékszereplő (Zobio & Zobiko / House of the Dead EX), és “téged meg honnan szalajtottak?” karakter (Opa-Opa / Fantasy Zone) is. Az alapkínálaton kívül két platform is kapott további bónuszokat: Wii-n a Mii-nkel, Xbox 360-on pedig az avatárunkkal, vagy Bendzsóékkal is versenyezhetünk.

A pályák már nem merítenek ilyen nagyot a Sega-legendáriumból, a huszonnégy helyszín hat játékra - Sonic, Billy Hatcher, House of the Dead, Jet Set Radio, Super Monkey Ball és Samba de Amigo - korlátozza magát. Ismételten Sonic kolléga képviselteti magát leginkább, a kék sündisznó pályái három tematikus helyszínből (kültéri, Green Hill Zone jellegű pályák, Kaszinó, és a finoman F-Zero-s beütésű Fortress) válogatnak. A pályák általában igen jónak mondhatók, szépek, színesek, elfér rajtuk nyolc játékos, de nem feleslegesen szélesek, mint a legutóbbi, Wii-s Mario Kart-ban. A szonikos pályák szonikosak (hosszú ívekkel és loopokkal), és a többi helyszínen is abszolút felismerhetők az őket ihlető játékok jellegzetességei. Problémám két pályacsoporttal volt: a HOTD pályái néhol túl sötétek, a Super Monkey Ball-os helyszínek pedig perverz módon pakolják egymásra a nehezen belátható U-kanyarokat - valószínűleg technikásnak szánták őket, a gyakorlatban inkább bosszantóak.

A konkrét vezetéssel ellenben nincs különösebb probléma. Ha játszottál valaha Mario Kart-tal, vagy valamilyen klónjával, öt perc alatt otthon érzed magad. Pontos start esetén kilősz, boost-sávokkal gyorsíthatsz, és persze az ellenfelek életét megkeserítő power-upokat nyalhatsz fel. Utóbbiak szintén a megszokott arzenált (rakéták, instant lőhető bokszkesztyű, pajzs, gyorsító, akna...) vonultatják fel, kis túlzással minden eszköz megfeleltethető a Mario Kart-ban látott, onnan régóta ismert huncutságokkal. Kivétel: a Super Move power-up, ami - ahogy a neve is mutatja - minden karakter esetében egyedi szupermozdulat, amit akkor kapsz meg, ha az utolsó helyek egyikén kullogsz - a célja a gyors felzárkóztatás. A másik különbséget a driftelés rendszerében találod, ez az OutRun szisztémájára emlékeztet, egygombos analóg drift, a benne töltött időtől függően három fokozatú sebesség-bónusszal. Kivitelezni könnyű, de a pontos és ideális ív belövése ügyességet és pályaismeretet igényel. Az irányítás precíz, ha hibázol, magad miatt hibázol. Az SSASR használja ugyan a megszokott gumiszalag MI-t (próbálja valamennyire egyben tartani a mezőnyt), ennek ellenére általában jellemző rá, hogy a mezőny első fele nagyon el tud húzni a többiektől, és ha az utolsó kör elején nem vagy az első harmadban, nagy szerencse kell a győzelemhez. A magam részéről ezt a mezőny elé lőhető, mindenki számára elérhető “nehezítsük meg hátulról az éllovasok életét” power-up hiányának tudom be - egy ilyet bőven elbírt volna a játék, még (az elvileg hasonló célt szolgáló) szupermozdulatok mellett is.

A Sonic & Sega All-Stars Racing gerincét jelentő, hat bajnokságra osztott Grand Prix mód kivégzése után (a kötelező egypályás versengés és időfutamok mellett) a Küldetések nyújtják meg a single player játékidőt. A missziók az OutRun 2 hasonló játékmódját idézik - bónuszfeladatokkal megpakolt kihívások, a nagyon könnyűtől a meglehetősen nehézig. Ott van aztán a multiplayer (2-4 fős osztott képernyő, vagy nyolcfős online), ami magában korrekt, de az alap versengésen kívül keveset kínál - a Mario Kart-os inspiráció a bónusz játékmódok (online) átvételéig már nem terjedt ki, sajnos.

A Sonic & Sega All-Stars Racing becsületes, jól összerakott játék. Eredetiséggel ugyan csak nyomokban lehet vádolni, de amit csinál, azt jól csinálja. Mélyen meghajol a Sega-univerzum előtt, mi több, szinte csöpög a nosztalgiától. Ha szeptember kilencedikén még mindig dobban egy nagyot a szíved, ha annak idején jobban szereted a kék sündisznót, mint a bajszos vízvezeték szerelőt, vagy szimplán egy jópofa, hozzáértő szakemberek által összeszerelt kart-versenyre vágysz, az SSASR bátran ajánlható darab.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

5 órája
11

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

21 órája
5

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==