Rogue Galaxy előzetes

Rogue Galaxy előzetes

Oldern2007.01.04. 15:00

A Level 5 története egy érdekes história. Ha egy mondatban kellene összefoglalnunk, azt mondhatnánk, hogy ezek a japán fiúk és lányok megmutatták, hogyan kell céltudatos munkával felépíteni egy fejlesztőstúdiót, amely aztán pillanatok alatt a legnagyobbak közé emelkedik. Bár még korántsincs akkora kapacitásuk, hogy egyszerre 5-6 fejlesztést kézben tartsanak, ettől függetlenül ügyesen oszlanak meg erőforrásaik az asztali gépek és a kézikonzolok között. Ha még valaki nem hallott volna a cégről, kicsit beszéljünk róluk - csak röviden, címszavakban.

A stúdiót egy közepes survival-horrorokon edződött fejlesztő, Akihiro Hino alapította, még 98' végén, azzal a céllal, hogy egy független, ütős játékokat fejlesztő csapatot alkosson. Ő egyébként nem csak az elnöke a Level 5-nek, hanem lead designere és producere is a játékaiknak. Játékok - beszéljünk picit a stúdió eddigi fejlesztéseikről. A csapat első játéka a Dark Cloud volt, mely abban a szerencsés helyzetben volt, hogy az első komolyabb JRPG-ként tartották számon az akkor még igencsak frissnek számító PlayStation 2 konzolon. A játékmenet igencsak a dungeonök köré összpontosult, a fejlesztést pedig nem a karakterek szintlépésével, hanem a felszerelési tárgyak erősödésével képzelték el: a koncepció, megfejelve némi "városépítéssel", friss és üde volt - tökéletes kiugrása egy akkor még kicsinynek számító fejlesztőcsapattól. Mindezek után egyértelmű volt, hogy érkezni fog a folytatás - a Dark Chronicle, aka Dark Cloud 2 folytatta az elődje által követett ösvényt, még több felfedezhető területtel, még több minijátékkal, mechnevelgetéssel - a fejlődés tehát kétségtelen, a játék azonban nem ért el olyan komoly sikereket (inkább anyagi, nem kritikai értelemben),mint elődje. Ekkor felpörögtek az események, a Microsoft megbízása, ami egy ízig-vérig japán stílusú MMORPG elkészítésével bízta meg a csapatot, amit végül félre kellett dobniuk egy bizonyos Dragon Quest VIII miatt: igen, ilyen magasban szárnyalhat egy fejlesztőcsapat pár év alatt, ha megfelelő tudással és eltökéltséggel rendelkezik. EZ volt a múlt - és furcsa, picit ironikus módon előzetesünk alanya is a "múlt része", hisz 2005 karácsonyán megjelent Japánban.

A történet - ha nagyon cinikusak akarnánk lenni, azt mondhatnánk: ahogy az lenni szokott - ezúttal sincs túlbonyolítva: Jaster Rogue a galaxis peremén lévő, visszamaradott de erőforrásokban gazdag bolygón, a Rosa-n él. Álma, hogy egyszer bejárja az egész ismert galaxist - sajnos erre semmilyen reális esély nem adódott az eddigi élete során. Ha ez nem lenne elég, a Longadia névre hallgató birodalom pont elérkezetttnek látja az időt, hogy a bolygót elfoglalja, s lakosait rabszolgasorsba verje. Természetesen hősünk a szerencse/sors/alkotói döntések folyománya révén egy kalózhajóra kerül, és végre lehetősége adódik arra, amire annyira vágyott: megismerni az univerzum minden szegletét (és természetesen az igazi fájdalmat, örömöt, szerelmet, ésatöbbi, ésatöbbi). Nézzük, nekünk mit kínál ez a Galaxis.

Kezdjük a legimpresszívebb tényekkel: Rogue Galaxy szinte sosem tölt: folyamatosan pakolja elénk a pályákat, a random csatáktól itt sem kell tartanunk, mindenki látszódik a képernyőn, tudjuk, milyen ellenfelekre számíthatunk - bár az valamilyen szinten már alapelvárás a modernebb irányzatot követő JRPG-kkel szemben. A fejlesztési rendszer emlékeztet a Dark Coud-ra: nem karaktereink képességei számítanak döntő mértékben, hanem az általunk viselt fegyvereké. Egy kardot több fokozatban lehet fejleszteni, ahogy egyre többet viseljük (és véssük rá a megölt ellenfeleket jelző rovátkákat Bruenor-módra), úgy válnak azok egyre komolyabbá: kiismerjük tehát eszközeinket. Két fegyver pedig szintézist alkot, és egy "harmadikat" kreál - hogy azt majd később egy másikkal kombinálva jussunk még erősebb pusztító arzenálhoz (mindezt egy, az FFX/XII-höz hasonló nagy-nagy táblán tessék elképzelni). Persze mindenképpen ajánlott fegyvereinket legjobb állapotukban "fúzionálni": így kapjuk majd meg a legjobb eredményt. Apropó fegyverek: ezekből mindenkinek kettő van, az elsődleges és másodlagos attól függően változik, hogy emberünk közelharci avagy "ranged" beállítottságú-e. Az olyan érdekességek, mint a több szereplő jelenlétekor összehozható csapat-kombók, vagy az ügyességet igénylő láncra fűzhető támadások lehetősége már csak hab a tortán. Mindez nem feltétlenül elég ahhoz, hogy elszórakoztassuk a játékosokat: ezúttal nem mechákat fejlesztünk, hanem szörnyikéket: ezeket csapdák és csali segítségével kaphatjuk el, és kellően betanítva arénákban engedhetjük össze más felfedezők lényeivel: győzelmünket természetesen pénzzel és felszerelésekkel jutalmazzák. A játék pedig négy helyszínekkel teli bolygót vonultat fel nekünk (ez persze nem igaz, a magyarázat a cikk végén található), melyek mind eltérő környezettel, időjárási viszonyokkal és hangulattal rendelkeznek - a bennük levő dungeonök pedig változatos de nem túl nehéz fejtörőkkel igyekeznek tovább színesíteni az amúgy is izgalmasnak igérkező játékmenetet.

Ez lenne tehát a játék magja, és amit a japán változattal hosszú heteket eltöltött emberek nem győznek eleget hangsúlyozni: a Rogue Galaxy hosszú, nagy, és monumentális: tökéletesen megadja a játékosnak a felfedezés örömét, azt az érzést, hogy valami egészen gigantikus világban mászkálunk. Mindezt egy olyan rendszerrel élvezhetjük majd, melyet a két Dark Cloud epizód óta tökéletesítgetnek, és itt érte el végső formáját - kikristályosodott, hibáktól és sallangoktól mentes kvázi-real-time harcrendszer (a lá Kingdom Hearts II, de itt limitálva vannak a támadások, amitől jobban hasonlít a körökre osztott csatákhoz), ahol még az olyan apróságokra is gondoltak, mint pl. az ellenfel egymásra hajítása. A karakterek a trailerek alapján szeretnivaló figurák, és legalább egy kategóriával jellegzetesebbre sikeredtek, mint a Level5 kezdő alkotásaiban szereplők ( a DQ VIII több szempontból sem számít: ott ugyebár Akira Toriyama volt a karakterek megalkotója, továbbá a csapat sem dolgozott teljesen egyedül: sok Enixes fejlesztő volt segítségükre ). Ami a grafikát illeti, a játék a DQVIII továbbfejlesztett motorját használja, ezáltal a képernyőre pakolt vizualitás lemossa a pályáról szinte az összes eddigi versenyzőt (nem, az FFXII-t természetesen nem, de nem is az a célja), a legszebb cel-shaded jrpg címet elérve ezzel. Egészen a Chopin no Yume megjelenéséig, de az ugye egy generációval feljebb esedékes (Xbox 360). A zenét pedig az a Tomohito Nishiura szerzi, aki a Dark Cloud / Dark Chronicle muzsikáiért is felelős - ezúttal kicsit a Skies of Arcadia hangzásához hasonló irányba ment el, ami egy ilyen játéknál egyáltalán nem lesz probléma.

Talán be is fejezhetnénk ezt a kis kedvcsinálót, de a legjobb még hátra van: tekintve, hogy a játék már több, mint egy éve megjelent a felkelő nap hazájában, a Level 5 nemrég extrákat igért a játékhoz, nem is keveset. Vegyük sorba, mi várható pluszba nekünk, európaiaknak (és persze az amerikaiaknak is). Egy ötödik planéta (vizes helyszínekkel operáló Alisita), mely a történet főszálához nem kapcsolódik, ellenben remek mellékküldetésekkel és új kihívásokkal kecsegtet; kicsit átalakított harcrendszer (az úgynevezett "lánc támadások", melyek egy-egy gomb megfelelő időben való megnyomásával hozhatók össze, most már szinte bármikor elsüthetők); bugmentesített és finomított megjelenítéssel rendelkező grafikus motor; látványosabb átvezető animációk; új küldetések, tárgyak, ellenfelek, különleges támadások, öltözetek, több száz utólag hozzácsapott beszélgetés, melyek nagy részét hangokkal támogatták meg: szép, hosszú lista ez, ennél szebb "bocsánatkérést" nem sok játékos kérhet a megkésve érkező játékok fejlesztőitől.

A Level 5 híressé vált arról, hogy ideáit megvalósítja és folyamatosan csiszolja, ennek eddigi legszebb példájanak a Rogue Galaxy igérkezik: nagyon kevés az esély rá, hogy ezt elrontsák, szurkoljunk egy picit a lokalizációnak, mert szinte már csak az angol szöveg minősége kérdéses, a többi eleme a játéknak már bizonyított: ez tehát a kissé megcsúszva érkező jelen, a stúdió jövője pedig az egyelőre előkészítő fázisban leledző White Knight Story, és a nagy felháborodást és meglepetést okozó reform-DQ, a DS-t becélzó Dragon Quest IX. Sok sikert mindezekhez, srácok - várjuk a Rogue Galaxyt.

Megjelenési dátumok:

Európa, Június 29.

USA, Január 30.

Rogue Galaxy hivatalos oldal

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

19 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==