A GameInformer magazin májusi száma szürkében és vörösben pompázik, a fókuszban pedig a Gears of War 2 található - a magazinban elejtett információk szerencsére hamar elérhető váltak mindenki számára: jöjjenek a konkrétumok.
Kezdjük talán azzal, ami azért viszonylag egyértelműnek tűnt: a játék történései az első rész befejezése után fél évvel játszódnak. "Az igéreteinket betartjuk majd: ez egy kőkemény háború. Az első epizódban egy egység harcát mutattuk be, egy személyes konfliktust: a második részben egy nagyobb összecsapást ismerhetnek majd meg a játékosok."
A történet elején az első rész főhőseit még nem irányíthatjuk majd, éppen ezért új szereplők egész hadát ismerhetjük majd meg (nevek következnek, egyelőre képek vagy rajzok nélkül): ők az erős erkölcsű, "spirituális és meditatív" harcos, Tai Kaliso, a katonai erők igazi vezetője, Chairman Prescott, végül egy frissen bevont katona, Dizzy.
Végül következnek a játékmenetet és a grafikát illető információk is. Az első és legfontosabb, hogy a Gears of War 2 alatt az a tuningolt Unreal 3 motor dübörög, amit nemrégiben a nagyközönségnek is bemutattak, és fő errőségei a rombolható környezet, a sok karakter egyidejű megjelenítése, és a javított (" a mozis látványvilághoz hasonlító") árnyékolási rendszer. Ami pedig a játékmenetet illeti: az eredeti fedezékekre építő harcok megmaradtak, ezeket finomítotják jelenleg is - a casual játékosok bevonását ennél a játéknál egy új, negyedik nehézségi fokozat segíti majd. Ez lesz a legalacsonyabb, tehát az abszolút kezdők is fejest ugorhatnak majd a játékba: Cliffy B szerint azért a legnehezebb mód továbbra is kellő mértékű kihívást nyújt majd. Ráadásul a kooperatív játékmódban a játékosok különböző nehézségi fokon játszhatnak majd, a játék pedig ezt "átlagolja", amikor együtt vannak, és ha rövid időre külön kell válniuk, a nehézségi fokozatnak megfelelően különböző erősségű Locust ellenállással találkozhatnak majd.
Van még persze kérdőjel bőven, a fejlesztők értelemszerűen nem fognak lelőni semmilyen komolyabb poént a történet kapcsán, és a multiplayer játékmódok sincsenek még kőbe vésve - "Sok helyről hallhatják a játékosok, hogy a multiplayeren lehet majd leginkább érezni a fejlődést, a sok-sok Locust megjelenítése miatt : sajnos konkrétumokat még nem közölhetünk, de hamarosan annak is eljön majd az ideje."