2006 hosszú volt, nagyon hosszú: utolsó fejezetéhez érkezett a konzolos generációváltás, megjelent sok játék, sok folytatás, sok siker és sok csalódás. Most ezekből válogatunk: 2006 legjobbjai és legrosszabbjai, olvasói és szerkesztői szemüvegen keresztül.
2006: AZ OLVASÓ MONDJA
Az év utolsó öt napjában rendezett olvasói szavazás eredményeképp alakult ki a végleges lista a legjobbak között. Az első négy helyen a szavazatok alapján egyértelmű volt a helyzet, később súlyoznunk kellett - itt azt vettük figyelembe (értsd: egyenlő számú szavazat esetén) hogy melyik játék hányszor szerepelt / nem szerepelt a csalódások között. Mivel sok holtverseny volt, tízre bővítettük (az eredetileg ötösre tervezett) toplistát. Íme:
GEARS OF WAR (Xbox 360)
THE ELDER SCROLLS IV: OBLIVION (X360 / PC)
DEAD RISING (Xbox 360(
THE LEGEND OF ZELDA: TWILLIGHT PRINCESS (Wii / GC)
TEST DRIVE UNLIMITED (Xbox 360)
LEGO STAR WARS 2 (MULTI)
RAINBOW SIX: VEGAS (Xbox 360)
VIVA PINATA (Xbox 360)
PREY X360 / PC)
OKAMI (PS2)
Jöjjenek a csalódások, némileg érdekes eredménnyel: a kedvencek között elsőként befutó Gears itt is dobogós, az okok felkutatását a lélekbúvárokra hagyjuk:
NEED FOR SPEED: CARBON (MULTI)
F.E.A.R. (Xbox 360)
GEARS OF WAR (Xbox 360)
2006: A GAMER 365 MONDJA
Jöjjön a szerkesztőség vaskos véleménye, amit hosszas belső szavazgatás, sok holtveseny után alakítottunk ki. Megjegyzés: a Zeldával eddig két darab kolléga játszott, így nem feltétlenül részesült korrekt elbánásban - ezért egy huszárvágással átmozgatjuk a jövő évi véleményünk homályos tartományába. 2006 öt legjobbja, szerintünk:
- THE ELDER SCROLLS IV: OBLIVION (X360 / PC)
Hatalmas világ, epikus kalandok, nagybetűs hangulat, majdnem végtelenített játékidő - MMORPG az második két betű nélkül - MASSZÍV szerepjáték. Vannak ugyan kisebb hibái, de az összkép még mindig, sok-sok hónappal a megjelenés után is magával ragadó, a folyamatosan érkező letölthető tartalomnak (és a PC-n elérhető modifikáció-halomnak) hála valószínűleg még jövőre is elővesszük.
- OKAMI (PS2)
A Clover festett meséje az év talán leghangulatosabb játéka volt: igazi eszképizmus, sikeres menekülés a szürke hétköznapokból, szokatlan hősökkel és remekül összerakott világgal. A stúdió megszűnt, a folyatás / remake erősen kérdéses - pedig nagyot tudnánk vigyorogni, ha bejelentenének belőle egy nextgen, nagyfelbontású verziót. [Teszteltük, katt!]
- FINAL FANTASY XII (PS2)
Az új Final Fantasy sokáig készült, de megérte rá várni: a Square új életet lehelt az utóbbi időkben laposodni tűnő szériába. A történet komolyabb, a harcrendszer nagyot változott, a karakterek szerethetőek - a változások miatt az ortodox rajongók egy része nem kedveli, de szerintünk ez a helyes irány. Még több ilyet, Square! [Teszteltük, katt!]
- ELITE BEAT AGENTS (NDS)
Ritmusjáték a szörnyen addiktív fajtából. Táncolva szurkoló öltönyös ügynökök a világ megjobbításáért: szerelmi kalandok a középkorban, gyorshajtó taxisofőr, apucit hiányoló kislány karácsonykor - furcsa sztorik, ismert dalok, tökéletes keverék. Szombat esti láz? Megatánc? Ugyan már: az Elit Ritmus Ügynökök mindenkit letáncolnak a porondról. [Teszteltük, katt!]
- GEARS OF WAR (Xbox 360)
Az Epic megmutatta, hogy mit tud az Xbox 360, és hogy miképp kell kinéznie egy következő generációs játéknak: úgy, mint a Gears of War. Áll-lepakolós technológia, finomra polírozott, vérgőzös akció: a Gears nem találja fel újra az akciójátékok műfaját, de amit csinál, azt nagyon jól csinálja. Várjuk a folytatást! [Teszteltük, katt!]
A csalódások, szerintünk:
- SONIC THE HEDGEHOG (PS3 / X360)
A Segának alaposan át kéne gondolnia a kék sündisznó további sorsát. Amikor egy széria minősége folyamatosan csökken, és a legújabb, nextgen felvonással eléri a majdnem játszhatatlan szintet - nos, akkor ott komoly bajok vannak. Ne erőszakoljátok tovább a kölyökkorunkat, fiúk...
- MORTAL KOMBAT: ARMAGEDDON (MULTI)
Ronda, ronda, ronda. Unalmas, unalmas. Béna. A Midway addig lovagolt a szebb napokat látott sorozaton, amíg szépen lassan minden vonzerő kiveszett belőle: az előző generációtól való búcsú könnyesre sikeredett - és nem örömünkben sírtunk...
- NEED FOR SPEED: CARBON (MULTI)
A Carbon nem rossz játék. Csak jónak sem jó: a rajongók szeretik (eladtak belőle egy hatalmas zsákkal), szerintünk viszont visszalépés a tavalyi Most Wanted-hoz képest: az Underground formula eddig működött, ennyit tudott adni - ideje lenne továbblépni.