Peter Molyneux szerint a játékiparnak innovációra van szüksége ahhoz, hogy növekedjen, ez az innováció pedig komplex érzelmeket stimuláló játékokkal érhető el, legalábbis a veterán játékfejlesztő víziója szerint.
A Lionhead feje szerint a gyilkolás és a hatalom gyakorlása mellett sokkal összetetteb érzelmekre van szüksége az alkotásoknak, ezáltal jelentősen szélesebb közönséghez juthatnak majd el a játékok. A legmegfelelőbb szinteret ehhez az online produktumok jelenthetik, ahol társainkkal együtt olyan fokú élmények és érzelmek keríthetnek hatalmukba minket, melyekre korábban nem volt példa. Molyneux víziója szerint játékosai idővel szeretet adnak és - ezen van a hangsúly - kapnak majd a játékok által.
Itt érik el korlátukat a jelenlegi online játékok is - mondta -, annak ellenére, hogy kifejezetten élvezetes és magával ragadó élményt nyújtanak a játékosok számára, a mezei felhasználók, játékok terén nem jártas egyének felé mégse tudnak nyitni igazán. "Kevesebb zombikat, lényeket és hatalmas fegyvereket felvonultató alkotásra van szükségünk, ha ez sikerül, akkor jelentősen több emberhez juthatunk el. Hihetetlenül mély játékokra van szükségünk" - látta el a fejlesztőket instruckiókkal Molyneux. "Nem elég, ha valami valóságosan néz ki, úgy is kell működnie. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy a kalandjátékokban a könyvespolcokon továbbra is csak egy könyv legyen olvasható". A veterán játékfejlesztő szerint ugyanez a helyzet a fizikai motorokkal is, valóságosan kell működniük, nem úgy, ahogy egy játéktól elvárnánk.