[Próbakör] Battlefield: Bad Company 2 béta

Battlefield: Bad Company 2 béta

liquidSomosi László2009.11.24. 21:38

A Battlefield: Bad Company első része másfél éve alaposan belecsapott a katonás lecsóba: sikeresen értelmezte át konzolokra a PC-n közel egy évtizede sikeres Battlefield szériát. A recept (látszólag) egyszerű: militáns multipayer csatározás, szigorúan csapatosan, és előre meghatározott feladatok köré fűzve. A Battlefield legalább annyira szól a csapatról és a szakaszról, mint az egyéni teljesítményről, a győzelem kulcsa nem a meggyilkolt ellenfelek magas száma, hanem a választott osztályod képességeinek ügyes használata, és persze az együttműködés a többiekkel. A konzolos Bad Company két ponton változtatott: egyrészt single palyer kampányt adott az eddig kizárólag multis kínálathoz, másrészt pedig némileg egyszerűsítette a játékmenetet. Az első rész sikere után 2010 márciusában jön a folytatás (360, PS3, PC), de az első kóstolóig nem kell jövő tavaszig várnunk - a BC2 PS3-as zárt bétatesztje segítségével egy erős hónapig kóstolgathatjuk az új Battlefield szolgáltatásait. Mi is belekóstoltunk: vaskos tapasztalataink következnek.


Kell egy bétakulcs?

Az **Electronic Arts** jóvoltából 10 darab PS3 EU bétakulcsot tudunk szétszórni a nagyérdemű között. Ha belekóstolnál a játékba, dobj egy levelet a **bc2beta@gamer365.hu** mailcímre, a subject legyen **bc2beta**, és tartalmazza a Gamer365-ös felhasználónevedet.

Az igényeket csütörtök este nyolc óráig várjuk, aztán sorsolunk.

Kezdjük talán a legszembetűnőbb elemmel, a grafikával. Röviden: jobb lett, szebb lett, gyorsabb... oké, gyorsabb nem lett, de a jobb és szebb mindenképpen igaz. A DICE Frosbite motorjának 2.0-ás verziója több tereptárgyat, részletesebb környezett, csinosabb effekteket pakol a képernyőre, és az első rész Nagy Újdonságaként bemutatkozó rombolás is látványosabb lett - a támfalak kilövése után az épület szépen magába omlik, ahogy kell.

A vizuális örömök után persze maga a játékmenet a lényeg, ami szintén változott - ha nagyon tömörek akarnánk lenni, akkor azt mondanánk, hogy “komplexebb lett, és nagyon jó így”. Ennyi viszont kevés az újdonságok leírásához, ergo merülni fogunk, tessék kapaszkodni! A béta egy darab pályája (vagy inkább: több szakaszból álló pálya-sorozata), az Arica Harbor egy darab játékmódot kínál, ez pedig a Rush. Az előző részben ugyan még Gold Rush-nak hívták, de a lényeg ugyanaz: szakaszonként két darab ládát felrobbantva (támadók), illetve ezek felrobbantását megakadályozva (védők) kell kiharcolnunk a győzelmet. A támadók adott számú (100, szakaszonként kapnak pótlást), míg a védők végtelen újraéledési lehetőséggel rendelkeznek. Az alapok tehát ugyanazok, de a szabályok némileg változtak, Apróság, de fontos: a robbanóanyag beélesítése kevesebb, míg a hatástalanítása több időt vesz igénybe, rendkívül kiélezett helyzeteket teremtve. Az ellenfelek “felismerése” (piros háromszög jelenik meg a fejük felett, így bárki láthatja őket) is változott, korábban elég volt rálőni valakire, most célzás + külön gomb megnyomása szükséges. Az új rendszer elsőre kissé furcsa, a kijelölésre szolgáló gomb (a Select) elérése pedig nem a legkényelmesebb, de kétségtelen, hogy a DICE szándéka (“az ellenfél mozgásának nyomon követése komoly taktikai előny, dolgozz meg érte”) a játék javát szolgálja.

Az első rész sokat bírált szakasz-rendszere is sokat változott. Mármint: jobb lett. A szakaszok továbbra is maximum 4 fősek (a csapat 12 fős, ami három szakaszt jelent, ugye), viszont a szakaszba való beosztás csak kezdetben automatikus, játék közben a Squad menüpont segítségével bármikor új szakaszba léphetünk át - ha van szabad hely. Az újraéledés helyét is részletesebben választhatjuk meg, indulhatunk a bázisról, vagy bármelyik (élő) szakasz-társunk mellől - ez pedig klassz dolog, a korábbi automatikus squad-respawn simán betett (vagy inkább: kitett) minket mondjuk egy mesterlövész mellé, valahová a Jóisten háta mögé. Ezzel most nincs gond, illetve kisebb gond van vele: ha van a frontvonalban mozgó csapatársunk, rögtön ugorhatunk be mögé, ha úri kedvünk úgy tartja. A szakaszon belüli kommunikáció szintén nagyot lépett előre, dumálás nélkül is egyértelmű jelek adhatunk egymásnak, hogy merre kéne mozogni. Egyetlen gombnyomással kijelölhetjük például, hogy melyik soros objektívát lenne jó mindenkinek támadni, és ha lőszerre, gyógyításra, vagy szállításra van szükségünk, szintén egyetlen gombnyomással tudathajuk a nyűgünket a társunkkal. Apropó, lőszer, és gyógyítás: ezek is másképp működnek, mint korábban. Az egyszer használatos egészségügyi csomagok és muníció-pakkok a múlté, a földre szórt cuccok egyfajta ideiglenes töltőállomásként funkcionálnak, azaz bárki kap belőlük, aki a közelükbe megy. Ennek megfelelően ugrott az öngyógyító injekció lehetősége, emberünk (elég lassan) magától regenerálódik, a gyógyszeres csomagok ezt a folyamatot gyorsítják fel jelentősen.

A Battlefield nem Battlefield a járművek nélkül: ezúttal is kapunk belőlük bőségesen. A béta nem vonultatja fel a teljes választékot, hiányoznak a vízi járművek, és harci / csapatszállító helikopterek, de kipróbálható eszközökből így is akad bőven. Kétféle tank, négyszemélyes, géppuskával szerelt terepjáró, és a kétszemélyes, villámgyors quad szolgálják a közlekedést, meg persze a rombolást. A tankok miatt a BC2 hivatalos fórumán jelenleg sokan és sokat sírnak - mert hogy túl erősek. Vagy legalább is annak tűnnek elsőre. Tény: a tank ügyes kezekben halálos fegyver, okosan használva, pontosan célzó, szükség esetén járművet javítani ki-ki ugráló személyzettel meg pláne az. Viszont: pont olyan ügyesen el is pusztítható. Oldalra tapasztott C4, a gyengébb oldalsó, vagy a még gyengébb hátsó páncélzatot masszírozó rakéták, a megfelelő helyre lepakolt aknák, vagy az UAV drón felülről eleresztett Hellfire rakétája - mind-mind halálos eszközök az acélmonstrumok ellen. Ha már szó esett róla: az UAV a távolról irányítható fegyver, bármelyik osztály használhatja. Egy mini-helikopterről van szó, ami egyrészt kitűnően alkalmas a komplett csatatér belátására, a viszonylag lassan újratöltődő, ennek fejében viszont abszolút halálos rakétái (pár másodperces célpont-kijelölés után) könnyen eldönthetik egy támadó manőver sorsát úgy, hogy az ellenfél rá sem ébred, hogy mi, és honnan csapott le rá.

A Bad Company 2 hangsúlyosan csapatjáték, egymástól eltérő tulajdonságokkal és lehetőségekkel rendelkező karakter-osztályokkal. Ezekből most négyet kapunk - játék közben bármikor válthatsz köztük.

Az Assault talán a leghagyományosabb FPS-osztály, a sebzést és halált gyorsan osztó karakter. Alapfelszerelése a gépkarabély, különféle kiegészítőkkel (gránátvető, sörétes puska...) felturbózva. Ő kapta meg a lőszerellátó szerepét is. Ideális kezdőlépcső azoknak, akik most ismerkednek a Battlefield-élménnyel.

A Medic a gyógyító / támogató karakter. Alapfelszerelése a géppuska, ami kevesebbet sebez, és jóval pontatlanabb, mint a gépkarabély, viszont eszetlenül lehet belőle szórni az ólmot - az előrenyomuló assault-ok támogatására abszolút ideális. Képes elsősegély csomagokat szórni, és (új funkció!) karaktert újraéleszteni is. Utóbbi klassz dolog, nem csak azért, mert így nem kell kivárnunk a respawn-t, és az ezzel (meg a célterületre való visszajutással) járó időveszteséget, hanem azért is, mert az újraélesztett karakter így nem számít bele a támadók véges számú utánpótlásába. Battlefieldül fogalmazva: az újraélesztett társsal megspórolsz a csapatnak egy respawn-ticketet.

Az Engineer a jól felfegyverzett mérnök. Megörökölte a BC1 Specialist osztályának géppisztolyát, a hátán rakétavető fityeg, és később (megnyitható bónusz) képes aknákat szórni. Értelemszerűen a tankok elleni harcnál kap jelentős szerepet, de az elsősorban közelről hatékony SMG-nek köszönhetően az objektívák elfoglalásánál / bevédésénél is roppant hangsúlyos tud lenni.

A Recon: az ember, aki távcső mögül szemléli a világot. Kevésbé költőien: a mesterlövész. Nem csak távolról gyilkol, de a helyzeténél fogva (hátul, és általában magasan helyezkedik el) ő a legalkalmasabb az ellenfelek megjelölésére, és a később megnyitható mortar-csapásnak hála a tömeges elpusztításukra is. Nem utolsósorban pedig: távoltól robbantható C4-el operál - beélesített láda bevésésénél, vagy tankok levegőbe röpítésénél rendkívül ideális.

A Call of Duty 4 óta szinte minden, magára valamit is adó militáns FPS tartalmaz karakter-fejlődést, és a növekvő tapasztalattal párhuzamosan megnyitható bónuszokat. Volt ilyesmi a Bad Company első részében is, a másodikban pedig még több van belőlük. Egyrészt új fegyvereket nyithatunk meg, másrészt pedig új tárgyakat, kiegészítőket és képességeket. A karakterünkre pakolható bónuszok három ízben érkeznek: fegyverre csatolható kiegészítők, passzív tulajdonságok (nagyobb sebzés / védelem..) és a járműveket felturbózó bónuszok. Ezek ráadásul nem szimplán “felteszem őket, és jobb lesz nekem” segítségek, hanem a karaktert lényegesen átformáló lehetőségek. Példa: az Assault osztály és a sörétes puska. Ha lemondasz a gépkarabélyról, használhatod a Recon C4-ét. A hátrány: kevesebbet, és jóval pontatlanabbul lősz. Ha másodlagos tulajdonságként felpakolsz egy új lőszer-típust (kisebbet sebez, de pontosabban), akkor rögtön elviselhetőbb a kompromisszum: létrehozol egy olyan hibrid-osztályt, ami elég jól lő, és nem kell sikoltozva elszaladnia, ha tankot lát.

Tömörítsük a tapasztalatokat: a béta eddigi tapasztalatai alapján a Bad Company 2 a céltábla közepébe lőtt. A hangulat, a csataélmény valami egészen fantasztikus, az új lehetőségek klasszak, a játék ott javult, ahol javulnia kellett. A béta persze azért béta, hogy még ne legyen tökéletes: apróbb, bosszantó hibák vannak (helyenként villogó árnyékok, behülyülő kill-cam...), de a játékélményt csak egészen minimálisan befolyásolják. Sokat elmond a bétáról, hogy ezzel az egypályás “demóval” többet játszottam / szórakoztam, mint sok, idén megjelent “teljes” játékkal. Várjuk a márciust - ha addig nem bírod ki (megértelek) vesd rá magad a bétakulcs-sorsolós lehetőségünkre, a zárt béta január elejéig tart. Találkozunk a csatatéren!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eladó a Gearbox, leépít a Sega - ez történt csütörtökön

Továbbá: Nine Sols, Predator: Hunting Grounds, Don't Nod, Visions of Mana, The Triple-i Initiative, Witcher 4.

16 perce

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

1 napja
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

2 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

3 napja
9

Heti megjelenések

4 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

6 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

7 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

8 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

9 napja
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==