Az Electronic Arts Redwood Shores csapata által készített Dead Space-ből a fejlesztők ki szeretnék szedni a pause funkciót, hogy ezáltal a játékot ténylegesen egy pillanatra se lehessen leállítani.
Az EA csapata a Resident Evil-lel példálózott: ott bármikor megállíthatod a játékot, és például gyógyíthatsz magadon, amit ők csalásnak tartanak. A Dead Space-ben minden valós időben zajlik majd, sőt, hagyományos értelemben vett menü, illetve kijelzők sem lesznek: a játékos minden fontos információt a maga elé kivetített hologramról olvashat majd le, és a felszerelésünkkel kapcsolatos tevékenységet, illetve a gyógyítást is ezen keresztül végezhetjük majd.
Nem ez az első hasonló próbálkozás, de a pause lehetőség totális mellőzése minden esetre rendkívül szokatlanul hangzik. Igaz, végleges döntés még nem született ezzel kapcsolatban, de fel lehet készülni arra, hogy a Dead Space-ben valóban csak egyedül érezheted majd magad biztonságban.
A Dead Space 2008 végén érkezik, PlayStation 3, Xbox 360 és PC platformokra.