Bejártuk már a Draenei fennhatóság alatt álló Azuremyst óriási molylepkék lakta szigeteit, a Scourge által feldúlt Blood Elf területeket, az igazi nagy falat azonban a végére maradt. Az Outland-re merészkedők a szokásos kirándulópakkba a toalettpapírt is készítsék oda, szükség lehet rá a későbbiekben. De mi is vár ránk Odakint, a Dark Portal túloldalán, amitől Illidan olyannyira óva int minket? A január közepén érkező Burning Crusade legizgalmasabb újdonsága kétségtelenül a felfedezhető új kontinens, mely egészen a 70-es szintig vezeti majd az ismeretlenbe a játékosokat. Outland, az egykori Draenor, egy kozmikus és démoni erők által előszeretettel tépázott bolygó maradványai szolgáltak otthonul évezredeken át a sámánisztikus törzsekbe rendezdődött orkoknak, valamint az üldözött Draenei-eknek. Az egykoron idilli területek ma már korántsem festenek oly békésen, mint korábban, ráadásul a legújabb bérlő, bizonyos Illidan és követői is megvetették lábukat a környéken, a Lángoló Légió ügynökei pedig csak a legalkalmasabb pillanatot lesik az újabbb támadásra. Ebből talán már sejthető, hogy az Ashenvale-i pecázáshoz és Feralas-i láblógatáshoz hasonló szabadidős tevékenységeket kapásból elfeledhetjük, Outland az a hely, ahol a frissen érkezett kalandor mindent kétszer meggondol, mielőtt hangos harci üvöltés kíséretében kirántaná kardját.
A Dark Portalon való első átlépést igyekeztek Blizzard-ék igyekeztek minél megragadobbá tenni, éppen ezért a kopár Blasted Lands-ről a totális háború kellős közepébe csöppen az Alliance és Horda híve egyaránt, ahol terepviszonyok sem hasonlíthatók azeroth-i viszonylatokhoz, így könnyen a megilletődöttség lehet úrrá a Portál ismerősebbik oldalán magabiztos harcoson. Ráadásul ez idővel csak rosszabb lesz, méretes démonok, föld alól támadó férgek, korrupt ork törzsek felügyelik a zord környéket, akik előszeretettel csapnak oda a biztonságos ösvényről letévedő jövevényeknek. Ilyen körülmények között kezdhetjük meg tehát hosszúnak és rögösnek, ugyanakkor tartalmasnak ígérkező utunkat a 70-es szint, a repükő mountok és Illidan felé. Nem lesz egy két napos meló, az biztos. A Blizzard korábbi ígéretének eleget téve igyekezett valóban teljesértékű kiegészítőhöz méltó tartalommal megtölteni ezt a tíz szintet, s az azt követő endgame-t úgy, hogy az a tapasztaltabb játékosokat is rendesen megdolgozatatja. Ehhez persze elengedhetetlen az a hangulat, az ismeretlen felfedezésének izgalma, amit még akkor érzett az ember, amikor alacsony szintű karakterként belevetette magát Azeroth rengetegébe. Ez a játékhoz bilincselő élmény ezúttal sem hiányzik, Outland tájai, a remekül megkomponált zenék, a küldetések, egyaránt ezt a régről ismert érzést hivatottak táplálni, s minél mélyebbre ássuk magunkat e kontinensen, annál meglepőbb és bizarrabb dolgokkal találkozhatunk. Outland valóban más világ, ahogy megálmodói ígérték, s ez nem csak a semmiben lebegő szigetek, a bolygó körül keringő óriás holdak látványa, valamint zord körülmények jelzik, hanem a korábban megszokottól teljesen idegen építmények, tárgyak és lények.
A küldetések is a korábbinál változatosabb formában igyekeznek szórakoztatni a nagyérdeműt, igaz a 60-as szint után ismét aranyat érő XP-ért is keményen meg kell majd dolgoznunk. Ráfeküdni a missziókra pedig érdemes lesz, hiszen az alkalmanként 9-10 ezer XP mellett immár valóban értékes és hasznos fegyvereket, páncélokat kapunk fáradozásainkért cserébe, no meg az Outland-en honos barátságosabb frakciókkal való reputációnkra is érdemes lesz rágyúrni egy-egy ütősebb jutalom reményben. Apropó felszerelések, ha sikerrel szeretnénk venni az akadályokat az új világban, nem árt, ha legalább Tier1-es felszereléssel vágunk neki az ismeretlennek, különben igek kemény megpróbáltatások elébe nézünk. Az új instance-ok persze szintén tökéletesen alkalmasak az értékes felszerelés és tapasztalat beszerzésére, raádásul e téren nagyobb változatosságra számíthatunk, mind hossz, mind boss-ok tekintetében, mint korábban megszokhattuk (arról nem is beszélve, hogy az új csapatkereső rendszer segítségével semmi perc alatt összeránthatunk egy csapatot). A korai 60-as szinteken testközelbe kerülő Hellfire Citadell szárnyain például bő egy óra alatt végig lehet rohanni, nem kell tehát egész délutánokat szabaddá tenni egy-egy instance-hoz, ha gyors akcióra vágyunk. Természetesen a keményvonalas raid-elők ugyanúgy megtalálják majd számításukat a Burning Crusade-ben, mint a casual gamerek, a Black Temple, vagy a Tempest Keep egyes szárnyai 25-fős raid csapatok dolgát szándékoznak alaposan megnehezíteni. Az igazán nagy falat előbbi végén vár majd ránk Illidan személyében, Outland urával való ütközet nagy számnak is mondható Warcraft-történelmet tekintve. A PvP hívei sem maradnak izgalmak nélkül, hiszen a nyílt terepen zajló toronyfoglalós huncutságok mellett egy teljesen új Battleground várja majd a játékos a játékos ellen csatározás elkötelezetteit.
Az outland-i tájakra végképp nem lehet panaszunk, hiszen a lepusztult kontinens ugyanúgy megmutatkozik, mint az egykoron virágzó bolygó épen maradt zöldellő vidékei. Hellfire Peninsula, sziklaormai, Zangarmarsh óriás gombaerdői, Netherstorm viharvert szegletei, Shadowmoon Valley vészjósló romjai, vagy éppen Nagrand virágzó mezői egyaránt ugyanakkora élményt jelentenek majd felfedezés szempontjából. Nem is gondolnánk, hogy a messziről kopárnak és barátságtalannak tűnő Outland mennyire változatos egységekből áll össze. A bolygón egykoron honos fejlett Draenei civilizáció sem maradt nyom nélkül, élettel teli oázisaik, városaik igazi különérdekességei az új kontinensenek. Kalandjaink során találkozunk majd egészen fura szerzetekkel, spóraemberek, különböző világok és dimenziók menekültjei egyaránt az igazán széles palettát szinesítik, de az Azeroth-ból jól ismert erők nagyrésze ugyanúgy képviselteti magát az új világban, missziókat tartogatva mindenki számára. Csak győzzük majd tartani a tempót.
A pénzünkért cserébe kapunk tehát két teljesen új fajt a Blood Elf (Horda) és a Draenei (Alliance) személyében, a Jewelcrafting-gal egy izgalmas új szakmát, valamint egy egész kontinenst, melyet változatos tájakkal, több száz küldetéssel, új instance-okkal és olyan hangulattal vérteztek fel Blizzard-ék, ami ismét feleleveníti bennünk a felfedezés varázsa iránti vágyat. A Caverns of Time időutazásai és Karazhan tornyának sötét titkai legalább olyan vonzerőt képviselnek, mint az, hogy megütközhetünk Illidan-nal. A The Burning Crusade kiegészítő tartalma ezen okok miatt egészen biztosan eléri majd azt a célt, amivel alkotói harcba küldik: bő egy hónap múlva egy több mint 7 milliós MMORPG tábor bojdul majd fel, s vág majd neki az ismeretlennek azzal a magabiztos érzéssel az oldalán, hogy még mindig qrva jó dolog World of Warcraft előfizetőnek lenni.