A Halo 3 a tavalyi év legnagyobb bevételt hozó játéka volt, ám a mai napon kiderült, hogy a sikerek érdekében sokmilliós fejlesztési költségekkel kellett számolni.
A BBC információi szerint a szeptemberben megjelent Xbox 360-as FPS fejlesztése nem kevesebb, mint 30 millió dollárba került, ehhez pedig még hozzájönnek a különféle marketing költségek is.
Egy gyors összehasonlítás: manapság egy PlayStation 3 játék elkészítéséhez átlagosan 15 millió dollárra van szükség, a költségek folyamatos és drasztikus növekedését pedig jól szemlélteti, hogy huszonöt évvel ezelőtt egy Pac-Man fejlesztése alig 100 ezer dollárt kóstált. Utóbbi első sorban a grafika fejlődésének következménye, hiszen a nagyfelbontású érába lépve a költségek is jelentősen megnövekedtek.
Ám ha valamibe, akkor a Halo 3-ba mindenképpen megérte beleölni ezt a rengeteg pénzt, hiszen a Bungie játéka már a premier napján 170 millió dolláros, rekordmértékű bevételt hozott a konyhára.