Azt hiszem bizton állíthatom, az Ubisoft tizenkilencre húzott lapot, mikor bejelentette, hogy az első nextgen Rainbow Six epizód felhagy a sorozat eddigi legfőbb jellemzőjével - azaz hogy a világ egy-egy terrorturizmus által kedvelt helyén vesse be a játékost (Emlékeztek? Az első részben még kishazánk is felbukkant!) - és mindössze egy, terrorista elemek által igen ritkán látogatott, most, a játékban viszont szabályosan invázió alá vett helyszínre összpontosít: Las Vegasra. Az eddig látottak alapján viszont bejött a tervük, kalandjaink a szerencsejáték városában legalább olyan lebilincselők lesznek, mint bármely eddigi részben.
Persze nem bízták a véletlenre a dolgot, hiszen a fejlesztést az első “modernkori” Prince of Persia epizódot is jegyző - illetve a Rainbow Six 3-on is dolgozó - montreali stúdió kapta. Az ő feladatuk volt egy teljesen élethű digitális Vegas létrehozása, mely a képeket elnézve leszögezhető, hogy sikeres volt. A fények városa minden apró részletében lenyűgözően néz ki, olyan szinten hasonlít való életbeli testvérére, hogy Las Vegas polgármestere, Oscar Goodman már tiltakozott is amiatt, hogy szeretett otthona lesz színtere egy nem túl békés virtuális terrorista-kommandós találkozónak. Éppen ezért különböző kitalált kaszinókból kell majd a rosszfiúkat kitessékelnünk, azonban az összehatás összetéveszthetetlen - ez bizony Las Vegas. Az pedig szinte természetes, hogy a karakterek mind milliméter pontossággal vannak "mósönkapcsurálva", az utolsó tárcseréig mindent száz százalékban úgy csinálnak, mint a valós életben. Oh, és akkor még nem is említettem, hogy a legtöbb tereptárgy nem golyóálló, így egy-egy hevesebb akció igencsak át tudja majd alakítani egy-egy kaszinó belsejét!
Természetesen maga a játékmenet marad a megszokott formában. Adva van egy bűnözőktől hemzsegő helyszín, néhány tússzal fűszerezve, a mi feladatunk pedig az, hogy a rabokat kiszabadítsuk, a szabadlábon lévőket pedig hidegre tegyük. Ehhez a Szivárvány Csapat (mely egyébként kicserélődött, a régi "Ding" Chavez által vezetett négyes most trióra szűkül, mely áll egy felderítési specialistából, egy robbantási szakértőből és egy sniper-meisterből) minden egyes tagjának “speciális képességét” tökéletesen kell kihasználnunk, egy háromtagú, egymásra építő kommandós osztagot kell létrehoznunk. Ez már nem a vadnyugat, a csípőből tüzelés itt nem túl egészséges megoldás, ha életben akarunk maradni akkor a profi tervezés és a jó taktika mindennél fontosabb. Már csak azért is, mert bár a pályákon kevesebb ellenfél lesz, mint egy-egy korábbi részben, intelligenciájuk elképesztő mértékben fel lett tornázva, így biztosítva a folyamatos feszültséget. Nem csak buta járőröző robotokat kell lelőni, itt a terroristák fedezni fogják egymást és vérmérséklettől (és nehézségi fokozattól) függően megpróbálnak minden kis neszt kinyomozni. (Hányszor hallottam már ilyen ígéreteket! A látottak alapján most viszont hajlamos vagyok hinni a fejlesztőknek...)
Hogy azért valamennyi esélyünk legyen, rendelkezésünkre áll majd egy kisebb ország teljes fegyverkészlete, valamint néhány olyan kütyü, melytől még James Bond is megnyalná mind a tíz ujját. Az szinte természetes, hogy a srácok kölcsönkérték a GRAW-ból a spéci kis intercomot, így tartva egymással a folyamatos kapcsolatot, de lesz olyan újdonság is, mint a “kígyó-kamera”, melyekkel észrevétlenül lehet például egy ajtó túloldalán lévő szituációt megszemlélni.
Taktikai tárházunk is bővül, illetve társaink is inkább lesznek valóban társak, mint ész nélküli golyófogók. Most már menet közben javaslatokat is adhatnak, hogy szerintük merre érdemesebb menni, mit érdemes megpróbálni, így téve kissé emberibbé a csatározást. Mivel alapvetően zárt területeken (értsd: épületeken belül) lesz a legtöbb terrorista, lehetőségünk lesz néhány teljesen meglepő behatolási módszert kipróbálni. Ezek közül minden bizonnyal a legnépszerűbb az lesz, mikor az épület oldalán kell kötélen leereszkednünk. Ilyenkor akár célozni, lőni is lehet az ablak túloldalán várakozó gazemberekre, vagy éppen egy emberes ugrással be is robbanhatunk az épületbe. Legpoénosabb megmozdulás talán az, mikor a kötélen “fejre állva” két kezünket szabaddá téve tudunk igen nagy területet lekaszálni. Újdonság a különböző kritikus helyzetekben előkerülő külső nézet. Ez akkor lesz hasznos, ha például fedezékbe húzódunk. Ilyenkor a kamera az FPS nézet helyett kommandósunk háta mögé ugrik, így segítve azt, hogy kikukkanthassunk a fedezékünk mögül, vagy akár vaktában tüzelve védelmet biztosítsunk társainknak. Szintén újdonság az O.P.A. rendszer - Observe, Plan, Assault, azaz Megfigyel, Megtervez, Megtámad - mely segítségével egy-egy gázosabbnak tűnő szituáció akár könnyűszerrel is abszolválható. Hadd érzékeltessem ezt egy videóban bemutatott helyzeten keresztül. Adva volt egy terem néhány terroristával, illetve több bejárattal. Csapatunk két részre oszlott, egyik az egyik ajtónál, másik a másiknál. Beküldtük a kígyót (nemröhög!), így észrevétlenül fel tudtuk térképezni a terepet. Mikor ez megvolt, akkor jeleztük társainknak, hogy támadhatnak. Betörték az ajtót, behajítottak egy flashbanget, majd behatoltak. Ebben a pillanatban mi is berobbantunk a szobába, majd közös erővel gyűrtük le a bekómázott ellenfeleket. A készítők úgy döntöttek, hogy az életerő csíkok bámulása helyett a Call of Duty 2-ben megismert módszert használja, vagyis ha meglőnek, akkor időben fedezékbe vonulva kis idő után “magunkhoz térünk” és újult erővel folytathatjuk a harcot. Nem túl reális megoldás, viszont kellően okos AI-val keverve (aki nem hagyja, hogy csak úgy elvonuljunk két sarokkal arrébb Duracell nyuszi módjára feltöltődni, hanem megkeres, levadász) sokkal izgalmasabb lehet tőle a játék.
Természetesen nem maradhat ki a játékból a multiplayer mód sem. Talán erről a részről tudunk eddig a legkevesebbet. Az biztos, hogy lesz, néhány Achievment kötődni fog hozzá és természetesen agyonkonfigurálható lesz. A fejlesztők azt ígérik, hogy egy teljesen személyre szabható multiplayer avatart alakíthatunk ki, aki a játszmák alatt fejlődik, így új felszereléseket, fegyvereket szerezve.
Érezhető hát, hogy az Ubi Montreal semmit nem bíz a véletlenre. Meglepő felállás, rengeteg újítás de mégis a régi, tradicionális játékmenet gondoskodik arról, hogy a Rainbow Six: Vegas pillanatok alatt rabul ejtsen bárkit, aki bátor eléggé, hogy kipróbálja. És hogy meddig kell várakozni? Nem túl sokáig, hiszen a megjelenés már igen közel van, előreláthatólag az év végén már játszhatunk is vele!