[Próbakör] Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

liquidSomosi László2009.09.03. 21:20

A western roppant hálás téma. Nagykanállal mért erőszak, kemény férfiak, mindenre kapható nők, laza törvények, és a szabadság egészen sajátos érzése - nem csoda, ha a videojátékok újra és újra nekifutnak a Vadnyugatnak. A siker változó, idén már kaptunk egy teljesen korrekt westernt ( Call of Juarez: Bound in Blood ), és jövőre sem maradunk pisztolyhősök nélkül - a Rockstar a Red Dead Revolver folytatásával jelentkezik.

Nem véletlenül nem került római kettes a Revolver címe mögé: a Red Dead Redemption ugyanis maximum elnevezésében folytatás, a környezeten és a választott témán kívül nem sok köze van az előzményekhez. Új a főhős, új az idősík, és új a játékmenet is. A Revolver eseményei után ötven évvel járunk, a századforduló környékén. Az első rész a Vadnyugat aranykorát mutatta be, a Redemption viszont a korszak alkonyára koncentrál. A technológiai fejlődés és az iparosodás lassan felszámolja a klasszikus vadnyugatot, a poros kisvárosokból mocskos nagyvárosok vállnak, a hadsereg pedig kíméletlenül lecsap a törvény árnyékosabb oldalán kalandozókra. Hősünk, John Marston talán ezért is választ új hivatást: eddig kőkemény bűnözőként kereste a kenyerét, most megjavulva keresne megának polgári hivatást - de a vadnyugati történetek szabályai szerint hosszú út vezet a játék címében is szereplő megváltásig.

A Revolver lineáris, pörgős akciójáték volt, a Redemption-t ezzel szemben egyértelműen a Rockstar sikersorozata, a Grand Theft Auto ihlette. A Redemption hatalmas, szabadon bejárható területet kínál - a bemutató levezénylő Rocksztáros srác állítása szerint eddig ez a legnagyobb terület a játékaikban, ami a San Andreas nagyságát tekintve mindenképpen bizakodásra ad okot. Az kezdőhelyszínként funkcionáló Nagy Síkság után később, a történet előrehaladtával ellátogathatunk majd északra, és az Államok határian kívül, délre (Mexikóba) is. A hatalmas távolságokat többféle módon tudjuk leküzdeni. Gyalogolni ugyebár butaság lenne, így elsősorban lóháton fogunk ügetni. A pacik - akár csak a GTA autói - jelentősen különböznek majd egymástól, vagyis eltérő tulajdonságaik lesznek, sőt, saját élet-csíkot is kapnak. Ha nincs kedvünk lovagolni, választhatjuk a közlekedés gyorsabb (biztonságosabb?) eszközeit is, lovaskocsik és vonatok formájában. A masszív terület és a városok számos egyéb huncutságra is lehetőséget adnak. Mivel a Redemption élővilágát nem csak a pacik jelentik, hanem több tucat más élőlény is, vadászhatunk jókat, a lenyúzott bőrt pedig jó pénzért eladhatjuk a városokban. A városok nyüzsgő, állandóan változó helyek lesznek, ahol a kereskedésen kívül betérhetünk a helyi kocsmába, és minden bizonnyal a bankot is meglátogathatjuk - nem feltétlenül békés számlanyitási céllal.

A bemutatón egy darab missziót volt lehetőségünk közelebbről bevizsgálni: Marston egy banditák által elrabolt ifjú hölgyet szabadított ki. A szabadítási kísérletből természetesen hatalmas lövöldözés kerekedett a poros kisvárosban. A Redemption harcrendszere egyrészt a GTA IV-re hasonlít (hasonló rendszerű fedezékbe húzódás) másrészt átveszi az első rész Dead Eye szisztémáját (időlassítás), harmadrészt pedig az akciójátékokban mostanában elterjedt életerő-regenerálódást is használja. Az eredmény: a lövöldözés roppant dinamikus és látványos, és a sokféle (a fejlesztők szerint abszolút korhű) fegyvernek köszönhetően pedig változatos is. A Redemption már most, a megjelenés előtt sok hónappal is nagyon jól néz ki, a játék a GTA IV módosított motorját használja, hatalmas (tényleg: ameddig a szem ellát) látótávolsággal megtámogatva. Az ígéretek szerint egyébként a történetszál sok-sok küldetése mellett rengeteg (több száz) kisebb feladatot is kapunk: ezeket a mikro-missziókat a helyszínek közti utazás / lovaglás során dobja elénk (véletlenszerűen) a játék - csak hogy ne unatkozzunk. Külön mondatot érdemel a zene: a Rockstar ezen a téren mindig is erős volt, ezúttal is odafigyelnek rá, az akció alatt Morricone mester munkásságát idéző hangulatos muzsika szólt, torzított gitárok keveredtek dobokkal és hegedűkkel.

A Red Dead Redemption a jelenlegi tervek szerint 2010 első felében fog megjelenni, Xbox 360 és PlayStation 3 platformokra.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

9 órája
14

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
6

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==