A western roppant hálás téma. Nagykanállal mért erőszak, kemény férfiak, mindenre kapható nők, laza törvények, és a szabadság egészen sajátos érzése - nem csoda, ha a videojátékok újra és újra nekifutnak a Vadnyugatnak. A siker változó, idén már kaptunk egy teljesen korrekt westernt ( Call of Juarez: Bound in Blood ), és jövőre sem maradunk pisztolyhősök nélkül - a Rockstar a Red Dead Revolver folytatásával jelentkezik.
Nem véletlenül nem került római kettes a Revolver címe mögé: a Red Dead Redemption ugyanis maximum elnevezésében folytatás, a környezeten és a választott témán kívül nem sok köze van az előzményekhez. Új a főhős, új az idősík, és új a játékmenet is. A Revolver eseményei után ötven évvel járunk, a századforduló környékén. Az első rész a Vadnyugat aranykorát mutatta be, a Redemption viszont a korszak alkonyára koncentrál. A technológiai fejlődés és az iparosodás lassan felszámolja a klasszikus vadnyugatot, a poros kisvárosokból mocskos nagyvárosok vállnak, a hadsereg pedig kíméletlenül lecsap a törvény árnyékosabb oldalán kalandozókra. Hősünk, John Marston talán ezért is választ új hivatást: eddig kőkemény bűnözőként kereste a kenyerét, most megjavulva keresne megának polgári hivatást - de a vadnyugati történetek szabályai szerint hosszú út vezet a játék címében is szereplő megváltásig.
A Revolver lineáris, pörgős akciójáték volt, a Redemption-t ezzel szemben egyértelműen a Rockstar sikersorozata, a Grand Theft Auto ihlette. A Redemption hatalmas, szabadon bejárható területet kínál - a bemutató levezénylő Rocksztáros srác állítása szerint eddig ez a legnagyobb terület a játékaikban, ami a San Andreas nagyságát tekintve mindenképpen bizakodásra ad okot. Az kezdőhelyszínként funkcionáló Nagy Síkság után később, a történet előrehaladtával ellátogathatunk majd északra, és az Államok határian kívül, délre (Mexikóba) is. A hatalmas távolságokat többféle módon tudjuk leküzdeni. Gyalogolni ugyebár butaság lenne, így elsősorban lóháton fogunk ügetni. A pacik - akár csak a GTA autói - jelentősen különböznek majd egymástól, vagyis eltérő tulajdonságaik lesznek, sőt, saját élet-csíkot is kapnak. Ha nincs kedvünk lovagolni, választhatjuk a közlekedés gyorsabb (biztonságosabb?) eszközeit is, lovaskocsik és vonatok formájában. A masszív terület és a városok számos egyéb huncutságra is lehetőséget adnak. Mivel a Redemption élővilágát nem csak a pacik jelentik, hanem több tucat más élőlény is, vadászhatunk jókat, a lenyúzott bőrt pedig jó pénzért eladhatjuk a városokban. A városok nyüzsgő, állandóan változó helyek lesznek, ahol a kereskedésen kívül betérhetünk a helyi kocsmába, és minden bizonnyal a bankot is meglátogathatjuk - nem feltétlenül békés számlanyitási céllal.
A bemutatón egy darab missziót volt lehetőségünk közelebbről bevizsgálni: Marston egy banditák által elrabolt ifjú hölgyet szabadított ki. A szabadítási kísérletből természetesen hatalmas lövöldözés kerekedett a poros kisvárosban. A Redemption harcrendszere egyrészt a GTA IV-re hasonlít (hasonló rendszerű fedezékbe húzódás) másrészt átveszi az első rész Dead Eye szisztémáját (időlassítás), harmadrészt pedig az akciójátékokban mostanában elterjedt életerő-regenerálódást is használja. Az eredmény: a lövöldözés roppant dinamikus és látványos, és a sokféle (a fejlesztők szerint abszolút korhű) fegyvernek köszönhetően pedig változatos is. A Redemption már most, a megjelenés előtt sok hónappal is nagyon jól néz ki, a játék a GTA IV módosított motorját használja, hatalmas (tényleg: ameddig a szem ellát) látótávolsággal megtámogatva. Az ígéretek szerint egyébként a történetszál sok-sok küldetése mellett rengeteg (több száz) kisebb feladatot is kapunk: ezeket a mikro-missziókat a helyszínek közti utazás / lovaglás során dobja elénk (véletlenszerűen) a játék - csak hogy ne unatkozzunk. Külön mondatot érdemel a zene: a Rockstar ezen a téren mindig is erős volt, ezúttal is odafigyelnek rá, az akció alatt Morricone mester munkásságát idéző hangulatos muzsika szólt, torzított gitárok keveredtek dobokkal és hegedűkkel.
A Red Dead Redemption a jelenlegi tervek szerint 2010 első felében fog megjelenni, Xbox 360 és PlayStation 3 platformokra.