A Gamescom egyik meglepetésjátéka, a négy éve készülő Borderlands most a nagyközönség számára is bemutatkozott. Coop FPS RPG, ahogy a játék önmagát definálja - és a nagybetűs Élvezet, teszi hozzá a játékot Kölnben kipróbáló Gamer365.hu stáb.
"Mondjátok, írjátok meg a Játékosoknak, hogy a Borderlands elkészült. Mondjátok, írjátok meg, a Játékosoknak, hogy nem csak Halo létezik. Mert ha azt hiszik, hogy csak Halo van, akkor 5 év múlva tényleg nem is lesz más, mint a Halo." - ezekkel a szavakkal fejezi be prezentációját Steve, a fejlesztő Gearbox marketing igazgatója. És az újságírók megfogadják magukban: igen, megírjuk. Igen, elmondjuk. Mert ez a játék megérdemli.
A négy éve készülő és félidőben teljesen átrajzolt Borderlands a legújabb trendeknek megfelelően vegyíti a műfajokat: fps és rpg közös gyermeke, szerepjáték lövölde. Szerepeket persze nem kell játszani, csak XP van, küldetések (160, ha minden igaz) és loot, lövöldéből viszont van elég, robban a környezet, fröccsen a vér. De semmi komoly, a világ amolyan Mad Max-es karikatúra, a vécén trónoló küldetésadóval, bugizó robotokkal és "Rosszfiú" típusú és nevű rosszfiúkkal. És pont ez az, ami megadja a játék hangulatát, amiért egy filmre az ember szombat este beül a moziba - semmi Erkölcsi Döntés 2.0, csak a Poén, a Móka, a dögös zene és a száj szegletében megjelenő vékony mosoly, az elismerő tetszés jele.
A játék gerince köré procedurálisan generált pályák, több millió(!) fegyver, több száz féle ellenfél, monszta és lelövendő egyed. Járművek, melyekből a fejlesztők többet is ígérnek, valamint azt, hogy a játék közben megszerzett eszközökkel azokat majd fejleszteni lehet. A Gamescom-on mindebből sajnos csak egy típus volt látható, a trailben is szereplő homokjáró, így a többiről a megjelenéskor hullik le a lepel. És mindez egy elhagyott sivatagos bolygón, a Pandorán, ahol az idegen technológiák birtoklása jelenti a túlélés egyetlen esélyét. Mad Max + Diablo + World of Warcraft. És ez a hivatalos meghatározás.
És a coop. Végre ez is trend lett, itt egyből 4 fővel, az elegáns drop in, drop out megoldásban: a barátok bármikor beszállhatnak a sztoriba, bármikor elhagyhatják azt, a játék pedig a résztvevők számának megfelelően igazítja nehézségi fokát. És ez nem négy egyforma, de más színű péncélban feszítő androidot jelent, hanem 4 különböző karaktert, tetszőleges karakterosztályból. Tank? Fejvadász? Ami csak szem-szájnak ingere. És mivel a procedurálisan generált környezetnek hála minden játék egyedi, így soha nem lesz unalmas a többiek játékába beszállni.
Ha pedig valakinek inkább egymás ellen harcolni támad kedve, annak sincs akadálya - a szokásos multi játékódok mellett a coopba bejelentkezett résztvevők a játékvilág tetszőleges pontján erőteret húzhatnak maguk köré, amely alatt biztonságban nullázhatják le egymás életerejét.
A Pandora bolygó ezév októberétől fogadja a négyfős felszabadító csapatokat.