Az Electronic Arts standján nem került kiállításra, zárt ajtók mögött viszont már bőszen mutogatták a Gamescomon a Dead Space csapat legújabb játékát, az irodalmi alapokra építkező hack and slash akció-kalandot, a Dante's Inferno-t. Többek között nekünk is, PS3-on.
Elsőre kissé talán furcsának tűnhet a Dante's Inferno alapanyaga, ám jobban belegondolva egyáltalán nem az, hiszen az Isteni színjátékot, és annak első színterét, a Dante Poklát egy olyan tagoltság és szabályszerűség jellemzi, ami kísértetiesen hasonlít egy videójáték felépítésére. A Visceral Games csapata is ezt ismerte fel, így a gárda legújabb játéka röviden összefoglalva pontosan azt kínálja majd, mint a mindenki által ismert elbeszélő költemény: bejárjuk benne a pokol kilenc körét.
Essünk túl az egyértelműn: már a videók alapján is sokan rávágták, kipróbálva pedig még nagyobb nyugalommal jelenthető ki, hogy a Dante's Inferno alaposat merített a God of War sorozatból. Jótol lopni persze nem bűn, főleg akkor, ha közben az elkövető többé-kevésbé a saját képére formálja a dolgokat, a Visceral játéka ugyanis szerencsére van annyira egyedi, hogy egy másodpercig se legyen megkérdőjelezhető a létjogosultsága. Ez is nyugati stílusú hack and slash, ez is eposzi alapokon nyugszik, és itt is hatalmas szerepet kap a monumentalitás, ám mégis másmilyen hangulat lengi körül a két játékot.
Ha már hangulat: a játék ezen része egészen káprázatosra sikeredett. Gigantikus atmoszféra tölti be az egyes helyszíneket, ami első sorban a fantasztikus kidolgozásnak köszönhető, remekül sikerült ugyanis reprezentálni - idézőjelben persze - a poklot, de az epikus zenei aláfestés, illetve az egészen zseniális narráció is nagyban hozzájárul mindehhez. Ez utóbbi egyébként olykor a gameplay mellett kerül tálalásra: erősen szájtátós volt az a pillanat, amikor Dante egy hatalmas démon hátán haladva elért Dis városának óriási falaihoz, amihez közelítve magasba távolodó kamera és ütős monológ lőtte a plafonra a hangulatot.
A pokol ocsmány teremtményei ellen két fegyver állt rendelkezésünkre: méretes kaszánk a hagyományos kaszabolást szolgálja, mellyel gyenge (négyzet) és erős (háromszög) támadásokat, illetve azok különféle kombinációit vihetjük be, míg keresztünk (kör) egyfajta távolsági fegyverként működik, fényt lövellve ki magából, ami az ellenfelek megbénítására is tökéletesen alkalmas. Hasznos dolog ezek mellett a blokkolás (L2), az elkapás (R2) és a kitérés is (jobb analóg) - jól látható, hogy a harcrendszert illetően is jól bevált receptre támaszkodik a Dante's Inferno.
A próbakör folyamán a játék első főellenfelébe, Minósz királyba is belebotlottunk, akit már inkább türelemmel, mintsem puszta erővel kellett legyőzni: a méretes boss csapásait kerülgetve előcsalhattunk egy-egy quick time eventet, a pontos gombnyomásokkal pedig idővel szépen karóra húzhattuk a kreatúra nyelvét, csúfos, és nem mellesleg vérben gazdag véget vetve az életének. Már ha olyan létezik a pokolban. A QTE-k egyébként máshol is felbukkannak: ügyességi szekvenciákat, kivégzéseket és minibossok elleni harcokat tesznek látványosabbá és változatosabbá.
Pillanatok alatt pörgött le a játék nagyjából húsz perces demója, ami természetesen hatalmas dícséret: a kidolgozottság és a művészi kivitelezés szempontjából is kiváló helyszínek, a dinamikus, élvezetes harc és a remek prezentáció társaságában csak úgy repült az idő. A végén pedig csak arra tudtam gondolni, hogy a Dante's Inferno pontosan olyan játék, mint amilyen tavaly a Dead Space volt: rengeteg dolgot vett át máshonnan, ám mégis abszolút sajátos a hangulata, és elképesztően minőségi a tálalása. Érdemes megfontolni a játék szlogenjének tanácsát: menjetek a pokolba - mi biztosan ott leszünk.
A Dante's Inferno jövőre, február tizenkettedikén kerül a boltokba, Xbox 360, PlayStation 3 és PlayStation Portable platformokra.