[Próbakör] Dante's Inferno

Dante's Inferno

dragCsető Zsolt2009.08.21. 20:40

Az Electronic Arts standján nem került kiállításra, zárt ajtók mögött viszont már bőszen mutogatták a Gamescomon a Dead Space csapat legújabb játékát, az irodalmi alapokra építkező hack and slash akció-kalandot, a Dante's Inferno-t. Többek között nekünk is, PS3-on.

Elsőre kissé talán furcsának tűnhet a Dante's Inferno alapanyaga, ám jobban belegondolva egyáltalán nem az, hiszen az Isteni színjátékot, és annak első színterét, a Dante Poklát egy olyan tagoltság és szabályszerűség jellemzi, ami kísértetiesen hasonlít egy videójáték felépítésére. A Visceral Games csapata is ezt ismerte fel, így a gárda legújabb játéka röviden összefoglalva pontosan azt kínálja majd, mint a mindenki által ismert elbeszélő költemény: bejárjuk benne a pokol kilenc körét.

Essünk túl az egyértelműn: már a videók alapján is sokan rávágták, kipróbálva pedig még nagyobb nyugalommal jelenthető ki, hogy a Dante's Inferno alaposat merített a God of War sorozatból. Jótol lopni persze nem bűn, főleg akkor, ha közben az elkövető többé-kevésbé a saját képére formálja a dolgokat, a Visceral játéka ugyanis szerencsére van annyira egyedi, hogy egy másodpercig se legyen megkérdőjelezhető a létjogosultsága. Ez is nyugati stílusú hack and slash, ez is eposzi alapokon nyugszik, és itt is hatalmas szerepet kap a monumentalitás, ám mégis másmilyen hangulat lengi körül a két játékot.

Ha már hangulat: a játék ezen része egészen káprázatosra sikeredett. Gigantikus atmoszféra tölti be az egyes helyszíneket, ami első sorban a fantasztikus kidolgozásnak köszönhető, remekül sikerült ugyanis reprezentálni - idézőjelben persze - a poklot, de az epikus zenei aláfestés, illetve az egészen zseniális narráció is nagyban hozzájárul mindehhez. Ez utóbbi egyébként olykor a gameplay mellett kerül tálalásra: erősen szájtátós volt az a pillanat, amikor Dante egy hatalmas démon hátán haladva elért Dis városának óriási falaihoz, amihez közelítve magasba távolodó kamera és ütős monológ lőtte a plafonra a hangulatot.

A pokol ocsmány teremtményei ellen két fegyver állt rendelkezésünkre: méretes kaszánk a hagyományos kaszabolást szolgálja, mellyel gyenge (négyzet) és erős (háromszög) támadásokat, illetve azok különféle kombinációit vihetjük be, míg keresztünk (kör) egyfajta távolsági fegyverként működik, fényt lövellve ki magából, ami az ellenfelek megbénítására is tökéletesen alkalmas. Hasznos dolog ezek mellett a blokkolás (L2), az elkapás (R2) és a kitérés is (jobb analóg) - jól látható, hogy a harcrendszert illetően is jól bevált receptre támaszkodik a Dante's Inferno.

A próbakör folyamán a játék első főellenfelébe, Minósz királyba is belebotlottunk, akit már inkább türelemmel, mintsem puszta erővel kellett legyőzni: a méretes boss csapásait kerülgetve előcsalhattunk egy-egy quick time eventet, a pontos gombnyomásokkal pedig idővel szépen karóra húzhattuk a kreatúra nyelvét, csúfos, és nem mellesleg vérben gazdag véget vetve az életének. Már ha olyan létezik a pokolban. A QTE-k egyébként máshol is felbukkannak: ügyességi szekvenciákat, kivégzéseket és minibossok elleni harcokat tesznek látványosabbá és változatosabbá.

Pillanatok alatt pörgött le a játék nagyjából húsz perces demója, ami természetesen hatalmas dícséret: a kidolgozottság és a művészi kivitelezés szempontjából is kiváló helyszínek, a dinamikus, élvezetes harc és a remek prezentáció társaságában csak úgy repült az idő. A végén pedig csak arra tudtam gondolni, hogy a Dante's Inferno pontosan olyan játék, mint amilyen tavaly a Dead Space volt: rengeteg dolgot vett át máshonnan, ám mégis abszolút sajátos a hangulata, és elképesztően minőségi a tálalása. Érdemes megfontolni a játék szlogenjének tanácsát: menjetek a pokolba - mi biztosan ott leszünk.

A Dante's Inferno jövőre, február tizenkettedikén kerül a boltokba, Xbox 360, PlayStation 3 és PlayStation Portable platformokra.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

8 órája
6

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==