“Köszönjük Simonnak az Everwild fejlesztésében végzett kemény munkáját és a legjobbakat kívánjuk neki a jövőben. Az Everwild csapatának vezetése jó kezekben marad, mindannyian elkötelezettek vagyunk abban, hogy egy felejthetetlen élményt nyújtsunk a játékosoknak ebben a természetközeli és mágikus világban.”
Nyilatkozott röviden a stúdió vezetője, Craig Duncan a VGC megkeresésére. Simon Woodroffe, a Rare legtapasztaltabb munkatársa 8 év után ugyanis elköszönt a stúdiótól, ezzel üresen hagyva a kreatív rendezői székét a játéknak. Az úriember bő húsz évvel ezelőtt még az Amigán kóstolt bele a játékfejlesztésbe először a Simon the Sorcerer munkálatai során. Ezt követően megfordult a Midway Games sorai között, majd a Ubisoft, később a Sega fejlesztőcsapataiban. Utóbbi időszakban fontos szerepe volt a Sonic Generations és a Sonic & All-Stars Racing Transformed megalkotásában. 2012-ben csatlakozott a Rare stúdiójához, ahol a Sea of Thieves körvonalazódása után az Everwild alapjainak lefektetésén fáradozott.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a csapat még most is keresi, hogy a játék központi témáit hogyan tudná a legmegfelelőbb módon átadni egy külső nézetes játék mechanikái által. Nincs hivatalos álláspont arról, hogy mi a távozás oka és hogy merre halad tovább Simon Woodroffe karrierje, de egyes információk szerint talán szerepet játszott benne a látványos és ígéretes új projekt nehezen formálódó fejlesztése is.