Nem mostanában volt, hogy utoljára hallottunk az Anthemről. A BioWare próbálkozása a szolgáltatás alapú játékok közé bár nagy reményekkel indult az EA szemében, végül nem tudta beváltani a vele szemben támasztott elvárásokat és ígéreteket, valamint az indulás körüli több technikai probléma is gondoskodott róla, hogy rövid úton kudarcként könyveljék el a játékot.
A BioWare azonban nem hagyná veszni a dolgokat és a megannyi visszajelzés alapján visszamentek a tervezőasztalhoz, hogy egy 2.0-ás frissítéssel merőben átdolgozzák a játékot és egy teljesen más élményt adjanak, mint amit a 2019-es megjelenéskor kaptunk.
A csapat nemrég egy friss blogbejegyzésben osztotta meg azokat a vázlatpontokat, amik alapján újraértelmeznék az Anthem mechanikáit, fejlődési rendszerét és a páncélok testreszabását. Egy dolgot azonban lényeges kihangsúlyozni: ezek tényleg vázlatok. Vagyis semmi garancia arra, hogy ezek valóban bekerülnek a játékba és ha igen, akkor a most közzétett formában fogják megtenni. De lássuk, hogyan is képzeli egy a stúdió a második menetet.
*- Minden tárgy a 11 elérhető felszereléshely valamelyikébe kerül kategorizálásra
A fegyverek elsődleges vagy másodlagos besorolást kapnak, így különválasztva a szerepüket
Modok és articaftek váltják a komponenseket...
...ezeket pedig a loadout képernyőn valós időben is cserélhetjük
A képességek megnyithatóak lesznek, nem pedig felszedhető tárgyak
A képességek is felszerelhetőek modokkal
Minden javelin szintet léphet, amivel Skill pontokat kap
A Skill pontokból nyithatunk meg új képességeket, passzív tulajdonságokat és boostokat
Minden javelin egyedi specializációkat kap, amik saját képességfával rendelkeznek*
A fentiek egyike sem teljesen új keletű, hiszen a műfaj többi képviselőjénél (Destiny, Division) már láttunk hasonlókat. Arról azonban, hogy mikor nyerheti el végleges formáját az Anthem 2.0, még korai lenne jóslatokba bonyolódni.