A hét egyik legérdekesebb beszélgetését Stephen Totilo (Kotaku) szállította, aki Phil Spencerrel, az Xbox részleg vezetőjével ült le a webkamerák elé egy szűk órácskára. A teljes interjút eredeti formájában ITT olvashatjátok, a következőkben csak az érdekesebb részeket igyekeztünk kiemelni, illetve a lényegesebb gondolatokat kivonatolni. A kísérőképeken az Xbox Series X|S launch felhozatalát láthatjátok.
Xbox Series X és Xbox Series S
“Szerintem minden egyes darabot el fogunk adni amit képesek vagyunk leszállítani. Úgy gondolom, hogy az előrendelésben mutatkozó kereslet meghaladja majd a kínálatot. Számunkra és a PlayStation számára is a gyártás hatékonysága diktálja majd a piaci részesedést. Jobban, mint bármi más.”
+ A generáció teljes időtartama alatt megmutatkozik majd az árcédula fontossága és arra számít, hogy bár kezdetben több Series X fog fogyni, a Series S túlszárnyalja majd a Series X eladásait hosszútávon.
+ Odafent az irodájában egy S van monitorra kötve. Lent a nappaliban az oldalán fekszik a “bestia”. Ő megszokta így a konzolokat.
+ A Series S nem egyszer gyorsabban tölti be a játékokat, köszönhetően a kisebb felbontású textúráknak és az alacsonyabb beállításoknak.
+ Nem fél a gyengébb next-gen hardver bevezetésétől, de elismeri, hogy ez plusz munka a fejlesztőknek. A lényeg viszont, hogy bővítsék a piacukat. Akár a PlayStation 5 vásárlókkal!
“Talán két 500 dolláros konzolt vásárolni már nehézséget okoz valakinek, de biztosra akartunk menni, hogy kínálhatunk valamit második konzolnak akár.”
A nagy Bethesda üzlet
“Ha arra gondolok, hogy az emberek hol tudják majd ezeket játszani, látva a számos eszközünket amin elérhetik, mint az xCloud, PC, Game Pass és persze a konzolos játékosbázisunk, akkor szerintem nem kell bármelyik más platformon megjelentetnünk ezeket a játékokat ahhoz, hogy ez az üzlet működjön.”
+ Nem azért jött létre az üzlet, hogy elvegyék más játékosbázisoktól a Bethesda címeket - mint a DOOM, a The Elder Scrolls vagy a Fallout.
+ De nem feltétlenül szükséges szerinte megjelennie más platformokon ezeknek a játékoknak ahhoz, hogy visszahozzák a befektetett összeget.
+ Hogy lesz-e ettől függetlenül Elder Scrolls VI PlayStation 5-ön? Egyelőre nem tudni. Phil Spencer korábbi nyilatkozata továbbra is érvényes, ami szerint a jövőben minden egyes cím célplatformjait egyenként vizsgálják.
Halo Infinite? Valamikor...
+ Egy hete játszott vele, de nem mondhat többet róla egyelőre.
+ Továbbra is a fennáll a lehetősége, hogy a kampány és a többjátékos mód két különböző időpontban jelenjen meg, de fontosnak tartja, hogy a rajongók a teljes Halo élményt megkapják.
Cross-gen exkluzívok?
+ Az Everwild, State of Decay 3, Fable, Forza Motorsport és az Avowed már csak Series X|S és PC platformokra készül.
“Azt hiszem ezt minden játék esetében külön vizsgáljuk majd. Ha a következő évekről beszélünk, akkor végigtekintünk a készülő játékokon és egyéb dolgokon ami fejlesztés alatt vannak, aztán majd kiderül. De próbálunk átláthatóak lenni az emberekkel. Hogy tudhassák, hogy a megjelenés előtt álló játékok közül melyiknél számíthatnak előző generációs változatokra.”
Tárhely problémák és lehetőségek
+ Tudja, hogy ez a jelenlegi generációnál is probléma. Igyekszik a belsős csapatoknál és a külsős partnereknél is szorgalmazni, hogy vegyék figyelembe a szűkös tárhelyeket.
+ Ennek köszönhető többek között, hogy a Sea of Thieves digitális változata nemrég 20GB-al lett kevesebb.
Microsoft játékok más platformokon
+ Továbbra is nagyon jó kapcsolatuk van a japán platformgyártóval. A Nintendoval közös tárgyalások mindig gördülékenyen mentek.
+ Ennek ellenére nem hiszi, hogy a játékaik megjelenése más platformokon fenntartható a jövőben. Ahhoz a teljes Xbox ökoszisztémát át kellene vinni (Live, Game Pass) hozzájuk.
+ Az xCloud viszont a jövőben talán lehetővé teszi, hogy Series X|S játékokat játszunk a régebbi Xbox platformokon is. Szerinte ez nem a távoli jövő. Tudják, hogy meg lehet oldani.
Klasszikusok felélesztése vagy új projektek?
“A levelesládám tele van azzal, hogy: Engedd hogy minden stúdió valami újat alkosson! Na meg azzal, hogy: Miért nem hozzátok vissza a Crimson Skies-t és a Blinx-et?”
+ Minden stúdió maga dönti el, hogy min dolgozik. Ebben nem szeretné őket korlátozni soha a Microsoft. Éppen ezért a Rare bármikor feltámaszthatja a klasszikusait, de jelenleg szépen építenek a Sea of Thieves sikerére és nagyon izgatottak az Everwild miatt.
Mi változott 7 év alatt?
“Nagyobbak vagyunk, mint valaha. Mindennek az alapja pedig szerintem a játékosok bizalmának visszanyerése azzal kapcsolatban, hogy miért vagyunk itt a játékpiacon. Ez az, amit úgy gondolom elvesztettünk valamikor az Xbox One indulásakor. [ ... ] A célunk ezúttal az, hogy a játékost állítsuk a középpontba, eköré építve a szolgáltatásainkat és a játékainkat. Hogy biztosítsuk afelől, hogy csakis a videojátékokra koncentrálunk. Semmi más nem érdekel minket. Nem áll szándékunkban másfelé nyitni. Ez az, amiben hihetetlenül elkötelezettek vagyunk.”
Forrás: Stephen Totilo | Kotaku