Phil Spencer: a nagy Kotaku interjú

Phil Spencer: a nagy Kotaku interjú

sQrNagy Csaba2020.10.18. 00:25

A hét egyik legérdekesebb beszélgetését Stephen Totilo (Kotaku) szállította, aki Phil Spencerrel, az Xbox részleg vezetőjével ült le a webkamerák elé egy szűk órácskára. A teljes interjút eredeti formájában ITT olvashatjátok, a következőkben csak az érdekesebb részeket igyekeztünk kiemelni, illetve a lényegesebb gondolatokat kivonatolni. A kísérőképeken az Xbox Series X|S launch felhozatalát láthatjátok.

Xbox Series X és Xbox Series S

“Szerintem minden egyes darabot el fogunk adni amit képesek vagyunk leszállítani. Úgy gondolom, hogy az előrendelésben mutatkozó kereslet meghaladja majd a kínálatot. Számunkra és a PlayStation számára is a gyártás hatékonysága diktálja majd a piaci részesedést. Jobban, mint bármi más.”

+ A generáció teljes időtartama alatt megmutatkozik majd az árcédula fontossága és arra számít, hogy bár kezdetben több Series X fog fogyni, a Series S túlszárnyalja majd a Series X eladásait hosszútávon.

+ Odafent az irodájában egy S van monitorra kötve. Lent a nappaliban az oldalán fekszik a “bestia”. Ő megszokta így a konzolokat.

+ A Series S nem egyszer gyorsabban tölti be a játékokat, köszönhetően a kisebb felbontású textúráknak és az alacsonyabb beállításoknak.

+ Nem fél a gyengébb next-gen hardver bevezetésétől, de elismeri, hogy ez plusz munka a fejlesztőknek. A lényeg viszont, hogy bővítsék a piacukat. Akár a PlayStation 5 vásárlókkal!

“Talán két 500 dolláros konzolt vásárolni már nehézséget okoz valakinek, de biztosra akartunk menni, hogy kínálhatunk valamit második konzolnak akár.”

A nagy Bethesda üzlet

“Ha arra gondolok, hogy az emberek hol tudják majd ezeket játszani, látva a számos eszközünket amin elérhetik, mint az xCloud, PC, Game Pass és persze a konzolos játékosbázisunk, akkor szerintem nem kell bármelyik más platformon megjelentetnünk ezeket a játékokat ahhoz, hogy ez az üzlet működjön.”

+ Nem azért jött létre az üzlet, hogy elvegyék más játékosbázisoktól a Bethesda címeket - mint a DOOM, a The Elder Scrolls vagy a Fallout.

+ De nem feltétlenül szükséges szerinte megjelennie más platformokon ezeknek a játékoknak ahhoz, hogy visszahozzák a befektetett összeget.

+ Hogy lesz-e ettől függetlenül Elder Scrolls VI PlayStation 5-ön? Egyelőre nem tudni. Phil Spencer korábbi nyilatkozata továbbra is érvényes, ami szerint a jövőben minden egyes cím célplatformjait egyenként vizsgálják.

Halo Infinite? Valamikor...

+ Egy hete játszott vele, de nem mondhat többet róla egyelőre.

+ Továbbra is a fennáll a lehetősége, hogy a kampány és a többjátékos mód két különböző időpontban jelenjen meg, de fontosnak tartja, hogy a rajongók a teljes Halo élményt megkapják.

Cross-gen exkluzívok?

+ Az Everwild, State of Decay 3, Fable, Forza Motorsport és az Avowed már csak Series X|S és PC platformokra készül.

“Azt hiszem ezt minden játék esetében külön vizsgáljuk majd. Ha a következő évekről beszélünk, akkor végigtekintünk a készülő játékokon és egyéb dolgokon ami fejlesztés alatt vannak, aztán majd kiderül. De próbálunk átláthatóak lenni az emberekkel. Hogy tudhassák, hogy a megjelenés előtt álló játékok közül melyiknél számíthatnak előző generációs változatokra.”

Tárhely problémák és lehetőségek

+ Tudja, hogy ez a jelenlegi generációnál is probléma. Igyekszik a belsős csapatoknál és a külsős partnereknél is szorgalmazni, hogy vegyék figyelembe a szűkös tárhelyeket.

+ Ennek köszönhető többek között, hogy a Sea of Thieves digitális változata nemrég 20GB-al lett kevesebb.

Microsoft játékok más platformokon

+ Továbbra is nagyon jó kapcsolatuk van a japán platformgyártóval. A Nintendoval közös tárgyalások mindig gördülékenyen mentek.

+ Ennek ellenére nem hiszi, hogy a játékaik megjelenése más platformokon fenntartható a jövőben. Ahhoz a teljes Xbox ökoszisztémát át kellene vinni (Live, Game Pass) hozzájuk.

+ Az xCloud viszont a jövőben talán lehetővé teszi, hogy Series X|S játékokat játszunk a régebbi Xbox platformokon is. Szerinte ez nem a távoli jövő. Tudják, hogy meg lehet oldani.

Klasszikusok felélesztése vagy új projektek?

“A levelesládám tele van azzal, hogy: Engedd hogy minden stúdió valami újat alkosson! Na meg azzal, hogy: Miért nem hozzátok vissza a Crimson Skies-t és a Blinx-et?”

+ Minden stúdió maga dönti el, hogy min dolgozik. Ebben nem szeretné őket korlátozni soha a Microsoft. Éppen ezért a Rare bármikor feltámaszthatja a klasszikusait, de jelenleg szépen építenek a Sea of Thieves sikerére és nagyon izgatottak az Everwild miatt.

Mi változott 7 év alatt?

“Nagyobbak vagyunk, mint valaha. Mindennek az alapja pedig szerintem a játékosok bizalmának visszanyerése azzal kapcsolatban, hogy miért vagyunk itt a játékpiacon. Ez az, amit úgy gondolom elvesztettünk valamikor az Xbox One indulásakor. [ ... ] A célunk ezúttal az, hogy a játékost állítsuk a középpontba, eköré építve a szolgáltatásainkat és a játékainkat. Hogy biztosítsuk afelől, hogy csakis a videojátékokra koncentrálunk. Semmi más nem érdekel minket. Nem áll szándékunkban másfelé nyitni. Ez az, amiben hihetetlenül elkötelezettek vagyunk.”

Forrás: Stephen Totilo | Kotaku

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 órája
7

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

5 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

5 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

2024.04.12.
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==