A napokban számos japán és nyugati média kapott lehetőséget, hogy bepillantást nyerjen a Nintendo Switch-re érkező következő nagy Monster Hunter projektbe. A játékról Ryozo Tsujimoto, a sorozat producere és Yasunori Ichinose, a Monster Hunter Rise rendezője beszélt részletesebben. Az általuk szétszorva megosztott információkat igyekeztünk most kivonatolni a szokásos távirati stílusban.
+ A koncepció a Monster Hunter Generations befejezése után kezdett el körvonalazódni és 4 éve folyik a fejlesztése a Monster Hunter World mellett párhuzamosan. A két projekt teljesen külön lett kezelve, mert míg az egyik a nagy TV-re készült, addig a Rise harminc perces etapokra, figyelembe véve a konzol hibrid jellegét. A két csapat ezért folyamatosan együtt ötletelt, egyeztetett és döntötte el, hogy melyik játékelem hová illeszkedik jobban.
+ A játék azért fordult inkább az ázsiai stílus irányába, hogy ezzel vizuálisan is megkülönböztethető legyen a "nagygépes" alternatívától. A szörnyek egy részének kivitelezése a régi Monster Hunter játékokhoz hasonlóan éppen ezért erősen merít majd a japán mondavilágból.
+ Hatalmas kihívás volt az RE Engine-t megfelelően futtatni a hibrid konzol limitált hardverén, de a csapat elégedett a 30 képkocka mellett megjelenő látvánnyal. A cél, hogy a jövőben a lehető legtöbb belsős cím ezalatt a motor alatt fusson.
+ A játék visszatér a megszokott küldetésrendszerhez, így a World megoldásától eltérően külön kezeli az egyjátékos és a kooperatív megbízásokat - de a készítők szerinte ez egyik oldalt sem korlátozza majd.
+ A wirebug csáklyája nem csak a távolságok gyors átszelésére használható, de a harcban is nagy szerepet játszik. Néhány szörnyeteget kimondottan úgy alkottak meg, hogy az eszköz több lehetőséget nyújtson a legyőzésére.
+ A csáklyával elérhető speciális mozdulatsorok továbbra is a már jól ismert, 14 különböző fegyverrel kivitelezhetőek. A készítők elmondták, hogy ezt a változatos felhozatalt csak akkor bővítik tovább, ha valami újat képesek mutatni a 15. darabbal.
+ A vadászatot megelőző felkészülés a rövidebb etapokhoz igazodva átalakul némileg. Az élővilág ugyanis szinte minden igényünket kielégítheti közvetlenül a harc előtt. Bizonyos organizmusok növelik a képességeinket, másik eszközként használhatóak és így tovább. Ennek köszönhetően a hozzáértő vadász olykor néhány perccel később már be is viheti az első ütést.
+ A lokális vezeték nélküli többjátékos lehetőség visszatér a sorozatba a hibrid konzolon, lehetőséget adva a baráti összejöveteleknek.
+ A játék sajnos nem nyújt majd beépített voice chat funkciót és nem támogatja a Nintendo Switch Online mobilos applikációját sem. A kommunikációt teljesen a különböző szöveges üzenetekre, matricákra és mozdulatsorokra bízza.
+ A Capcom bízik benne, hogy az érkező Monster Hunter mozifilmre építve érkezhet majd kapcsolódó tartalom.
A Monster Hunter: Rise 2021 március 26-án várható kizárólag Nintendo Switch platformra.