“Az Xbox Series S úgy lett megalkotva, hogy a lehető legkönnyebben hozzáférhető következő generációs konzol lehessen és a next-gen játékokat 1440P/60FPS módban futassa. Ahhoz, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsuk a visszafelé kompatibilitással a fejlesztők eredeti elképzelése szerint, az Xbox Series S a játék Xbox One S verzióját futattja majd a kompatibilis címeknél, miközben fejlettebb textúra szűrést, magasabb és stabilabb képkocka számot, gyorsabb töltési időket és automatikus HDR támogatást tesz lehetővé.”
Nyilatkozta a Microsoft szóvivője a Gamespew megkeresésére. A kérdés azután merült fel, hogy az Xbox Series S pontos specifikációit felfedték. Egyes fejlesztők aggodalmukat fejezték ki leginkább a memória mérete és felosztása miatt, ebből ugyanis egy 10GB GDDR6 (8GB @224GB/s / 2GB @56GB/s) modul áll majd a rendelkezésükre. Az Xbox One X ezzel szemben 12GB (326GB/s) memóriával gazdálkodott, amit több “Xbox One X Enhanced“ címkével ellátott jelen generációs és visszafelé kompatibilis játék is aktívan használt. Úgy tűnik ezeket a javításokat Series S esetében nem érhetjük el.
Ez nem jelenti azonban azt, hogy a Series S később nem kaphat személyre szabott profilt, ami jelentősen növeli az adott játék képminőségét vagy sebességét, messze az Xbox One X által elért vizualitáson túl! Rögtön példaként lehet hozni a fenti videóban prezentált Gears 5-ot, ami a kis next-gen masinán 120FPS elérésére is képes. Mindössze arról van szó, hogy a visszafelé kompatibilitás esetében nem érheti el a már meglévő csiszoltabb változat előnyeit automatikusan - mint a 4K felbontás a Red Dead Redempion, a Splinter Cell: Conviction vagy például a Skate 3 esetében. Kérdés, hogy egy célzottan kisebb felbontású képernyőkre szánt konzoltól egyáltalán elvárás-e ennek a megléte.