NBA 2K21: ilyen lesz a játékmenet

NBA 2K21: ilyen lesz a játékmenet

mcmackoGéczy Attila2020.08.14. 14:39

A 2K friss új blogbejegyzésbe Mike Wang, a játék egyik vezető direktora nyilagkozott a NBA 2K21 jelenlegi generációs gameplay megoldásairól. A közleményt lentebb olvashatjátok!

*"Mi a helyzet, 2K közösség? Több tekintetben is igazi hullámvasút volt eddig ez az év és tudjuk, hogy nem mindenkinek könnyű a folyamatos otthonlét, miközben életük nagy része virtuális formát ölt. Remélhetőleg ez a rövid blogbejegyzés ad majd néhány okot, hogy a virtuális világ elébe nézz, és felkészülj a 2K új évére az NBA 2K21-gyel! Ez egy mozgalmas év volt a Visual Concepts számára, hiszen keményen dolgoztunk azon, hogy a lehető legjobb kosárlabda élményt hozzuk el a jelenlegi- és újgenerációs konzolokra. El sem tudom mondani, hogy milyen izgatott a csapat, hogy felfedjük az összes technikát és lenyűgöző fejlesztést, amit a 2K kosárlabda világába hozunk az újgenerációs konzolok erejével, de egyelőre nézzük meg a szeptember 4-én a jelenlegi konzolgenerációra, PS4-re, Xbox One-ra, Nintendo Switchre, Stadiára és PC-re érkező NBA 2K21 újdonságait. A legjobb, hogy te is kipróbálhatod ezen újdonságokat, köszönhetően az augusztus 24-én Playstation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switchre érkező NBA 2K21 demónak köszönhetően!

Dame-idő

Pár hónapja alkalmam volt egy Zoom beszélgetést folytatni a borítóatléta Damian Lillard-dal, aki hatalmas 2K játékos és rengeteg remek visszajelzése és ötlete volt az NBA 2K21-gyel kapcsolatban. És mi volt a legnagyobb kérése? Az, hogy túlméretes PG-t készíthessen a MyCAREER módban. A Penny Hardaway rajongók tehát Dame-nek köszönhetik, hogy megnöveltük a maximális PG magasságot 6'8”-ra. Dame más pozitív és negatív észrevételeket is tett a játékmenettel kapcsolatban, amiket hozzáadtunk a közösség folyamatosan frissített kívánságlistájához. Miután összesítettünk minden visszajelzést, egy sor remek elemet kaptunk, amiket tudjuk, hogy a közönség szeretne javítani (pl.: a hosszú passzok a pálya túlsó végébe az alapvonalon kívülre) és számos ügyesség alapú megoldást találtunk ki, amivel mindenki számára szórakoztatóbb és korrektebb lesz az élmény.

Mindig büszkék voltunk arra, hogy miénk a piac legautentikusabb kosárlabdaszimulátora és ez sosem fog változni, de az egyik legnagyobb kihívás, amivel szembe kell néznünk, az a megfelelő egyensúly megtalálása a valóság szimulálása, és egy olyan játék megalkotása között, ami szórakoztató és élvezetes a rajongók széles körének. Itt jön képbe a Képességkülönbség vs. Elérhetőség vita. A mi célunk egy olyan játék megalkotása, ami könnyen felkapható és játszható az új játékosok számára, miközben elegendő képességkülönbséget biztosít a veterán felhasználóknak, hogy megmutathassák tehetségüket. Az egyik módja ennek elérésére csúszkák robusztus sorának felépítése és a megfelelő beállítások körültekintő feltérképezése volt játékunk minden különböző módjában. Ennek köszönhetően ez akár az első alkalmad CPU-val szemben a Quick Play módban, egy kis szórakozás barátaiddal a Parkban, vagy küzdelem a magas tétű Ante Up vagy kompetitív Pro-Am meccseket, garantáltan játékélmények széles kínálata vár mindenkit az NBA 2K21-ben.

Tehát ezt a szakaszt összegezve nem igazán van egy látványos, a doboz hátoldalára passzoló marketinges szövegem a munkára, amit a játékmenet kiegyensúlyozásába és a pályán tapasztalt élmények szórakoztatóvá tételébe fektettünk, de elég biztos vagyok benne, hogy a régi 2K kosárlabda rajongók észreveszik majd a fejlesztéseket és értékelik azt, amit a csapat elért.

Pro Stick

A Pro Stick évek óta a 2K kosárlabda állandó része volt, és bevezetése óta többnyire változatlan maradt. Az NBA 2K21-ben nagy lehetőséget láttunk, hogy felfrissítsük a játék offenzív oldalát. A korábbi játékokban bármelyik irányba lefoghattad a Pro Sticket az ugorva dobáshoz. Ez korlátozott minket a jobb kar kihasználásában, mint teljes értékű cselező kar, így idén komoly változtatást eszközölünk a Pro Stick működésében. Röviden:

  • RS lefelé tartása = ugorva dobás

  • RS balra vagy jobbra tartása = szabaduló cselmozdulatok

  • RS felfelé tartása = jellegzetes felmérés

  • RS lenyomása = gyors 1-to-1 cselmozdulatok

  • RS lenyomása a futás nyomva tartásával = gyors momentum cselmozdulatok

Ezzel a változtatással rendkívüli módon kiterjeszthettük a cselmozdulat arzenált és még több mozdulathoz adhattunk hozzáférést egy jóval intuitívabb kiosztással. Egy vagy két játék után természetesnek fog érződni és pillanatok alatt bokákat fogsz törni. Az átdolgozás során maguk a mozdulatok is változtatásokon mentek át, hogy jóval reszponzívabbak és összekapcsolhatóbbak legyenek. Az utcai mozdulatok átkerültek a bal ravasz lenyomására, így biztosan nem fogod véletlenül elsütni őket, mikor áttörsz a védelmen a Parkban. Az NBA felmérő mozdulatai számos jellegzetessel darabbal bővültek, köztük Harden lábkörüli cselével, Kobe táncának új változatával, és Durant ikonikus tétovázó keresztezésével. Idén egy másik NBA legenda, Nate Robinson is eljött hozzánk mozgásrögzítésre, és néhány igazán egyedi mozdulatot mutatott be, amit rátok hagyunk, hogy megtaláljátok. A Pro Stick felfelé tartásával és a bal karral játékosodat bármelyik irányba mozgatva menet közben is bevethetsz felmérő cseleket. A játékosok összesen 14 Park és 36 egyedi NBA felmérés közül válogathatnak, és ha hozzáveszünk minden 1-to-1 felmérő csomagot és új testreszabható szabaduló cseleket, nincsenek határai az NBA 2K21-ben bevethető kombinációk típusának.

Dobás

A cselek nem az egyetlenek, amik jól jártak a Pro Stick frissítéssel. Az ugró dobás és a peremen végzés is hangsúlyosak voltak. Nagyon szerettük volna jól kialakítani a pontszerzést élményét a körvonalról és a palánkról egyaránt, így rendkívül sokat ötleteltünk és kísérleteztünk az idei játék dobómechanikáival. Végül egy olyan formai ötletnél állapodtunk meg, mely hasonlít ahhoz, amit az NBA 2K17-ben próbáltunk: dobókaros célzás. A célzás nem működött olyan jól az NBA 2K17-ben, mert egy kicsit el volt ásva, nem épült bele túl sok technika, és nem adott visszajelzést a felhasználónak. Ezekből a hibákból tanulva alkottunk meg ezúttal egy sokkal jobb megoldást. Az NBA 2K21-ben mikor a Pro Stick-kel dobsz kosárra a dobósáv időzítésről egy célzórendszerre vált, így a tökéletes pillanatban való megállítás helyett a Pro Stick-et kell valós időben ideálisan középre igazítanod. A célkereszt mérete dinamikusan változik a játékos képességétől, a dobás távolságától és tisztaságától függően, valamint balra és jobbra is csúszhat a dobás szögének nehézsége alapján. Ha túlzottan balra vagy jobbra véted el a célpontot, a dobásod abba az irányba fog mellé menni. Ahogy fentebb említettem az új csúszka szetteknél, még a legkisebb eltérés is jelentheti a különbséget egy mellédobás és egy Hall of Fame tagság között, míg közben jóval megbocsájtóbb is a könnyített nehézséggel. Nem kapsz továbbá büntetést a teljes dobásmozdulat kihasználásáért a legjobb pont megtalálására. Más szóval nem kell időzítened az elengedést, mikor a Pro Stick-et használod, de ha szeretnéd a következő szintre emelni és megtudni az elengedés idejét, rögzítheted is az időzítésed és célzásod a Pro Stick középre állításával vagy az egyik ravasz lenyomásával mikor eléred a kellő dobási értéket. A rögzítést egy pillanatnyi villanás fogja jelezni a dobósávon. A legjobb esélyed a kosárra akkor lesz, ha jól időzítesz ÉS célzol.

A célzás koncepció a ziccerekre is vonatkozik, kiváltva a „megfelelő érintés” érzésének ötletét a palánk körül. Vezetés közben még mindig eltarthatod bármelyik irányba a Pro Stick-et a ziccer elkezdéséhez, de idén gyorsan kell majd mozgatnod a kart a célzáshoz a cél közepére. A ziccerek megfelelő célzása segíthet felülkerekedni a védelmen és befejezned a mozdulatot. Személy szerint nekem nehéz volt visszatérni a Dobó Gombra miután hozzászoktam a Pro Stick dobáshoz, és mivel a karral való dobás egy kis komplexitást is kínál egy gomb puszta lenyomásához és felengedéséhez képest, nagyobb rizikót/jutalmat is tartogat. Ha sikeresen elsajátítod a Pro Stick dobást, nagyobb eséllyel találhatsz be, és biztos vagyok benne, hogy számos kompetitív 2K játékos ezt a dobási formát fogja választani. Mivel tudom, hogy néhányan meg fogják kérdezni igen, a Dobócélzás kikapcsolható lesz, ha inkább visszatérnének a tavalyi irányításhoz.

A dobási animációk terén rengeteg új dobótípusra számíthatnak a játékosok, köztük Harden egyedi egylábas futó eltűnésére. És egy megjegyzés minden Park játékosnak: több, mint 40 új Park Jump Shot Landing lehetőséget is hoztunk, hogy kedvükre villoghassanak.

A védelem oldalán jóval erősebb jelenlétre számíthatsz. A blokkoló célzás javításra került, így könnyebb lesz visszaverni a gyenge dobásokat és feltöltöttük a lefedettséget is, hogy lelassítsa az újan túlzott erejű mozdulatokat, mint a tavalyi lépésből ugró ziccer.

Mozgásstílusok

Tavaly bemutattuk a jellegzetes cselezési stílusokat, ami elhozta Magic Johnson számára egyedi kacsázását, Steve Nash újnyalását és sok mást. Ez a frissítés most a védelemhez is elért jellegzetes védelmi mozgásstílusokkal. A játékosok listája, akik után modellezhetők a játékos mozdulatai: Russell Westbrook, Giannis Antetokounmpo, LeBron James, Kawhi Leonard, Pat Beverley, Andre Iguodala és Draymond Green. Emellett számos finomításon mentek át a mozgások labdával és anélkül is, hogy következetesebb és reszponzívabb élményt nyújtsanak.

Jelvények

Úgy tűnik mindenki nagy rajongója lett annak, ahogy átterveztük tavaly a jelvényrendszert a lehetőséggel a cserélésükre fejlesztésnél. Ez az NBA 2K21-ben is visszatér. Az NBA 2K20 alatt telemetriai adatokat gyűjtöttünk, ami részletes betekintést adott abba, hogy milyen jelvényeket használnak az emberek egyes típusokhoz, és melyikeket kevésbé. Ez rendkívül hasznos volt számunkra és segített áttervezni és finomhangolni a jelvényeket az NBA 2K21-ben. Azt hiszem több érdemes jelvényt találsz majd jelvénygyűjteményedbe, még több hasznos eszközt adva a játék feletti uralom átvételére még változatosabb stílusban. És még egy jó hír, amit tudom, hogy a közösség értékelni fog: eltávolítottuk a Quick Draw-t és visszaraktuk a kioldási sebességet a Jump Shot Creator-ba, így erre nem kell majd értékes jelvény pontjaidat elszórnod.

Zárógondolatok

Ahogy mindig, szeretném ezúttal is megköszönni az összes játékmenet mérnöknek és producernek, valamint a VC South tehetséges csapatának, aki fáradhatatlanul dolgozott (és dolgozik még mindig) a az eddigi legjobb kosárlabda élmény elhozásán. Az NBA 2K21 jelenlegi generációs változata egy hatalmas előrelépés a virtuális kosárlabda számára, de tartsd nyitva a szemed a következő hónapokban, hogy megtudd mit tartogatunk az újgenerációs platformokra. A jövő rendkívül fényes a 2K rajongók számára, és garantáltan nem akarják majd kihagyni, amit nekik főzünk. De addig is köszönjük a folyamatos támogatásotokat és visszajelzéseteket minden évről évre. Az NBA 2K mindig is a leglelkeseb rajongók és az ipar legeltökéltebb fejlesztőinek kollaborációja volt, és nélkületek nem tudtuk volna mindezt létrehozni. Vigyázzatok magatokra, és találkozunk a virtuális utcákon!" *

Mike Wang (Beluba), NBA 2K Gameplay Director

Az NBA 2K21 2020. szeptember 4-én jelenik meg PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re, majd az év végén az újgenerációs konzolok nyitócímeként PlayStation 5-re és Xbox Series X-re.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

8 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

20 órája
6

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

1 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==