Jason Ronald, az Xbox Series X programigazgatója az Xbox Wire felületén osztott meg részletesebb információkat arról, hogy a következő generáció nem jelenti az előzőek végét a Microsoft szemében. A 2015-ben elindított, teljes visszafelé kompatibilitást célul kitűző programjuk természetesen Series X-en is folytatódik és az ígéretek szerint továbbra sem elégednek meg félmegoldásokkal. Lássuk miről is van szó röviden:
+ Többezer visszafelé kompatibilis játék már induláskor.
+ Minden játék natívan fut majd a Series X hardverén.
+ Nincs “boost mode” vagy órajel csökkentés.
+ A cél, hogy kihasználják a gép teljes erejét a régi játékoknál is.
+ Többszörös natív felbontás, töltési idők minimálisra csökkentése.
+ Automatikus HDR támogatás minden régebbi játékhoz.
+ Quick Resume funkció használata minden játék esetében.
+ Bizonyos címeknél duplájára növelik az FPS számot (30>60/60>120).
+ Minden fent említett változás rendszerszinten történik.
+ Nem kell az eredeti programkódot a fejlesztőknek módosítani.
+ 100.000 óra tesztelés van mögöttük, ezt szeretnék megduplázni.
Jason Ronald azt is elmondta, hogy folyamatosan figyelnek a közösség visszajelzésére és kívánságaira. Feléleszteni ezeket a címeket gyakran nem éppen egyszerű, hiszen olykor komoly technológiai vagy licencproblémákba is ütközhetnek. A csapat azonban rendkívül elkötelezett a játékos örökség megőrzése mellett.