Phil Spencer: Xbox Series X infómorzsák

Phil Spencer: Xbox Series X infómorzsák

Gamer3652020.04.03. 16:20

Phil Spencer az IGN Unlocked podcastjében vendégeskedett, az egy órás adás alatt pedig rengeteg érdekes kijelentést tett az Xbox Series X-el kapcsolatban. Ebből igyekeztünk néhány érdekesebb információmorzsát összeseperni.

+Mit gondol a Series X véglegesített változatáról

“Elégedett vagyok az Xbox Series X árával és teljesítményével. Összességében rendkívül erős ajánlatnak érzem. Hiszek benne, hogy egy olyan tervünk van, amivel nyerhetünk. Már csak végig kell vinnünk.”

+Na és a konkurenciáról?

“Jó érzéssel tölt el ahogy az Xbox Series X mutat jelenleg a PlayStation 5 mellett. Impresszív amit elértek, látjuk a munkát mögötte és tetszenek bizonyos részletek [kitér az SSD-re és az audio technológiára]. De mi holisztikus szemlélettel alkottuk meg a saját platformunkat. A CPU-t, a GPU-t, a RAM-ot. A Velocity architektúrát, az alacsony input lagot vagy éppen a visszafelé kompatibilitást - évekbe telt, amíg elértünk erre a pontra. Amikor pedig végre hivatalosan is közzétették ezeket az információkat a PlayStation 5-ről, akkor még inkább elégedett voltam az eddig meghozott döntésekkel. Ahogy azt reméltem is.”

+Rendben, de mi a helyzet a Nintendo-val?

“A kapcsolatunk a Nintendo-val remek. Doug Bowser és én gyakran beszélünk és Furakawa-san, a Nintendo elnöke is jó ismerősöm. Tudom, hogy az egyes címeink feltűnése a platformjukon sokakat összezavart. De a stúdióink egy része nagyon szerette volna, hogy ez létrejöjjön, mi pedig támogatni akartuk a kreatívok vágyait. Néhány ötlet utána a Nintendot felől érkezett.

Egyre többet gondolkozom azon, hogy mit jelent az Xbox élmény a különböző platformokon. Jelenleg ha egy játék megjelenik, akkor mintha kötelezően leosztanák, hogy ez ide jön, ez pedig oda. Én szívesebben gondolkozom egy Xbox szintű lefedettségben, amit a belsős stúdióinkkal el is értünk Xbox-on és PC-n. Persze ez bizonyos csoportok és emberek felől csúnyán vissza is ütött ránk. De továbbra is inkább látnám magunkat különböző hardvereken - és itt erről nem is mondanék többet.

Nyilvánvalóan elmondhatatlanul tisztelem a Nintendo szerepét a játékiparban és imádom mikor egy jó játékunk az ő platformjukon is megjelenik. De ez nem minden címünknél követendő példa. Így amikor felvetődnek pletykák, hogy “ez és az a cím végül megjelenik-e Switch-re”, akkor úgy érzem, hogy ennél világosabb elvárásokat kellene állítanunk a rajongóink elé.”

+Mi a véleménye a következő generáció nyitócímeiről?

“Egy platform elindítása nem egyetlen napról szól, hanem a folyamatosan fenntartott lendületről, amit a belsős csapatok fejlesztései és a külsős partnerek címei adnak. Nem hiszem, hogy ha van 8 megjelenésed egy napra, akkor azt nem lehetne logikusabban elosztani. A saját stúdióinkkal persze könnyebben tudunk előre tervezni, de Aaron Grenbert (Xbox Marketing menedzser) és én így is folyamatosan matekoztunk Matt Booty mellett (Xbox Game Studios feje), hogy éppen mikor és miről beszéljünk - egyszerűen azért, mert annyi csapat dolgozik most nekünk.

Emellett rengeteg független stúdióval működünk együtt, hogy a saját brandünk alá hozzuk be a következő játékaikat. Van néhány aláírt szerződésünk, ami miatt nagyon-nagyon lelkesek vagyunk és ők is szépen megtalálták a fejlesztés ritmusát, amivel minőségi darabokat képesek velünk piacra dobni. Szóval elég ha annyit elárulok, hogy egyre többet fogtok hallani rólunk a játékvilágban. Tudom, hogy régóta mondogatom ezt, de jelenleg ott tartunk, hogy minden alkalommal le kell valamiről rántani a leplet amikor a színpadra lépünk - vagy úgy fognak a boltok polcaira kerülni a játékaink, hogy be sem jelentettük őket.”

+Na és mit mondott a globális konzolkilövésre?

“Továbbra is ragaszkodunk hozzá, ahogy az őszi launch időszakhoz is! Meg kell mondjam, hogy az Xbox One indulásakor elég volt átélni, hogy mennyire káros egy régiókra bontott indulás. A rajongók pedig minden alkalommal emlékeztettek is rá amikor Japánban jártam - mégis hogy gondoltuk 9 hónappal később piacra dobni az Xbox One-t?”

+Szóba került a digitális audió kimenet eltűnése is...

“Őszintén szólva pontosan tudjuk, hogy hány ember használja ezt ma a konzolunkon. Egyszerűen kiszámoltuk, hogy ha beépítjük minden egyes gépbe és csak x százalék használja, akkor bizonyára van jobb helye is az arra költött pénznek - főleg, ha másképpen továbbra is tudjuk támogatni őket. Ugyan így meghoztuk a döntéseinket a HDMI bemenet, a Kinect port vagy az IR vevő esetén, miután alaposan átgondoltuk és összevetettük a terveinkkel. Tudom, hogy mindig lesz akinek ezzel csalódást okozunk. Nem ez a munkánk legszórakoztatóbb része, de van egy tervünk a jövőre nézve, amihez tartjuk magunkat.”

Neked mi a véleményed Phil Spencer hozzáállásáról és a fent elhangzott gondolatokról és tervekről? Év végén kosárba kerül a Series X?

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

4 órája

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

1 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

1 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

2 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

2 napja
41

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

2 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

2 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

2 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

3 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

3 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

4 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

4 napja
2

Heti megjelenések

5 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

5 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

6 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

7 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

8 napja
2

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

8 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

8 napja
39

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

8 napja
8