A fenti UI dizájn csak a rendkívül tehetséges Paweł Durczok fantáziája, de könnyen lehet, hogy valami hasonlót fogunk látni a Sony következő generációs platformján. Kezdenek ugyanis összeállni a korábbi nyilatkozatok és az időközben napvilágot látó szabadalmak. Mark Cerny még tavaly mondta el például a következőket:
"Igaz, hogy meglehetősen gyorsan elindíthatunk majd egy játékot, de nem akarjuk, hogy csak azért kelljen ezt megtenni, hogy lássuk éppen hol tartottunk. Egy többjátékos mód például már a konzol menüjében jelezheti, hogy hová csatlakozhatunk, míg egy single player játék információkat adhat arról, hogy melyik misszió következik és azokért milyen jutalmakat kapunk ha elvégezzük - mindezt közvetlenül a rendszer felületéről láthatjuk a játék elindítása nélkül. A játékos már egyből azt a részét indíthatja el, amelyiket szeretné."
Ezzel rendkívüli módon egybevág a napokban előkerült szabadalom. Hogy miről van szó pontosan? Például a Call of Duty esetében már a konzol menüjéből csatlakozhatnánk egy TDM mérkőzéshez. Ha általában azt indítjuk el a menüből, a rendszer egy idő után automatikusan felismeri és felajánlja a lehetőséget. Vagy a Cyberpunk 2077-nél mondjuk láthatjuk, hogy éppen melyik mellékküldetésnél hagytuk abba, esetleg a misszió leírásával és a várható jutalmakkal együtt - ahová közvetlenül visszatérhetünk.
Ezekhez a rendszer a beépített mintákat használná és automatikusan monitorozná a szokásainkat, így a fejlesztőktől nem igényelne plusz erőforrást az implementálás. A nekik szóló előadáson elvileg elhangzott az is, hogy:
"A PlayStation 5-ön játszani olyan egyszerűnek kell lennie, mintha Netflixet néznénk."