Gabe Newell szerint az alternatívák a PC digitális disztribúciós felületeken végül majd az iparágat segítik, bár elismerte, hogy rövid távon kellemetlen lehet. Az EDGE Magazine friss számában beszélt részletesebben a témáról.
"A konkurencia egy klassz dolog mindenki számára. Ez tart minket tisztességes keretek között és mindenki mást is. De elég ronda tud lenni rövid távon. Elsőként talán azt gondolod, hogy "Argh, ezek ujjal mutogatnak ránk és rossz színben tüntetnek fel" - de hosszú távon mindenkinek jó lecke ez és ha elgondolkozol rajta, akkor rájössz: szükséges hogy megjelenjenek ezek az emberek és valóban kihívást jelentsenek."
Az Epic Games Store 2018 decemberében indult el. A fejlesztők felé a hívószó a mindössze 12%-os bevételi részesedés kérése volt (ez a Steam esetében 30%), míg a játékosokat az időszakos exkluzív tartalmakkal igyekeztek elcsábítani. Utóbbi azonban sokaknál fordítva sült el és a fejlesztőket, valamint az Epic-et is erős támadások érték a Steam felhasználók irányából. Erre reagálva a Valve CEO így zárta az interjú ide vonatkozó részét:
"Nem a konkurencia borít ki, hanem az emberek akik megpróbálják kizárni a konkurenciát."