Kék villám: ezt tudja majd a PlayStation 5!
Eddig 320 hozzászólás
Gamer365
2020. March 18.
Wednesday 15:40


Nem maradt sokáig válasz nélkül a Microsoft Xbox Series X leleplezése. A PlayStation hivatalos twitter csatornája egy rövid bejegyzésben jelezte, hogy hamarosan Mark Cerny is részletesen értekezik a következő generációról. Az előadást eredetileg a Game Developers Conference idei rendezvényére tartogatták, ahogy azt a Microsoft esetében is pletykálták.

A leleplezésre magyar idő szerint ma 17:00 magasságában kerül sor és a fenti lejátszóban Ti is élőben követhetitek.Természetesen igyekszünk mi is azonnal beszámolni a fejleményekről.

Lássuk a tényeket sorjában:

Cerny mester fontosnak tartja a fejlesztők visszajelzését, ezért az SSD-t és a fejlesztői környezettel való ismerkedés lerövidítését tartották igazán fontosnak. Az utóbbi kérdés az egyszerűbb, amíg a PS3 megismerését fél-egy évre becsülik a belsős mérnökök, addig az új PS5 hardver fejlesztőkörnyezetét egy hónap alatt ki lehet ismerni, ezzel gyorsítva a fejlesztési időt.

A következő pont az SSD, ami a töltési időket gyorsítja, mégpedig kritikus mértékben. Az 5.5 GB/s tempót céloznak be a háttértárral, ami kb. két nagyságrendi gyorsulást fog jelenteni a játékok sebességét, töltési idejét illetően. Hol jön ez be a játékélménybe? A töltési időkön felül az újabb, nagyobb, részletesebb terepek kialakításában segíthet az SSD, vagy a több részletesebb terepek effektív összekötésében, mivel az adatot gyorsabban tudja a gép töltögetni! Az SSD a patchek telepítését is elősegíti, mivel nem kell járatni a HDD-t feleslegesen, az adatot ott és azonnal felülírja az update, ahol kell. Ráadásul 16 Giga RAM-mal kiegészítve, az SSD-nek nem kell 30 másodpercnyi játékadatot előreküldeni a RAM-ba (mint a PS4 elejében), elég csak 1 másodpercnyi bufferrel számolni. A tárhely nem lesz túl combos, a 825 Gb adatmennyiség a játékosok szokásainak elemzéséből és az árérzékenységből adódik. Az SSD adatsebessége további tömörítési lehetőségeket is előrevetít.



A régi játékoknak (visszafelé kompatibilitás miatt) érdemes lesz külső tárolót USB-n keresztül csatlakoztatni. Az SSD is bővíthető lesz, hasonlóképp az X megoldásához. A PS5 viszont csak megadott típusú SSD-ket fog tudni befogadni, amelyek kompatibilisek lesznek a PS5 flash kontrollerével. A sima PCIe 4.0 m2 meghajtókat nem biztos, hogy bepattinthatjuk a gépbe, de ha az architektúra elbírja, és tesztelések után a Sony jóváhagyja az egyes típusok alkalmazhatóságát, így előfordulhat, hogy piacon lévő SSD-vel is bővíthetjük később a gépet.

A GPU szempontjából az AMD-vel való közös munkában fontosnak tartották a visszafelé kompatibilitást, így a legalapabb shaderek mellet a sugárkövetésig mindent támogatni fog RDNA2 alapú AMD GPU. A chip valószínű a PC világban is meg fog jelenni a konzol megjelenésekor, de ez nem jelenti azt, hogy pécét épít a Sony, sokkal inkább, hogy a chipset alkalmazható lesz PC játékra vagy munkára is. Cerny megjegyezte, hogy a PS5 GPU számítási egységszámát és a mostanában ismét felkapott Teraflopsokat. A GPU egyébként 62%-al több tranzisztort kap, mint a legutóbbi PS4 lapka. A visszafelé kompatibilitás esetében a statisztikák alapján top 100-nak választott PS4 játék szinte mindegyike játszható lesz megjelenéskor, természetesen kontrollált teljesítménynövekedés mellett.

Tovább a technikai részletekre! Jön a Ray-Tracing képesség, amely új optimalizációt és teljes alkalmazhatóságot jelent az új játékoknál. A CPU frekvencia menedzsmentje a fogyasztást is igyekszik optimalizálni, ezzel optimalizálva a hűtésből fakadó zajt is. A hűtés egyébként determinisztikus teljesítménybeállítás alapján történik, magyarul a melegebb szoba nem lassíthatja le a játékélményt. Így 2.23 GHz mellé 10.3 Teraflop performansz jár majd. A CPU 3.5 GHz sebességre áll majd be.



Az „álmok és célok” beteljesítéséhez egy remek audióprocit, térbeliséget és hang dinamikaérzetet, jelenlétet céloztak be a mérnökök. Ezzel mátrix-szerű élményt szeretnének elérni, amit elkülöníthető, körülöttünk pötyögő esőcseppekkel példázott Cerny mester. (Persze ehhez megfelelő játékfejlesztők és hangmérnökök is kellenek majd, a jelenlegi lehetőségeket sem használja ki mindenki elég ügyesen…) A térbeli audió hatással persze már a kilencvenes évek végén kísérleteztek a hangkártya fejlesztők és API kreátorok, szóval kíváncsian várjuk, hogy a fej fiziológiájához illesztett, frekvenciamódosításon alapuló újszerű hardveres engine hogy tujda feldobni a hangzást, ami több száz hangforrást fog majd kezelni. Az audióhoz amúgy is ért a Sony, a Tempest 3D AudioTech fantázianéven futó motor a PS3-ból érkező SPU elven épül fel, és az AMD GPU fejlesztőinek már kész GPU-technikai megoldásoknak köszönhetően került kidolgozásra. Az egyedi fejformához tartozó térérzet kialakításának protokollja még kialakulófélben van.

Következzenek a tényleges paraméterek a Digital Foundry alapján:

CPU: 8x Zen 2 Cores at 3.5GHz (változtatható frekivel)
GPU: 10.28 TFLOPs, 36 CU @ 2.23GHz - RDNA 2 platformon
RAM: 16GB GDDR6/256-bit
Tárhely: egyedi 825GB SSD saját controllerrel
Optikai meghajtó: 4K UHD Blu-ray Drive
Bővítő slot: NVMe SSD Slot

És most ti jöttök, mit gondoltok a preziről és a rengeteg friss információról?

Összesen: 320 [1-50]
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
[27] Fre
Mar 31., Tuesday 9:46 #320
Válasz p.jay (#313) üzenetére
azt a mindenit... magyarul van ,de egy szavát se értem
PC : I7 4790K + MSI Gaming5 Z97 +Asus Geforce Strix GTX 1080 + 16 gb Kingston 2400Mhz ram
[21] SolidMetal
Mar 22., Sunday 18:07 #319
Válasz p.jay (#313) üzenetére
Köszi, így már sokkal jobban érthető a dolog!
Random Kierkegaard idézet #667
[12] p.jay
Mar 20., Friday 21:19 #318
Válasz Zangpo (#317) üzenetére
Nagyon szivesen!
Lost in a world that doesn't exist.
[16] Zangpo
Mar 20., Friday 20:11 #317
Válasz p.jay (#316) üzenetére
Köszönöm szépen a válaszod!
"Egyesek olykor azzal gyakorolnak ránk nagy hatást, hogy mondanak valamit. Mások azzal, hogy csendben maradnak." XIV. Dalai Láma /PSN ID:Zangpo/
[12] p.jay
Mar 20., Friday 19:30 #316
Válasz Zangpo (#315) üzenetére
Nem gond! Egyikunk sem polihisztor

Nem, ez ostobasag.
Lost in a world that doesn't exist.
[16] Zangpo
Mar 20., Friday 18:11 #315
Bevallom, teljesen láma vagyok ahhoz, hogy megétsem a lenti magyarázataidat, de egy kérdésem azért lenne. Olvastam valahol, hogy a magasabb CU szám egyenlő jobb Ray-Tracing. Ez tényleg így van?
"Egyesek olykor azzal gyakorolnak ránk nagy hatást, hogy mondanak valamit. Mások azzal, hogy csendben maradnak." XIV. Dalai Láma /PSN ID:Zangpo/
[12] p.jay
Mar 20., Friday 16:21 #314
Válasz p.jay (#313) üzenetére
Meg ne lepodjetek majd ha a Ps5 jobb fps-ertekeket fog prudukalni az X series-el szemben, azonos felbontason.
Mi lesz itt? Haboru!

En szoltam.
Lost in a world that doesn't exist.
[12] p.jay
Mar 20., Friday 16:14 #313
Válasz SolidMetal (#312) üzenetére
Talan itt a hianyzo puzzle:

Nezd, onnan kezdenem, hogy;
A teraflopsok alatt az ALU vektor szamitasi kepesseget ertjuk, de ez csak az egyik szegmense a tortenetnek. Minden GCN szamitasi egyseg (CU) negy SIMD ( single instruction, multiple data ) egyseget tartalmaz, amelyek 16 ALUs-bol allnak; minden SIMD teljes hullamfront parancsot hajt vegre, negy oracikluson keresztul.
Az RDNAvel meg mindig negy, egymastol fuggetlenul mukodo SIMD-t tartalmaz, viszont 32 ALUs-val operal tehat, ketszer olyan szeles, mint a korabbi generacio ALUs-vektora, ezaltal noveli a teljesitmenyt, 2x gyorsabb hullamfront vegrehajtasaval.

Az RDNA 2 architekturaval az CU-k 2.27x nagyobb frekvencian mukodnek, 65.6% nagyobb tranzisztor suruseg mellett a Ps4 CU-hoz kepest. Tehat a PS5 36 CU tombje egyenerteku ~ 58 Ps4 CU-val. A masik komponens az ALU szamitasi kepessegen tul, hogy a frekvencia emelesevel a tobbi faktor pl.; a parancspuffer gyorsabban fogadja az API parancsokat, es gyorsabban mukodtet kulonfele feldolgozasi csovezetekeket a GPU-ban, a
haromszogek raszterezese pixelekbe is gyorsabb.

A kerdesedre pedig a valasz, hogy a szamitasi feladatok hatekonyabb mukodeset az Asynchronous Compute Engines (ACE) hasznalataval valositjuk meg, amelyek a shaderek kalkulaciojat gondozzak. Mindegyik ACE fuggetlen parancsfolyamot tart fenn, es megallapitja a shader hullamjeleit a szamitasi egysegekre. A parancssor-feldolgozo altal tervezett * osszes terheles eloszlik * a fix-funkcios egysegekben es a shader sorban a maximalis teljesitmeny erdekeben. A parancsprocesszor es az utemezesi logika particionalja a szamitast es a grafikat, hogy lehetove tegye a sorokba torteno tovabbitast, megint csak a maximalis teljesitmeny erdekeben. De a a fejlesztok sajat utemezesi algoritmusokat is letrehozhatnak.
Van egy uj utemezesi funkcionk is a nextgen gepekre; Asynchronous Compute Tunneling-nek hivjuk.
Ezzel a tevekenyseggel teljes mertekben felfuggeszthetjuk a shaderek vegrehajtasat, felszabaditva az osszes szamitasi egyseget egy magas prioritasu feladathoz. Nagy latency-szenzitiv munkanal ez az utemezési kepesseg szuksegszeru.

A Sony ~ 10 TF koruli gpu-t kert tolunk. A koncepciojuk azt volt, hogy egy gyors, furge grafikus processzoruk legyen. Hiszen 36 CU-t konnyebb elegendo aktiv hullamfronttal taplalni, es fenntartani a negy SIMD egyseg telitettseget a CU-ban. Szemben a 48 CU-nal, ott nehezebb kitolteni a haromszogeket. A rendszer fonakja, hogy egy ~ 15 - 20%-os frekvencia emelessel - a ciklusokat tekintve - ~ 15 - 20%-al a rendszermemoria is tavolabb van.

Megyek. Mar igy is szetsz@rtam a topikot.
Lost in a world that doesn't exist.
[21] SolidMetal
Mar 20., Friday 14:52 #312
Válasz p.jay (#303) üzenetére
Köszönöm a választ! Próbálom megérteni, csak valószínűleg néhány alapvető infóm hiányzik a témáról, hogy teljesen összeálljon a puzzle.

Az, hogy fogyasztás köré van terezve az egész nekem azt sugallja, hogy vagy a CPU megy 3,5GHZ-n vagy a GPU 2.23GHZ-n, de a kettő együtt nem működik, hanem balanszolni kell, mintha mondjuk 90XP-t kéne szétosztanod két 50-50 slotba. Ez így van?

Egy másik dolog, amit nem értek, hogy azt írják a hűtésnek mindegy az ambient temperature. Ez hogy lehet? Az lenne nekem logikus, hogy adott fogyasztás mellett is nagyon fontos, hogy 0 vagy 40 fokos a levegő.
Random Kierkegaard idézet #667
[12] p.jay
Mar 20., Friday 13:43 #311
Válasz kiső (#304) üzenetére
Nagyon szivesen!
Lost in a world that doesn't exist.
[12] p.jay
Mar 20., Friday 13:41 #310
Válasz hajbel (#308) üzenetére
@Dude jol latja a helyzetet.

Ezuttal halkan fog duruzsolni a Ps5!
Viszont akik erzekenyek a Neper indukalasara, azok a Series X huteset megint egy - ket kategoriaval jobbnak fogjak gondolni. Es ez igaz is lesz, leven az Apple altal kifejlesztett - laptopokba szant - eljaras az alapja.

Egyebkent a Ps4-nel a legnagyobb problemat - az internetes forrasoktol elteroen - a GDDR5 memoria hutese okozza,
tovabba a belso tapegyseg altal produkalt homennyiseg.
Ezert is keszult el a PS cuh -7200 szeria ami joval csendesebb. Ott revizio ala kerult a belso tap, a regi kabelt kivaltottak egy vekonyabb 8as alakura, novelve a huzal ellenallasat, a GDDR5 huteset is modositottak. Mi pedig revidealtuk a Pro-ban a szilikont, a FinFet chip mar kevesbe ehes.
Lost in a world that doesn't exist.
[51] Dude
Mar 20., Friday 13:06 #309
Válasz hajbel (#308) üzenetére
Más felfogás. A PS5 kicsit rugalmasabb. Ha több GPU kell, akkor az kap több energiát és a CPU rész kevesebbet. A fejlesztőkön múlik. Ezt dinamikusan is tudja változtatni vagy fixen a TDP kereten belül. Ahogy leveszem az írásokból.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[1] hajbel
Mar 20., Friday 13:05 #308
Ez ok, de akkor nem értem, hogy az xboxnál miért nem ezeket az órajeleket használják. Ott eléggé bika a hűtés az alacsony órajelek ellenére. Nálam ha kicsit megrángatom a navit, igaz ez rdna 1, de jól be tud fűteni, pedig a giga hűtése eléggé hatékony. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy oldja meg a hűtést a ps, annak tükrében, hogy bloomberges pletykák szerint 450 dollárba belefér minden. Mivel ugye halk lesz, ezért lehet, hogy le lehet szerelni a radiátort a szobában?
[51] Dude
Mar 20., Friday 12:28 #307
Válasz Dude (#306) üzenetére
Ez alapján tudja az órajeleket is szabályozni a vas.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[51] Dude
Mar 20., Friday 12:19 #306
Válasz hajbel (#305) üzenetére
Ahogy írta a TDP keretet be tudja osztani alapka, hogy melyik mennyi energiát fogyasszon (CPU-GPU).
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[1] hajbel
Mar 20., Friday 11:38 #305
Válasz p.jay (#303) üzenetére
Ha jól veszem ki, akkor igény esetén 24 órában max frekvencia közelében üzemelhet a gpu. Nem fognak a PS-ek kinyiffanni gyorsan? Elég jó lesz a hűtés?
[36] kiső
Mar 20., Friday 7:50 #304
Válasz p.jay (#303) üzenetére
Köszi mégegyszer az infókat.
[12] p.jay
Mar 19., Thursday 21:01 #303
Válasz SolidMetal (#301) üzenetére
Termeszetesen.

A pc-s/mobilos kornyezettel ellentetesen fog mukodni a varialhato orajel. Ez ideig, munkaterheles alatt a szilicium pillanatnyi homersekletet vizsgaltuk felul, allando frekvencia mellett, a leterheltseg fuggvenyeben. Igy az output ingadozott.
Egy jo ideje ez a metodus zsakutca volt hiszen tudniillik, minden szilicium-darabnak mas es mas a jelleggorbeje, mas a homersekletuk.

A nextgen architektura resze egy indikator amely osszegyujti a cpu es gpu aktiv terheleset es belovi ennek megfeleloen a frekit. Tehat, a terhelestol fuggoen hagyjuk, hogy a frekvencia valtozzon, nagyreszt konstans teljesitmeny mellett. A szisztema fonakja, hogy szemmel kell tartani az energiafogyasztast, mert az hatassal van az orajelre.
Nem maximalis leterheles eseten, kepes a struktura a cpu-ban ragadt kapacitas atcsoportositasara a gpu-ra.

Vegyuk a gpu-t, ott a 2.23 Ghz ( peak teljesitmeny ) a frekvencia kontrakcio miatt - a terhelestol fuggoen - visszaeshet ~ 8.8 - 10.3%al a produktivitasa. Ha viszont arra van szukseg, hogy a rendszer maximalis teljesitokepessegel duruzsoljon akkor azt teszi, fuggetlen attol, hogy te most egy 24 oras marathon-t tolsz vele.
Lost in a world that doesn't exist.
[51] Dude
Mar 19., Thursday 20:05 #302
Válasz SolidMetal (#301) üzenetére
Gondolom a TDP kereten belül gazdálkodhatnak a fejlesztők, hogy mire helyezik a hangsúlyt.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[21] SolidMetal
Mar 19., Thursday 19:20 #301
Válasz p.jay (#290) üzenetére
Tudnál valamit írni a PS5 variable clock speedjéről? Mennyire elképzelhető, hogy folyamatosan a max sebességén tud lenni vagy mennyit kell visszavenni, hogy reálisan órákig tartani tudja a teljesítményt? Számomra ez a pont nem volt egyértelmű a preziből (mert nem értek hozzá), és kicsit aggaszt, hogy mennyire tud majd stabil teljesítményt hozni, ami kulcs egy konzolnál.
Random Kierkegaard idézet #667
Mar 19., Thursday 19:03 #300
Válasz kiső (#297) üzenetére
Az kemény. Milyen alja emberek vannak.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
[10] AgentZFBI
Mar 19., Thursday 18:57 #299
irigykedve olvaslak titeket.
én meg csak játszani szeretek...
Live Gamertag: AgentZ FBI. PSN: thefirstagentz. 3DS Friend code: 4038-7311-3982. Wii U: thefirstagentz
[6] doki88
Mar 19., Thursday 18:36 #298
Akkor ez már bírni fogja stabilan a 1080p 60fps-t online többszemélyes shootereknél? Áhhh, majd a következő.
[36] kiső
Mar 19., Thursday 18:15 #297
Válasz theSickness (#296) üzenetére
Gondolom nem véletlenül irta azt. Persze lehet tévedek, de volt már rá itt példa.
Mar 19., Thursday 16:26 #296
Válasz kiső (#293) üzenetére
...ez most komoly?
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
[2] p34c3
Mar 19., Thursday 15:38 #295
Nem DF mérnökként én csak annyit szűrtem le az egészből, hogy nem lesz jelentős különbség a nextgen konzolok teljesítménye között.
A hipergyors SSD tetszett, biztos jó lesz majd úgy játszani, hogy nem kell soha többé töltöképernyőket bámulni, illetve programozási szinten is hatalmas potenciál lehet benne, hogy inkább tekinthető már memóriának, mint merevlemeznek. A hátránya ennek persze az, hogy már csak erről fognak indulni a nextgen címek. Az a 800 GB nem hangzik már ma sem túl soknak az olyan fajtának, mint én. Nem azért mert olyan sokat játszom, éppen elllenkezőleg: sok játék van feltelepítve, van ami pihen pár hónapot (évet...) mert éppen nincs hozzá hangulatom, de még nem tudom elengedni. Aztán ott vannak a VR játékok, 1-2 multis cím és már meg is telt a tárhely. De az idő biztos megoldja majd, azonban a kezdeti években meglehetősen drága lesz a tárhelybővítés. Ezért valamilyen szinten érthető is, miért nem tudnak induláskor 2 TB-ot beletolni.
A visszafele kompatibilitás meglepett, arra számítottam, hogy az összes jelenleg PS4-en futtatható játék, azonnal elérhető lesz a következő generáción is azonnal...
Azért még bízom benne, hogy hosszú távon nem csak a 100 legnépszerűbb játék lesz elérhető, hanem hibátlanul futni fog minden. Nagyon remélem, hogy a Sony nem abból akar pénzt csinálni, hogy előző generációs játékokat újból el akar adni egy patch-el jó pénzért!
[36] kiső
Mar 19., Thursday 14:57 #294
Amúgy hihetetlen látni, ahogy egymásnak esnek az emberek azon a pár oldalon is ahova még járok, pedig lópikulát sem láttunk még a gépekből. Mi lesz itt ha megjelennek? Izgalmas idők lesznek, főleg a moderátoroknak.
[36] kiső
Mar 19., Thursday 14:53 #293
Válasz p.jay (#290) üzenetére
Én vevő vagyok rá, pedig nem igazán értek hozzá, mert jó olvasni ha valaki tudja is mit ír. Csak ne legyen bajod belőle, mert valami jóakaród bemószerol innen.
Mar 19., Thursday 14:48 #292
Milyen jó lesz majd mindkettőn raytracing-sunázott Minecrafttal játszani
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[20] ARTURUS
Mar 19., Thursday 14:31 #291
gondolom akkor a bc az annyit tesz hogy ps4 el de még azzal sem teljesen gondolom ps1-3 nuku .....
Dum spiro spero!
[12] p.jay
Mar 19., Thursday 14:15 #290
Akkor hagyom a technikai maszlagot ( hala az egnek! ), tobben vannak ellene mint mellette. Amugy is, hogy milyen virtualis vilagokat lehet osszehozni az architekturabol az @reptai professioja. En nem ertek ahhoz.

Legyen csodas napotok!
Lost in a world that doesn't exist.
[12] p.jay
Mar 19., Thursday 14:14 #289
Válasz Dude (#288) üzenetére
Bizony.
Lost in a world that doesn't exist.
[51] Dude
Mar 19., Thursday 14:07 #288
Válasz p.jay (#285) üzenetére
Értem. Ezt részlegesen is lehet ahogy kiveszem a szavaitokból.
Tehát teszem azt 2 mag teljesen solo a többi meg SMT-vel működik.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[12] p.jay
Mar 19., Thursday 13:42 #287
Válasz kiső (#280) üzenetére
90% az nagyon magas, maximum 62-65%ban egyeznek meg. Mar a szilikon is nagyban kulonbozik. Habar mindkettot mi krealtuk, de eltero igenyek alapjan, kozosen a Boxos/Sony mernokeivel.
Lost in a world that doesn't exist.
[12] p.jay
Mar 19., Thursday 13:29 #286
Válasz reptai (#276) üzenetére
Hibatlan.
Lost in a world that doesn't exist.
[12] p.jay
Mar 19., Thursday 13:28 #285
Válasz Dude (#255) üzenetére
Mar megvalaszoltak.
De ne azt vard tole amit a PC-s kornyezetben megszokhattal.

Csak a tisztanlatas vegett:

Az SMT ( egyideju tobbszalu ) mindket konzolnal a teljesitmenyoptimalizalas szempontjabol erdekes.
Lenyege, a szuperskalaris CPU egysegek terhelese azaltal, hogy a thread-level parallelism-t (TLP) utasitasszintu parallelism-e (ILP) konvertaljuk.
Magas TLP-vel es alacsony ILP-vel rendelkezo " alkalmazasok " eseten relevans.
Lost in a world that doesn't exist.
[12] p.jay
Mar 19., Thursday 13:10 #284
Válasz playmore (#228) üzenetére
Jo oka van annak, hogy nincs leak. Itt az egyik cikk alatt, 2-3 hettel korabban a hivatalos bejelentes elott leirtam, hogy az X series 8x @ 3.6GHz es az ssd tipusat. Volt is ejnye-bejnye

A tobbi mondanivalodra reagalva; ez nem igy mukodik.
Lost in a world that doesn't exist.
[27] Sunfi3lds
Mar 19., Thursday 13:06 #283
Mikor dobja be valaki azt az osregi Noi bolcsesseget hogy:

'Minden szerszam csak annyit er, amennyire tudjak hasznalni' XDXD
Sic Parvis Magna
[33] Krisz576
Mar 19., Thursday 12:35 #282
Válasz Patrick Bateman (#278) üzenetére
Az biztos, hogy nem számok alapján döntök, mint ahogy TV-knél sem csak mérési adatok számítanak
Szerintem közel áll egymáshoz a két gép. A multicímek valószínűleg X-en lesznek kicsit jobbak, de a PS5 exkluzívak legalább olyan komolyak lesznek, mint az X-esek. "Szerintem".
Nekem az számít, hogy lássam végre működésben őket, és kijöjjön rájuk néhány bika cím. Ezért is örülök, ha tényleg kijönnek év végén, mert akkor jövő nyáron már jó eséllyel megveszem az egyiket, és ott már elég reálisan lehet látni melyik hogyan startolt.
Sony 65ZD9, Pana 55FZ800 OLED, Pio KURO G8, PS4 Pro, Pana UB700(UHD BD), Sony S7200, Popcorn A500, Dune HD 4K Pro, Himedia Q10 Pro, Marantz CD5005, Denon 2010AE, Marantz SR7010 / Pio SC2022, Quadral 570 (5.0 bi-dip.), MS Av.9(Sub)
Mar 19., Thursday 12:28 #281
Válasz Krisz576 (#274) üzenetére
Sokan szeretnek szamokkal takarozni, dobalozni, hogy masokat meggyozzenek, es magukat is megnyugtassak, hogy milyen jo cuccot is vasaroltak.
Kb. erre jok ezek a "marketing adatok".

De minden konzol megjeleneskor ment ez a fajta "faszmeregetos" jatek, (meg minden szinten megvan ez: Apple/Android, Intel/AMD, stb.) es gyanitom, hogy most se lesz ez maskepp.
...En meg legszivesebben mindket gepet behuznam, de tok felesleges lenne, mert meg egyre is alig van idom.
"Már a természeti népek is megfigyelték, hogy a tigris bajusztartó vége veszélyes, mert ott van a szája is, és táplálkozása során a préda beleegyezésének nem tulajdonít különösebb jelentőséget."
[36] kiső
Mar 19., Thursday 12:22 #280
Válasz zsozsa (#272) üzenetére
Mivel mind a kát konzolnak ugyanaz a beszállítója, így kb. 90%-ban meg is egyeznek, ordas nagy különbségek biztos nem lesznek közöttük. Mindkét gyártónál voltak olyan dolgok, amit előbbre helyeztek a másikkal szemben, így egyik sem lesz mindent verő. Nem is lehet, hiszen van egy képzeletbeli ár, amit terveznek a konzolnak adni, és ami belefér, az benne van, ami túl lép a költségen, az meg kimarad.
Mar 19., Thursday 12:17 #279
Válasz sQr (#271) üzenetére
Mai napig ropkodok vele neha egy-egy kort.
"Már a természeti népek is megfigyelték, hogy a tigris bajusztartó vége veszélyes, mert ott van a szája is, és táplálkozása során a préda beleegyezésének nem tulajdonít különösebb jelentőséget."
Mar 19., Thursday 12:17 #278
Válasz Krisz576 (#270) üzenetére
Szamomra tok mindegy.
En meg mindig 1080P-ben tolom egyebkent.
Csak kb. ugyanannyira realis amit irtam, mint szamok, adatok alapjan eldonteni, (mikozben mozgasban meg semmit nem lattunk az egeszbol) hogy valami fasza lesz-e vagy sem.
Tampontot adhat, mint pl. hangfalak eseteben, hogy 28Hz-30KHz vagy 40Hz-24KHz a freki atviteluk, ami papiron tok faszan mutat, aztan meghallgataskor meg lehet a gyengebb szamokat mutato joval jobban szol, mivel ezer minden mas tenyezotol is fugg a teljes kep.
Mindket konzol fasza lesz, igy elso blikkre, am valojaban meg semmit nem lattunk beloluk, csak nyers adatokat, es ezek alapjan eldonteni, hogy melyik lesz a jobb, vagy rosszabb, szerintem badarsag.
"Már a természeti népek is megfigyelték, hogy a tigris bajusztartó vége veszélyes, mert ott van a szája is, és táplálkozása során a préda beleegyezésének nem tulajdonít különösebb jelentőséget."
[30] sting
Mar 19., Thursday 12:08 #277
Válasz Krisz576 (#235) üzenetére
Igen, erről mintha anno cikkeztek is volna, hogy lesz valami plusz, ami dobni fog a PS4 címeken..
[8] reptai
Mar 19., Thursday 12:04 #276
Válasz Dude (#275) üzenetére
PS5-on az api-val explicit lehet jelezni, hogy egy thread solo (ilyenkor a scheduler egy waitet utemez melle). Pjay majd szol, ha rossz a terminologia
[51] Dude
Mar 19., Thursday 11:59 #275
Válasz reptai (#273) üzenetére
Jaja. Ezért volt fura, hogy nem lett megemlítve a prezentáción az SMT. De igen. Mindkét hardver a "pletykáknak" megfelelően alakult.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[33] Krisz576
Mar 19., Thursday 11:58 #274
Válasz Patrick Bateman (#265) üzenetére
Amúgy 8K 240Hz HDR-ben még YUV422 mellett is közel 180 gbps, tehát majdnem 4x-ese a még csak most érkező HDMI 2.1-nek, teljes RGB-vel pedig 7-8x-osa, szóval 2030 előtt nem hiszem, hogy látunk ilyet
Legfeljebb olyan 8K240 monitor lehet, ami vagy 8K-t tud, vagy 240Hz-et, de messze nem egyszerre a kettőt.

Tudom, hogy vicc volt, de brutális számok
Sony 65ZD9, Pana 55FZ800 OLED, Pio KURO G8, PS4 Pro, Pana UB700(UHD BD), Sony S7200, Popcorn A500, Dune HD 4K Pro, Himedia Q10 Pro, Marantz CD5005, Denon 2010AE, Marantz SR7010 / Pio SC2022, Quadral 570 (5.0 bi-dip.), MS Av.9(Sub)
[8] reptai
Mar 19., Thursday 11:55 #273
Válasz sQr (#256) üzenetére
Aki figyelt a fórumon, ezeket az infokat (meg még olyat is, amit el se mondtak) már hónapokkal ezelőtt olvashatta itt Jópofa ez az összehasonlítgatós játék, itt a kommentekből is látszik, milyen könnyen rápörögnek a népek néhány egyszerű marketing dumára.
[48] zsozsa
Mar 19., Thursday 11:54 #272
Értem én, hogy a ps5 minden eleme szuper innovatív és azzal akár egy ps4-nyi nyers erőkülönbséget is simán áthidalnak, de szerintem az MS-nél sem csak hülyék dolgoznak és némi okosságot ők is beleszuszakoltak a gépbe. A DF pont azt írta, hogy míg a ps5 hagyományosabb felépítésű, addig az X újszerűbb. Jelentsen ez bármit is...

Egy magyar oldalról másolva: "Ezt az extrém sebességet az új, Xbox Velocity Architecture nevű tervezés teszi lehetővé, ami a Microsoft mérnökei szerint a Series X egyik leginnovatívabb funkciója. Nem szimplán arról van szó, hogy a játékok gyorsabban töltenek, hanem arról is, hogy a fejlesztők akár 100 GB adathoz is hozzáférhetnek azonnal. Így még nagyobb és szebb nyílt világú játékokat lehet létrehozni, például. Ezekben a játékokban az elemeket iszonyú gyorsan kell betölteni, a Series X-et pedig kifejezetten erre tervezték. Minden eleme (szoftver és hardver egyaránt) a gyorsaság köré épül."

Nyilván ez elég PR ízű, meg gőzöm nincs mit jelent, de valószínűleg az X-ben sem egy képcsöves tévé elektronikája lesz... Na meg ebben is SSD lesz, ami még ha nem is annyira gyors, mint a ps-é, azért jóval túlszárnyalja az eddigi hard drive-okat.
Dzsézon Tetem a Transplanter
[33] sQr
Mar 19., Thursday 11:53 #271
Válasz Patrick Bateman (#269) üzenetére
Mekkorákat játszottunk ezzel a másik sárkányossal is! : O

KATT!
Twitter: sequeeer
Összesen: 320 [1-50]
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
Friss hírek

12 | Gamer365 Podcast 2020 március

A Gamer365 Podcast felül a nextgen hype-vonatra és kielemezzük a hét két legfontosabb témáját, azaz a frissen bemutatkozott Xbox Series X hardvert és a PS5 specifikációját! Készítsétek hát, a bespajzolt csipszet, amíg mi kibeszéljük, mit tud az új chipset!

ps4 320 | Kék villám: ezt tudja majd a PlayStation 5!

Tessék, eljött az idő, Mark Cerny lerántotta a leplet a napokban bemutatkozott Xbox Series X ellenfeléről, a PlayStation 5-ről. Bár izgalmas, popcornra csábító nagybemutatót nem kaptunk, egy korrekt technikai prezentációban mutatkozott be az új hardver. Erre tessék!

xbox1 156 | Xbox Series X: itt a hivatalos hardverspecifikáció

Mekkora? Mi van benne? Milyen gyors? Hogy működik? Többek között ezekre kapunk választ a Microsoft hivatalos jelentéséből. Összeszedtük nektek a legfontosabb infókat, hogy ne maradjatok kérdőjelek nélkül.

xbox1 0 | [InsideX] Atomicrops bejelentés

A Stardew Valley rossz társaságba keveredett. Ez lett belőle.

pc,xbox1,ps4,wiiu 0 | [InsideX] The Last Campfire első percek

A Hello Games először engedett bepillantást a játékmenetbe.

pc,xbox1 1 | [InsideX] Gears Tactics kisokos és megjelenés

5 dolog amit tudnod kell a körökre osztott felvonásról!

pc,xbox1 2 | [InsideX] Game Pass érkezők és távozók

A kegyetlen bolygóra ingyenes utat kínálnak például!

pc,xbox1 0 | [InsideX] Grounded trailer és Game Preview

A legfrissebb részletek az Obsidian Entertainment új játékáról.