Minden jel arra mutat, hogy a System Shock 3 fejlesztése mögött álló OtherSide Entertainment az elmúlt hónapok során végképp darabjaira hullott. Hiába állt a 2013-ban alapított amerikai stúdió élére később maga Warren Spector, úgy tűnik ez is kevés volt a legendás sci-fi sorozat feltámasztásához.
Az intő jelek persze már régebb óta jelen vannak. A fejlesztőcsapat egyetlen időközben megjelent PC / Konzol játéka (Underworld Ascendant) a maga 32-es Metacritic átlagával volt talán az első. Ezt követte tavaly a Starbreeze Studios-al való kényszerű szakítás, majd a már több mint egy éve tartó kiadókeresés. Közben szépen lassan az író, a rendező, a vezető dizájner, a minőség-ellenőrzés feje és a vezető programozó is új helyet jelölt meg a LinkedIn profiljában aktuális munkahelyként. A héten hozzájuk csatlakozott Chase Jones, Spector egyik legnagyobb múltra visszatekintő fejlesztői partnere.
Sam Luangkhot, a 2019 decemberében távozó kommunikációs vezető viszont nem volt képes kommentár nélkül hagyni a helyzetet - munkahelyi ártalom lehet. Egy szerepjátékos fórumon álnéven elárulta, hogy jelenleg tulajdonképpen senkit nem foglalkoztat tovább a stúdió azok közül, akik a System Shock 3-on dolgoztak. Hozzátette, hogy egyébként is szörnyű lemaradásban voltak a terveikhez képest. Nehezen tartottak lépést a stílus mai képviselőivel (Dishonored, Prey), így valószínűleg bár valami különleges készült a kezeik között, az nehezen lett volna összeegyeztethető a sorozat múltjával és a rajongói elvárásokkal.
A fenti információk nem hivatalosak. A fejlesztés leállítását az OtherSide Entertainment többszöri felkeresés ellenére sem erősítette meg, a hivatalos Twitter account pedig október óta néma.