Alkalmasint előfordul, hogy a BioWare a hivatalos blogján személyes hangnemben szólítja meg a játékosokat egy-egy esemény, vagy évforduló alkalmával. Nincs ez másképp az Anthem évfordulójához közeledve sem, amelyben Casey D. Hudson, a stúdió managere beszélt a játék jelenlegi helyzetéről, jövőjéről.
*"Egy évvel ezelőtt épp az Anthem premierre készültünk - a játékra, amely egy teljesen új terület volt a stúdió számára. Kiállni a világ elé valami új más dologgal, mint amit korábban csináltunk, egyszerre volt üdítő és félelmetes élmény és hálásak vagyunk az összes játékosnak, akik velünk tartottak ebben a kalandban. Izgalommal és örömmel töltött el minket látni azt, ahogy a játékosok egyedivé varázsolták a Javelineket és nézni őket, hogy válnak egyre inkább mesterévé az Anthem repülés- és harcmechanikájának. Nagyon büszke vagyok arra, amit a csapatunk beletett az Anthembe, ugyanakkor - annyira sok dolog van még, amit mi - és ti - is szeretnétek viszontlátni benne.
Az elmúlt esztendőben a csapatunk nagyon keményen dolgozott azon, hogy a játékot mind stabilitás és performancia terén feljavítsa - úgy általánosságban a minőség növelésén amellett, hogy három új szezont és tartalmi bővítéseket eszközöljön benne. Ugyanakkor meghallgattuk a visszajelzéseteket azzal kapcsolatban is, hogy az Anthemnek még kielégítőbb loot élményre, hosszabb távú progressre és még epikusabb végjátékra lenne szüksége. Nyilvánvalóvá vált számunkra, hogy még nagyok sok alapvetőnek számító dolgot kell létrehoznunk benne, hogy elérjük a játékban rejlő teljes potenciált és élményt, amely sokkal alaposabb és komolyabb változtatásokat igényel, mint egy frissítés vagy expanzió.
Az elkövetkezendő hónapokban egy hosszabb távú átalakításra és élményközpontúságra fókuszál majd a csapat, amely a core játékmenet ismétlődését tiszta célokkal, motiváló kihívásokkal és értelmes díjazásra épülő fejlődési rendszerrel cseréli majd le - szem előtt tartva természetesen azt, hogy továbbra is megtartsa a repülés és a harc élvezetetét a lélegző sci-fi körítésben. Ennek az ellenőrzése, tesztelése egy a tavalyinál robosztusabb, dedikált teszt team feladata lesz, akik elsősorban a gameplay minőségi szinten tartására figyelnek az újdonságok bevezetése mellett.
Mindeközben természetesen a játék jelenlegi verziója is működőképes marad, de a full seasonok helyett a csapat már egyértelműen a (részben) fentebb is említett jövőbeli Anthemen szorgoskodik. Továbbra is lesznek események, store frissítések és újragondoljuk a korábbi szezonális és Cataclysm kontentet is - kezdve a hó végén esedékes évfordulós eseményekkel.
Még mindig az új világok alkotása a stúdió elsődleges hivatása - még akkor is, ha ez nem könnyű feladat. Néha jól csináljuk, néha elbaltázunk dolgokat. Ami a pályán tart és visz minket előre, az olyan játékosok támogatása, mint te. A visszajelzéseitek útmutatóul szolgálnak a tekintetben, hogy tudunk fejlődni, a játékaink iránti szenvedélyetek pedig abban inspirál bennüket, hogyan alkossunk új dolgokat. Továbbra is örömmel dolgozunk ezen a ti közreműködésetekkel és visszajelzésetekkel, hogy a lehető legjobbat hozzunk ki az Anthem jövőjéből."*
Forrás: blog.bioware.com