Phil Spencer: a játékos a középpontban
Eddig 26 hozzászólás
ne5h
2020. February 11.
Tuesday 07:21


Az Xbox játékosok körében valószínűleg nem kis meglepetést váltott ki, amikor Matt Booty korábban bejelentette, hogy az Xbox Series X megjelenését követően 1-2 évig nem lesznek kifejezetten a konzolra készített exkluzív játékok, a Halo Infinite és a többi Microsoft Studios kiadásban érkező játék a Series X mellett az összes Xbox One konzolra is megjelenik.

Nemrég az Xbox vezetője, Phil Spencer egy interjúban magyarázta ennek a döntésnek a miértjeit, elmondása szerint a Microsoft "a játékost állítja a középpontba, nem pedig az eszközt" a jövőre nézve.

"Az egyik előnye, hogy a Microsoton belül dolgozunk, hogy egyértelműen közel voltunk a fejlesztésekhez, amik éveken keresztül a PC-vel történtek. Úgy hiszem, hogy ha ma megnézzük a PC-s ökoszisztémát, akkor látunk néhányat a legjobb, legnagyobb részleteséggel futó játékokból a high end gaming PC-ken és ugyanezek a játékok futhatnak néhány évvel régebbi PC-ken is gyengébb teljesítménnyel. És a motorok és teljesítmény helyzete azt jelenti, hogy a fejlesztőknek megvan a lehetősége, hogy teljesen kihasználják az előttük lévő hardvereket.

A Series X-szel való stratégiánknál egyértelműen ezt tartottuk észben - olyan konzolt akartunk építeni, ami a lehető legjobb lenne, amit egy TV-n nyújtani tudunk és egyedi lehetőséget biztosítana az alkotóknak, hogy a legjobb játékokat készíthessék. De ezt nem akarod mindenki más kizárásával csinálni és kéz a kézben akarod csinálni a fejlesztőkkel, mivel a fejlesztők a legszélesebb közönséget akarják elérni. És igen, mindig vannak kompromisszumok.

Nem fogom minden külsős csapatnak megmondani, hogy mit kell támogatniuk, de ma azt látjuk, hogy a játékosok a barátaikkal akarnak játszani, függetlenül attól, a barátaik min játszanak, az emberek a legnagyobb játékkínálatot akarják és a fejlesztők az elérhető legjobb technológiát akarják használni. Mi ezt a három tényezőt szem előtt tartva alkottuk meg a tervünket és nagyon jól érezzük magunkat arra nézve, hol is tartunk."


A Microsoft tehát elkötelezte magát az új stratégiája mellett, ami egyben egy merőben új koncepcióra épül a hagyományos system seller exkluzívok elhagyásával, elhalasztásával. A kérdés pedig mindössze annyi, hogy az idő majd őket igazolja-e.

[29] lacapaca
Feb 14., Friday 11:43 #26
Válasz Kuresz (#22) üzenetére
Csak éppen ott bukik ez az elméleted, hogy mióta minden játékuk jön megjelenéskor GP-ba, tök mindegy milyen eladásokat produkálnak. Ebből a szempontból már eleve kódolva van a bukásuk. A GP meg XsX exkluzívok nélkül is tök jól ellene még One-on, viszont az XsX exkluzívok meg segíthetnék a gyorsabb átállást. Úgyhogy nagyjából semmi értelme annak, amit írsz. Ettől függetlenül még lehet kamu, de hogy nem is az van a háttérben amit te írsz, az is tuti.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[40] neuroflex
Feb 13., Thursday 15:19 #25
Válasz Kuresz (#24) üzenetére
Ti ekéztek minden ms hírt és isten a ps es én vagyok a fan?
Aha.
Lenne ps-em.is,ha lenne rá engem érdeklő játék. Ami 2 db lenne : Wipeout 3 SE és Rollcage 2 felújítva.
És halkan jelzem,hogy multiplat címekkel játszunk.

Én tökéletesen értem,hogy mit mondott. Ti rugóztok azon,amit látni akartok ebben.

Nem nekem kell itt elemeznem dolgokat,asszem.
...retribution...
[41] Kuresz
Feb 13., Thursday 15:09 #24
Ki beszélt erről? Annyira tipikusan fan vagy, hogy meg sem probalod megerteni a cikket. Pont ezt urtam az elso hozzaszolasomban is. Na mindegy, csak egy idezet a fenti cikkbol: " az Xbox Series X megjelenését követően 1-2 évig nem lesznek kifejezetten a konzolra készített exkluzív játékok"

De elemezgesd meg az exkluzivitas fogalmat is szerintem.
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
[40] neuroflex
Feb 13., Thursday 6:52 #23
Válasz Kuresz (#22) üzenetére
Azt mikor értitek már meg,hogy :
pc + xbox = ms.

Az ms ex mindkét platformot jelenti. Olyan sose lesz már,ami csk boxra jön ki. És ezzel semmi baj nincs.
Aki nem szereti a konzolt,az is tud játszani adott játékkal.

360 idejében azon ment a hiszti,hogy pc-re miért nem.adják ki ezt vagy azt.
...retribution...
[41] Kuresz
Feb 13., Thursday 6:35 #22
Válasz neuroflex (#12) üzenetére
A halotol fugg, hogy mit veszek. Siman lehet, hogy box-al kezdem majd az uj gent. Ettől függetlenul a fent leirtak meg mindig csak rizsa. A pc + gp kombo miatt meg ennyi eladott gepre sem szamitanak, igy hulyek lennenek kulon exkluzivot csinalni, mert siralmas eladasokat produkalna. Szimpla paraszti esz, ehhez nem kell box.
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
Feb 12., Wednesday 20:06 #21
Válasz hajbel (#20) üzenetére
Szerintem a játék felénél azért már illik látszódnia,hogy mik a játék erősségei és gyengéi.Ha egy játéknak,mondjuk a háromnegyedéig nem történik semmi,vagy minőségileg kétes,viszont a befejezés és az utolsó szakasz korrekt az úgy gondolom,hogy általában a játék rendezőjének a trehánysága.Szerintem ez a filmeknél is így van,ha egy film 2,5 óra hosszú és 2 órán keresztül semmi nem történik benne,az a film szórakoztató ipari termékként megbukott.
[1] hajbel
Feb 12., Wednesday 18:33 #20
Válasz adamsfamily (#19) üzenetére
De amit nem játszottál végig, arról hogy mondhatsz objektív véleményt? Én is végigszenvedtem életem legtúlértékeltebb játékát a RDR2-t. Minden játékban vannak töltelék részek, pl. a Days Gone is a felénél indul be, addig 10/5 vagy 10/6.
Feb 12., Wednesday 16:22 #19
Válasz hajbel (#15) üzenetére
A Horizon története tényleg kiemelkedő volt,játékmenetben viszont eléggé egy Witcher 3 klón volt.
A Days Gone-al még nem játszottam,az Uncharted trilógiát régebben végigvittem,a 4. része már nem érdekelt.A Quantic Dream "játékai" közül egyedül a Detroit-ot hagytam félbe.A QD játékai inkább interaktív filmek,mint játékok és a Detroit szerintem pont egy olyan témát boncolgatott ami már lerágott csont.Akadt benne pár jelenet,amin lehetett látni,hogy Spielberg AI című filmje ihlette.A Last of Us-t háromszor kezdtem el és háromszor hagytam félbe.
Szerintem a Sony játékai elég erősen túl vannak értékelve.Ha nem lenne ott a PS only cimke,legalább 1-2 ponttal szarabb értékeléseket kapnának.
Feb 12., Wednesday 16:11 #18
Válasz soliduss (#11) üzenetére
Azért ismerd el,hogy a Sony Pókember tele volt kényelmes megoldásokkal!
Ott voltak a ratyi galamb-/drónkergetős küldetések.Vagy a töltelék Harry kutatóállomás küldetések.Ha valamit meg kellett hack-elni lényegében ugyanannak az 2 minigame-nek a 100. variánsát csináltad végig.Telerakták teljesen felesleges töltelék küldetésekkel,hogy felpumpálják a játékidőt.
Megvettem a 3 kiegészítőt pakkban,de az első befejezése óta nem tudom rávenni magam,hogy elkezdjem a másik kettőt.
Tálalás szempontjából szerintem a kanyarban sincs például az Arkham szériához képest,pedig az Arkham Knight élvezhetőségét eléggé megölte az erőltetett tankozás.
Amúgy ha az Activision "szemete" nem lett volna,akkor az Insomniac nem tudta volna miről lekoppintani a halóhintázást.
[40] neuroflex
Feb 12., Wednesday 12:31 #17
Válasz arpi0912 (#16) üzenetére
Csak kurva unalmas már,hogy folyton ugyanazokat a köröket futják,ugyanazok az emberek,akinek ráadásul semmi érdekeltségük azon kívül,hogy megint jól megmondhatják a tutit és sokkal jobban is tudják,mit kéne csinálni és hogyan...
...retribution...
[27] arpi0912
Feb 12., Wednesday 12:25 #16
Válasz neuroflex (#14) üzenetére
A te kérdésedre a válasz pofon egyszerű hiába nem gondoltál rá. Azért mert ez egy fórum, ahol olyan témákhoz írok amik érdekelnek. És nem nem csak azok a témák érdekelnek amilyen gépem van, mert akkor elég sok minden nem érdekelne a világban. Legyen szó bármiről is nem csak konzolokról.
Te engedett el inkább ezt a csak az beszélgessen xbox hír alatt akinek xboxa van témát. Főleg, hogy most már ez nem ilyen egyértelmű.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[1] hajbel
Feb 12., Wednesday 12:00 #15
Válasz adamsfamily (#5) üzenetére
+ voltak pofás fejtörők és nagyon változatos küldetések, bossfightok. Ezzel a sok csak-al kb. ki is merítetted, ami a játékok 95%-ában nincs meg és ami egy játék büdzséjébe még belefér manapság, hogy megérje kiadni. A Horizonnak olyan története és történetmesélése van, hogy max sorozatban lenne érdemes kiadni, de a harc és a grafika is bámulatos a ps4 korlátaihoz mérve. A Spidermanben volt azért mit csinálni bőven, tényleg kicsit monotonnak tűnt, de a harc és a történet jók voltak, mondjuk pont egyel a Horizon szintje alatt. Ami egyedi volt az a pókháló hinta. Persze itt még nem ejtettünk szót a Days Gone-ról, Detroitról, Unchartedről, vagy nekem a Last of Us is újdonság volt, mivel a ps3 kimaradt. Lehet, hogy van egy irányvonal, mint az ubisoftnál, csak az éppen jó az ubisofté pedig nem.
[40] neuroflex
Feb 12., Wednesday 11:57 #14
Válasz arpi0912 (#13) üzenetére
Szerencsére nem így gondolkodik sok ember. Ugyanis nem mindenki akar pc-n jatszani.
Szal,de : kell box.

Viszont a kérdésemre a válasz,akkor a te esetedben pl :
nem kell box és nincs is box.
Minek pörögsz folyamat azon,hogy "milyrn balfasz banda és nincs rá játék se"? Engedd el,ne foglalkozz a hirekkel,mert neked tök nem kapcsolódik hozzá semmid.
...retribution...
[27] arpi0912
Feb 12., Wednesday 11:51 #13
Válasz neuroflex (#12) üzenetére
Manapság már nem kell box, elég egy közepes pc+gp mert elég jól optimalizáltak a játékaik.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[40] neuroflex
Feb 12., Wednesday 11:49 #12
Az itt beszélgetők közül amúgy kinek van boxa?
Esetleg veszi a következőt meg majd?

Mert,ha nincs és nem is lesz,akkor nem tudom minek kattognak még mindig azon,hogy nincs rá játék,ha úgyse ezen játszik?

Mellesleg én se vagyok elájulva a Sony felhozataltól,ezért sincs Sony gépem.
...retribution...
[48] soliduss
Feb 12., Wednesday 10:47 #11
Válasz adamsfamily (#5) üzenetére
Na ne szórakozz már.... egy lapon sem lehet említeni a Sony játékait az ubisoft ügyileg.

Amit leírtál azzal nagyon sokan nem értünk egyet.... az meg ,hogy a pókemberes játékot az activison féle tucatszemetekhez hasonlítod... hát azzal eléggé egyedül vagy szerintem.
[27] arpi0912
Feb 12., Wednesday 8:23 #10
Válasz Rotten (#8) üzenetére
Crackdown 3, Sea of Thieves, SoD 2 csak hogy az elmúlt időkből szemezgessek. De akár lehetne példaként hozni a Recoret, Dead Rising 3-4-et is hogyan is nem kell 3rd party exet minőségellenőrizni.
De feltehetnéd úgy is a kérdést melyeket adott ki jó minőségben? Arra könnyebben rá tudnám vágni, hogy a Gears, Halo és Forza franchise játékait mert ezeken kívül mindegyikkel volt valami tartalmi, technikai, koncepcionális gigszer.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[29] lacapaca
Feb 11., Tuesday 23:08 #9
Válasz Kuresz (#7) üzenetére
Nincs akkora felhasználóbázis, hogy kezdhetnének egyből exekkel?
Konkrétan minden generációváltás nulla felhasználóbázisról indul.
Vagy a logikád alapján, ha 2 évig nem lesznek rá kizárólagos exek, 2 év múlva mitől lenne akkora felhasználóbázisuk, amitől már lehetne? Hiszen mindenük jön PC-re, meg One-ra is.
A Game Pass-al kombinálva, meg éppen hogy ezekkel lehetne felfuttatni igazán már az elején a gépet.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[27] Rotten
Feb 11., Tuesday 20:02 #8
Válasz arpi0912 (#3) üzenetére
Melyik jatekokat hagyta kiadni felemas minosegben es nem tul acelosan?
[41] Kuresz
Feb 11., Tuesday 17:35 #7
Kamu duma. 2 év múlva meg majd lenyilatkozzák, hogy most már ráfeküdnek az exkluzivokra. Egy teljes genben lemaradtak, fele annyi eladott gepuk van, mint a konkurencianak, alap, hogy nem mondjak azt az ujonnan vasarloknak, hogy vedd, vedd, bár a régin is elfut majd, mert nincs akkora felhasznalobazis, hogy kezdhetnenek egybol exekkel. A hivoket ezzel ugyis megetetik, meg akinek ez tenyleg nem mervadó. Ovatos tereles, mint a nyilatkozat minden szava.

Ezzel baj nincs, csak egybol jon a belemagyarázás, meg bologatas janoskent.
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
Feb 11., Tuesday 15:23 #6
Nincs ezzel semmi baj, ha jon minden MS jatek minden MS platformra.
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
Feb 11., Tuesday 14:57 #5
Válasz soliduss (#4) üzenetére
Szerintem ebben a generációban a Sony se volt olyan hú de erős az exkluzívokkal.Ez az új God of war szerintem kifejezetten szar volt.A HZD egynek elment,az Infamous Second son úgyszint nem volt egy nagy eresztés,a Pókembertől se estem hanyatt.A Sony fejlesztő csapatai játékaiknál nagyjából ugyanazt a sablont követik,mint a Ubisoft csapatai.Összetákolnak egy hatalmas térképet,írnak egy történetet,csinálnak 4 féle küldetést és többnyire copy-paste az egész játék.A God of War esetében úgyszint egyedül a sztori volt értékelhető,de a játék 80%-ában ugyanazt a 3 draugr-t kellett gyepálni.Néha akadt egy vérfarkas,troll,farkas,vagy boszorkány,vagy azok a repkedő kukacok esetleg néhány átskinezett óriás,de elég repetitív volt az egész játék.A bejáeható világ pedig kongott az ürességtől.Niffleheim-ben azt hiszem a draugr-ok helyett dark elfek voltak,de nagyjából ennyi is.A kamera nézet pedig szörnyű volt.Ha 10 centivel közelebb rakták volna a kamerát simán végignézhettük volna Kratos végbéltükrözését.
A Pókember meg szimplán repetitív volt.Próbálták lemásolni a Treyarch Spider-man 2-jét,de nem igazán sikerült.
[48] soliduss
Feb 11., Tuesday 10:50 #4
Válasz arpi0912 (#3) üzenetére
Csatlakozok.... minőségbiztosításra feküdjenek inkább rá. Az öttletek megvannak... de valahogy a megvalósításba csúszik mindig hiba.

Ez a "játékos a középpontban" maszlaghoz én túl öreg vagyok.... jó játékok kellenek... egy mindent vivő Halo Infinity.... egy god of war szerű Hellblade folytatás.... és új Ip-k és öttletek.... hogy újra a figyelem középpontjába kerüljenek.

Emlékszem anno 10-15 éve amikor felöppent egy trailer előtt ,hogy X360 exklúzív akkor ott elég király címek voltak.. Halo... Gears-ek... Blue Dragon.... Lost Planate stb... mind mind olyan cím volt amelyekre anno a sonynak válasza se volt sokáig.

Lehet ezt csomagolni... de igazán jó játékok nélkül nincs nagyon eladás....
[27] arpi0912
Feb 11., Tuesday 10:25 #3
Vajon az elmúlt pár évben mit gondolt mikor hagyta kiadni a felemás minőségű nem épp acélos játékokat a fejlesztői kezei közül és emelett meg állandóan a 4k-t hajtogatta.
Szép szavak, de ha tényleg ezt gondolja akkor minőségi játékot rakat le az asztalra a belsős studiókkal és nem csak azzal a 3-al akik eddig is vitték az MS szekerét. Valamint nem utolsó sorban ráállnak az új és minőségi IP-kre is a már jól bejáratott franchiseok mellett. Ezekkel tudják valóban a játékost a középpontba állítani nem mással.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
Feb 11., Tuesday 10:16 #2
Ezt most úgy adta elö , mintha valami fantasztikus elmèlettel álltak volna elö. Eddig is igy ment a fejlesztès.
Kevesebbet èl a Gamer, de többet èl meg.
[33] Crockett
Feb 11., Tuesday 9:38 #1
Úgy gondolom, ha valóban a játékos az első nekik, akkor logikus döntés. Engem nem zavar, hogy nem jönnek ex címek. Forza hidegen hagyott mindig, Gears meg nem a szívem csücske, a többi meg nem érdekelt. Végigjátszottam, ha éppen nem volt jobb. PS-en is egy kezemen meg tudnám számolni, hány cím érdekelt a PS 3-4 kínálatából. Ez persze az én véleményem, úgy hogy nekem jöhet novemberben az új masina.
XboxLive: Dolumajo
Friss hírek

pc 1129 | [Nyerd meg!] Gaming póló

Karácsony, újév, farsang - a Gamer365 nyereményjátéka nem áll le! Teljes verziós játékokért játszhatsz mindenféle platformon! Hogy mi a következő cím? Evezzünk kicsit a fizikai, kézzelfogható dolgok mezsgyéjére - egy pólót nyerhet egy szerencsés gamer, tetszőlegesen választható méretben.

21 | Gamer365 Podcast 2020 február

Visszatér a Gamer365 Podcast, amely a 2020-as szezont csendes témák között lavírozva nyitja. Ezek közül felbukkan a Half Life 2, a VR és a Streaming szolgáltatások jelenlegi állása, valamint beszélgetünk a Sonic kapcsán a kedvenc videojátékos filmadaptációkról is.

25 | [mcmacko] Control: öt pont, amitől plafonra mászom

Megszámlálhatatlan mennyiségű GOTY díj, egekbe szárnyaló finnek, kövér értékelések a sajtó hasábjain. A Control tényleg megcsinálta a 2019-es évet, és sokunkat is – azonban az elégedettség tükre mögött lehet egy alternatív dimenzió is. Ide néztünk most be.

xbox1,ps4,wiiu 0 | Hazel Sky: bejelentés

Apró fejlesztőcsapat nagy szívvel készülő projektje.

xbox1 10 | Cyberpunk 2077: ez a példamutatás!

Az első csapat aki kiállt a Smart Delivery ötlete mellett.

xbox1 4 | Xbox Series X: ilyen lesz a jövő

A Microsoft több elejtett információt és pletykát megerősített.

1 | Ruiner: nyomnád Switchen is?

Akkor jó hírünk van, de a részleteket csak bentebb áruljuk el.

0 | Disc Room: új Devolverizmus a korongozóból

Ezúttal a Minit alkotóinál gurultak el a gyógyszerek.