Ninja Gaiden infóbomba - Itagaki interjú

Oldern2007.10.25. 17:27

A Team Ninja egyik legmarkánsabb tagja kétség kívül a csapat főnöke, Tomonobu Itagaki. A designer mindig is híres volt arról, hogy könnyen bírálta a konkurrens játékokat, szabadszájú megnyilvánulásai pedig színt hoznak a gaming világba - legutóbb a Kikizo készített vele egy komolyabb interjút.

Az interjú két főbb témakört foglalt magába: a Ninja Gaiden 2 és a Ninja Gaiden Dragon Sword (alias DS) epizódok fejlesztésével kapcsolatos részleteket - kezdjük talán az utóbbival. A Ninja Gaiden DS március végi megjelenése nagy port vert fel, hiszen az eredeti játék egy grafika és reflex-orientált klasszikus hack'n'slash játék volt: sokan megkérdőjelezték a DS változat létjogosultságát, ám az eddigiek alapján mégsem lehet ok a panaszra. Itagakitól megtudhattuk, hogy a céljuk a DS képességeinek tökéletes kihasználása: már a gépet is állított formában tartjuk kezünkben, mint a könyvet - ez az analógia egyébként nem véletlen. A játék képregényes átvezetőket használ, és a mellékszereplők számát is növelték, a történeti szál erősítése végett. Az irányítást abban a szellemben dolgozták ki, hogy a harcra fókuszálva direkt irányíthassuk főhősünket: Itagaki igérete szerint egyébként ez lesz a legjobb irányítással bíró változat az eddigiek közül. A kompetitív szellemet erősítendő online ranglista is helyet kap a játékban, itt összevethetik majd a játékosok a Team Attack módban elért eredményeiket. Apró negatívum lehet, hogy a játék erősen offenzív stílusban készült - emiatt a védekezésre nem túlzottan kell majd koncentrálni -, továbbá egyetlen közelharci fegyverünk lesz, a névadó Dragon Sword.

Ninja Gaiden 2. Az Xbox 360-exkluzív játékkal kapcsolatban megtudhattuk, hogy Itagakiék már a DOA4 befejezése óta fejlesztik a játékot, éppen ezért tudtak mostanra képeket és videókat is mutatni belőle. A csapat egyébként nem gondolja, hogy a Ninja Gaiden első része lenne a mérce: a fejlesztők egyöntetű véleménye az, hogy nem akarnak egy kiegészítést, egy biztonságos "nagyobb, jobb, több" folytatást készíteni - a cél ennél magasabb, egy minden tekintetben következő generációs játék elkészítése. "A Dead or Alive szerintünk a világ legjobb verekedős sorozata - a Ninja Gaiden második részével azt a szériát is stílusának élére szeretnénk belőni." Sokat nem tudhattunk meg a történettel kapcsolatban ("A játék a bosszúról szól majd") - ami fontos, hogy az ellenfelek mesterséges intelligenciája nagyot fejlődött - a fejlesztő urak itt azzal példálóztak, hogy ha egy ellenfélnek levágjuk a lábát, az nagyon jól tudja majd, hogy ott meg fog halni, éppen ezért minden eszközt bevet majd, hogy magával vigyen minket a halálba - bármi áron. Az ellenfelek által alkalmazott támadások a helyzettől és az erőviszonyoktól függően változnak majd. Tovább erősítik majd a ninjutsu-aspektust: a harcművészeti mozdulatok komoly súlyt kapnak majd a játékban, a fegyverek mellett.

Itagaki több modern jelenséggel kapcsolatban is kifejtette a véleményét. Arra a kérdésre, hogy "lenyomjátok Mario-t?", egyszerűen azt válaszolta, hogy nagyon kíváncsian várja, hogy milyen irányba halad a szegény irányát tévesztett vízvezetékszerelő - hiszen a több évtizedes franchise névadója idén az űrbe lövi magát. Szó esett még a cenzúráról, Itagaki szerint a kérdés roppant bonyolult, hiszen az erőszakosság megitélése népcsoportonként változik. Ettől függetlenül nem szeretné magát az "erőszakos játékkészítő" kategóriába sorolni - a DS-es Ninja Gaiden esetén például az "E" értékelésre (Everyone, az egyik legszélesebb korosztály) hajtanak. Az új projectekről: a fejlesztőcsapat még mindig kicsi, és eszük ágában sincs több embert felvenni, ezért haladnak egy picit lassabb tempóban a játékokkal - ami biztos, hogy a Ninja Gaiden 2 és a Dragon Sword megjelenése után a rejtélyes Code Cronus fejlesztése következik majd.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

13 órája
9

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==