Az Alan Wake a Microsoft Xbox 360 exkluzív kínálatának egyetlen olyan játéka, melyet a konzol 2005-ös premierjének környékén jelentettek be, de a mai napi nem jelent meg. A Max Payne sorozatot jegyző Remedy játékát nem csak ezért előzi meg felfokozott várakozás, a játék egyedi, a Twin Peaks-re és a Ragyogásra emlékeztető témája, és a finn stúdió közismerten a legmagasabb minőségi korlátok áttörésére törekvő hozzáállása szintén okot adnak a bizakodásra.
Az Alan Wake egy amerikai kisvárosban, a csendes, festőien hegyes-völgyes környezetben elterülő Bright Falls-ban játszódik. Alan, az alkotói válsággal, és nem utolsósorban álmatlansággal küszködő író ide érkezik feleségével, Alice-szal. Alice titokzatos körülmények között eltűnik, Alan pedig arra a következtetésre jut, hogy legújabb regényének vázlata a megoldás, ezért rabolták el a leányzót. A probléma: nem emlékszik rá, hogy bármit is írt volna. A történet ezen a szálon indul el, Alan nekilát az “elveszett” regény-részletek felkutatásának. Újabb probléma: a megtalált részleteket elolvasva pontosan megtörténik az, amit a papírra vetett, a körülötte felébredő titokzatos Sötétség emberek, állatok és tárgyak felett veszi át az irányítást - azért, hogy elpusztítsa őt. Az első pillantásra rendkívül misztikusnak tűnő történet ellenére a Remedy erősen hangsúlyozza, hogy az Alan Wake nem feltétlenül a természetfelettiről szól - a Max Payne-ból kiindulva Alan belső démonai ezúttal is leginkább akkora szerephez jutnak, mint a külső fenyegetés.
Az Alan Wake a Remedy saját műfaj maghatározása szerint pszichológiai akció-thriller, nyomozás, rémület, és akció ügyes keveréke. Az újabb könyvrészletek újabb rémségeket szabadítanak hősünk nyakába, a fenyegetés forrása pedig teljesen bizonytalan, Alan egyre inkább úgy látja majd, hogy a Fény és a Sötétség harcába keveredett. A játék akciói is erőteljesen a fény / sötétség párosra alapoznak, az Alan életére törő ellenfelek kezdetben sebezhetetlenek, a testüket a sötétség védelmezi, Alannek ezt kell valamilyen módon - fénnyel - leégetnie róluk, és csak utána folyamodhat a jól bevált lőfegyverekhez. A harcok során Alan számára abszolút halálos a sötétség, tehát folyamatosan fényes helyen kell tartózkodnia, illetve valahogy fényt kell csiholnia ahhoz, hogy életben maradhasson. Az összecsapások során a fáklyák jelentik az egyik legfőbb fegyvert: ha Alan meggyújt egyet, nem csak a környezet borul fénybe, hanem az idő is lelassul, hatékony, és roppant látványos lövöldözésre adva lehetőséget. A bombasztikus akcióbetétek ellenére az Alan Wake nem agyatlanul gyilkolászós játék lesz, a Remedy elmondása szerint a rejtélyek megoldása, és a felfedezés legalább akkora szerepet kap, mint az akció.
Az Alan Wake történetét több forrás ihlette. A fent már megemlített Twin Peaks-en és Ragyogáson kívül a finnek az Álmatlanságot, Stepehen King Titkos ablakát, és David Lynch Lost Highway-ét nevezik meg, mint fő inspirációt. Plusz egy most futó sorozatot - a Lost-ról van szó. Az Alan Wake is a tévészériák felépítését követi, a játék tizennyolc epizódra bomlik, az epizódok elején felvezetést és összefoglalót láthatunk az addigi lényeges történésekről, a fejezetek pedig miden esetben cliffhangerrel, “jajj, mi lesz most?!” csavarral zárulnak. Újságírói kérdésre a fejelsztők elmondták, hogy tisztában vannak vele, hogy a kevésbé sikeres Alone int he Dark is ilyen struktúrát használt, de meg vannak győződve róla, hogy az ő megoldásuk teljes mértékben működni fog. A történet hihetőségét és a beleélést a megfelelő vizuális mélység elérésével kívánják megtámogatni, Bright Falls és környéke nagyon részletesen kidolgozott játéktér lesz, változó napszakokkal, időjárással és klímával. A változó környezet a történet alakulásában is szerepet kap, lesznek olyan feladatok, melyeknél nappali előkészület (például egy csapda összerakása) és éjszakai végrehajtás jelenti majd a megoldás kulcsát.
Az Alan Wake régóta készül, és ha minden jól megy, 2010 első negyedévében, valamikor tavasszal meg is fog jelenni. Xbox 360-ra, a pár éve bejelentett PC verzió információink szerint jelenleg a Homályzóna határán egyensúlyoz.