A korábbi ígéreteknek megfelelően a gamescom előestéjén láthatjuk az első gameplay mozzanatokat a V1 Interactive FPS-éből, a Disintegrationből, az Edge magazinnak köszönhetően azonban addig az első részletekről olvashatunk.
A játék, melyen 30 fő dolgozik, középpontjában lebegő, felfegyverzett járművek - úgynevezett gravcycle-ök - irányítása áll, miközben ezzel egyidőben AI irányította földi csapatot koordinálunk, aminek létszáma maximum 4 fő.
"A fejlesztés alapja, hogy úgy képzeljük, hogy neked, a pilótának a jobb kezed a gravcycle, a bal pedig a földi csapat" - mondta Marcus Lehto az Edge-nek.
A Disintegration 150 évet ugrik előre az időben, aholis az emberiség egy kihalással fenyegető vírus ellen úgy védekezik, hogy a tudatukat robot testekbe ültetik át, integrálják, azt remélve, hogy ha a veszély elhárul, visszafordítják a folyamatot. Ez azonban polgárháborúhoz vezet az integrált és a normális emberek között, a harc pedig egyoldalúnak ígérkezik.
A játékosok Romer Shoalt irányítják, aki integráltként a saját hadereje, a Royonne ellen lázad fel. A kampány során a Sziklás-hegységet, az arizonai sivatagot, az USA nyugati partját és Izlandot is felkeressük majd.
Lehto elmondása szerint a Disintegration eredetileg egy kompakt 4-6 órás élménynek készült, a jelenlegi állás szerint azonban már 10-12 órára rúg a 13 küldetésből álló kampány egy átlag játékosnak.
"A Disintegrationből árad a Bungie DNS: nem csak a vizualitás, amit elvárnál a Master Chief mögött álló művésztől, hanem az érzés, ahogy játszod. De látszik a fiatalos nézőpont is, a gyors tempójú és taktikus harcban, valamint a hősies pillanatokra építő multiplayerben" - olvasható az Edge cikkében.