Multiplatform címek az Xbox stúdióktól?
Eddig 22 hozzászólás
ne5h
2019. August 13.
Tuesday 06:01


A tegnapi nap során már előkerült az Xbox Studios vezetőjének, Matt Booty-nak a neve, amikor is a The Outer Worlds lehetséges exkluzivitását tárgyalta a Game Informernek. Most a beszélgetés további részei kerültek elő, azonban az érem másik oldalára koncentrálva.

Az újság azt kérdezte Booty-tól, megengednék-e, hogy az újonnan beolvasztott, korábban multiplatform fejlesztők, mint a Double Fine, az Obsidian vagy a Ninja Theory továbbra is multiplatform címeken dolgozzanak.

"Igen, azt hiszem, engednénk. Azt hiszem, a kérdés nem az, hogy PlayStationre vagy Switch-re jelenjen meg, inkább, hogy a franchise szempontjából van-e értelme."

Más szavakkal, olyan játékról beszélünk, ami profitálna a hálózati hatásból amiatt, hogy sok különböző platformra jelenik meg vagy olyan cím, ahol úgy tudjuk a legjobban támogatni, ha megfelelő erőforrásokat állítunk mögé és biztosra megyünk, hogy a platformjaink, mint az xCloud és a Games Pass, Xbox Live, tényleg szolgálják a játékot?"

Aug 13., Tuesday 18:40 #22
Ha jól értelmezem, akkor ez azt jelenti, hogy ami cross-platform, közösségekre épülő cím, az mehet multiplatformnak, az egyszemélyes, fókuszáltabb címek meg exkluzívok lehetnek. Meglepő, de van benne logika.

Az meg, hogy a The Outer Worlds esetleges majdani folytatása így exkluzív lenne, kifejezetten okos húzás: ha a Fallout 4 / 76 csalódott rajongóit (aki nem kevesen vannak) sikerül elcsípni az októberi első résszel, akkor a folytatással már lehet gépvásárlókat / respektet boostolni. Nyilván nem szabad ennyire előre szaladni, előbb legyen jó a kezdés (mondjuk számomra az egyik legjobban várt játék a közeljövőből, így nagyon bízom benne).
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
Aug 13., Tuesday 17:37 #21
Válasz bakfitty (#18) üzenetére
Ez megint csak az a kategória, amikor nem tudjuk, milyen kikötések voltak az egyes felek részéről. Azzal egyetértek, hogy ezek az üzletek nem egyik napról a másikra köttetnek, viszont a végeredmény szempontjából a mi szemszögünkből nézve nagyjából mindegy, hogy azért marad egy cím multiplatform, mert a jogok a fejlesztőnél maradnak vagy azért, mert az új kiadó üzletileg így jár jobban.

Ettől függetlenül köszönet a részletes levezetésért és véleményért.
I am such a B.A.
Aug 13., Tuesday 17:33 #20
Válasz nintendo fan (#16) üzenetére
Az Outer Worlds-nek a következő része lehet exkluzív, mivel az októberben érkező részt nem a Microsoft adja ki. Ez a tegnapi hírben is le vagyon írva.
I am such a B.A.
[29] lacapaca
Aug 13., Tuesday 16:34 #19
Válasz arpi0912 (#15) üzenetére
Szerintem ezzel csak azt akarta mondani, hogy nincs náluk teljes Ms uralom.
"Azt hiszem engednénk" Én is sok mindent hiszek. Pl. azt is, hogy egy ilyen kérdésre szimpatikusabb lesz egy ilyet válaszolni, mint egy egyszerű "nem"-et
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[1] bakfitty
Aug 13., Tuesday 16:32 #18
Válasz ne5h (#12) üzenetére
Ez nem teljesen igaz. Mikor egy kiadó megvásárol egy fejlesztőcsapatot, akkor jellemzően az adott csapatnál lévő IP-k is hozzá kerülnek. (Kivételek mindig akadnak, az MS háza táján azonnal kettő is: mind a Wasteland, mind a Psychonauts az inXile / Double Fine tulajdona, azonban mivel a Figen nem csak támogatók, hanem befektetők is adtak bele pénzt, így utóbbiakat ki kellett vásárolniuk, hogy a kiadói jog hozzájuk kerüljön + Psychonauts esetében a döglődő Starbreeze-t is) De még ha a fejlesztő bele is rak egy olyan kitételt a szerződésbe, hogy az IP-k náluk maradnak, akkor is a kiadó rendelkezik a munkaerővel, nyugodtan leállíthat fejlesztést, átcsoportosíthat embereket.
Azonban amikor mi megtudjuk, hogy megvettek egy fejlesztőt (pl Ninja Theory, tavaly június), az nem azt jelenti, hogy akkor már minden kész volt, jelen esetben hosszú hónapokkal az E3 bejelentés után lett hivatalosan "MS tulajdon" a csapat mert egy rakás belső és külső folyamaton kell ennek végigfutnia. Ezen idő alatt bőven lehet, hogy a csapat már javában dolgozott a Switch változaton (ahogy például a Bleeding Edge is már jóval a MS akvizíció előtt ott volt az asztalon) és kiadói oldalról ezen a ponton logikusabbnak (értsd: kifizetődőbbnek) tűnt befejezni, kiadni és beszedni a pénzt, mint kaszálni a projectet, csak mert Switch a célplatform. Ne feledjük, a "konzolháború" csak a fórumhuszárok fejében van, a cégeknél sokkal fontosabb a pénz és a befektetések megtérülése.

Magához a hírhez hozzászólva: aki hallotta az eredeti beszélgetést (nem titkos, fent van pl youtuben) és hozzákapcsolja Spencer korábbi, hasonló témában tett nyilatkozatait (és nem pusztán a US IGN hírre hagyatkozik, akik megint szépen feláldozták a tényeket a kattintások oltárán), annak azért elég tiszta, hogy nem arról van szó, hogy itt sorra fogják fosni a csapatok a multiplatform játékokat. Egyszerűen ha valamelyik csapatnak sikerül kikísérleteznie egy olyan játékot, ahol igenis számít, hogy minél többen játszanak vele (a'la minecraft), ahol ezzel a lépéssel játékosokat lehet behúzni az ökoszisztémába, akkor ahogy fentebb is, nem fognak azért nyafogni, mert más platformon is megjelenik. Azért legyünk tisztába azzal: erre elenyészően kicsi az esély.

(Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy micsoda irónia, ahogy a helyi szamuráj-kontingens ágál ez ellen meg értetlenkedik a legjobban, mikor egy tökéletes világban ez azt jelentené, hogy ők is kapnak még több játékot a szeretett kis masinájukra.)
Aug 13., Tuesday 16:28 #17
Válasz soliduss (#1) üzenetére
Jaj Solid,vannak jó ip-ék ugyanúgy Xboxra is mint a másik két konzolon,nem kell itt kamu rimánkodni Matt-hez!
Forza kéne?Vegyél Xone-t!
Forza INTER,csak az INTER!!! 3DS Friend Code 2191-7745-9568(NfanSanyi)
Aug 13., Tuesday 16:21 #16
Mondjuk a hir első fele elkerülte a figyelmeteket,az Outer Worlds lehetséges Xone exlusivitása...Eddig masszivan multiplatform címnek ígérkezett.

Annyira beleéltétek magatokat Bleeding Edge halványan elképzelhető mutiplatformosodásába hogy afelett meg elegánsan elsiklotattok!
Forza INTER,csak az INTER!!! 3DS Friend Code 2191-7745-9568(NfanSanyi)
[27] arpi0912
Aug 13., Tuesday 15:51 #15
Válasz lacapaca (#14) üzenetére
Végülis bármi lehetséges, főleg az MS-nél. De ha így lesz akkor ez megint egy zagyva kommunikáció lesz a részükről mint a generáció elején minden.
Felvásárolnak fejlesztő csapatokat hogy a 1st party listájukat frissítsék és hogy több legyen belőle és minőségieket gyártsanak mint a sony, mert ezt mondta Phil. Aztán erre meg multiplatformok is lehetnek ezek az IP-k? Háát... nem is tudom nem sok logika van benne.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[29] lacapaca
Aug 13., Tuesday 15:29 #14
Válasz arpi0912 (#13) üzenetére
Így van. Minden a szerződésen múlik, mint ahogy azt már a #8-ban én is leírtam.
És akkor el is jutottunk odáig is, hogy miért lehet lehetséges fejleszteniük akár multiplatform is.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[27] arpi0912
Aug 13., Tuesday 13:53 #13
Válasz lacapaca (#11) üzenetére
Ne5h megválaszolta helyettem azt hogy miért is nem olyan egyértelmű ez, persze ez a szerződésben foglaltakon múlik amikről nem tudunk semmit. De nem olyan egyszerű, hogy az Ms megvette őket így kedvükre sztornózhatnak ilyeneket.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
Aug 13., Tuesday 12:28 #12
Válasz lacapaca (#11) üzenetére
Nem sztornózhatták volna, ha a felvásárláskor nem kerülnek hozzájuk az IP-k. A Minecraft kapcsán nem tudom, mi a helyzet az IP-vel, de mivel a Hellblade esetében a kiadó és a fejlesztő is a Ninja Theory volt, ezért nem meglepő, hogy náluk maradtak a jogok, innentől kezdve akár mosógépre is kiadhatják, ha úgy akarják.

Nyilván a Bleeding Edge (csak hogy a Ninj Theory-nál maradjunk) esetében már teljesen más is lehet a felállás, ha a Microsofté az IP, ők döntik el, milyen platformokra adják ki.
I am such a B.A.
[29] lacapaca
Aug 13., Tuesday 12:08 #11
Válasz arpi0912 (#10) üzenetére
Ahogy ez az egész hír is nesze semmi, fogd meg jól.
Jött egy kérdés az új csapatokkal kapcsolatban, amire jött egy ilyen, eléggé semmit mondó válasz. Aminek nem az volt a lényege, hogy az Ms tervezné a multiplatformosodást.
Miért ne lehetett volna. A kérdésed az volt, hogyha ezeket a stúdiókat megvették, akkor miért engednék nekik. Ilyen alapon ugyanúgy sztornózhatták volna akár a Minecraft-ot Ps4-re, vagy a Hellblade-t Switch-re.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[27] arpi0912
Aug 13., Tuesday 11:37 #10
Válasz lacapaca (#8) üzenetére
Az az utolsó bekezdés nesze semmi fogd meg jól. Abból semmi nem derül ki pontosan. Egyébként ha jól tudom a Minecraft hamarabb jött ps platformra (ps3-ra előbb így érthető volt hogy nem hagyják ki a ps4et, de lehet a felvásárláskor is volt valami záradék ezekbe nem látunk bele) mint hogy megvásárolta őket az MS (2013as megjelenés vs 2014es felvásárlás). A hellblade is ugyan ez alapból ps4 + pc volt, majd box mielőtt megvették volna őket, így ott se volt ez kérdés.
De majd meglátjuk mit is jelenthet ez ha egyáltalán megvalósul.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[29] lacapaca
Aug 13., Tuesday 11:14 #9
De amúgy sem egy nagy újdonság ez. Minecraft is van mindenre. Ps-re is azután jött, miután a Ms felvásárolta a csapatot. És a Hellblade is jött Switch-re is.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[29] lacapaca
Aug 13., Tuesday 11:08 #8
Válasz arpi0912 (#7) üzenetére
Ott van az utolsó bekezdésben. De egyébként nyilván a helyén kell kezelni ezeket a nyilatkozatokat. Meg a fene tudja milyen megállapodások vannak ezekkel a stúdiókkal.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[27] arpi0912
Aug 13., Tuesday 10:53 #7
Válasz lacapaca (#5) üzenetére
Mivel már ezeket a sutdiókat megvették miért engednék nekik? Értelmetlen. Miért vették meg őket, ha továbbra is engednék nekik azt hogy multi platform címeket csináljanak? Ez esetben elég lett volna egy zsíros ex szerződés a csapatokkal mint eddig. Egyébként is azt kommunikálták, hogy azért vásároltak be, hogy a 1st party játékaikat erősítsék.
Azt meg nem nehéz kitalálni, ha a 1st party fejlesztések mellett engedik nekik a 3rd party fejlesztéseket is az valamelyik rovására fog menni. Azért ezek a stúdiók amúgy is hadilábon állnak a minőséggel (hol a látvány, hol a gameplay vagy sztori).
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[36] kiső
Aug 13., Tuesday 10:52 #6
Szuper, lesz Halo PS5-re. Már alig várom!
[29] lacapaca
Aug 13., Tuesday 9:36 #5
Válasz arpi0912 (#4) üzenetére
Nem ők gondolkodnak rajta...a kérdés az volt, hogy az eddig multiplatformon is fejlesztő új stúdióiknak hagynák-e, hogy fejlesszenek multiplatformra is.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[27] arpi0912
Aug 13., Tuesday 9:26 #4
Ha ezt valóban meglépnék, akkor totál értelmetlen lenne részükről dollár milliókat költeni új generációs vasakra. Látjuk, hogy a most powerful dumával csodát nem csinálnak, a kötelező 3-as meg már ebben a generációban is megmutatta hogy kevés ahhoz hogy tömegeket bevonzzon.
De egyébként jobban tennék, ha a felvásárolt belsős sutidóikat legalább annyira megerősítenék hogy ki tudják használni a saját hardverüket. Mert a mostani 10-12 csapatból jó ha 3-4 tudja azt a minőséget hozni amit elvárnak tőlük az emberek. Ha ez megvan, akkor gondolkozhatnak ilyenen addig értelmetlen.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[29] lacapaca
Aug 13., Tuesday 9:14 #3
Válasz soliduss (#1) üzenetére
Bla-bla-bla. Ez a hír nem arról szól, hogy ők nyitnának-e a multiplatform felé, hanem hogy hagynák-e az új stúdióikat multiplatformként dolgozni, ha úgy akarnának.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
Aug 13., Tuesday 9:11 #2
Válasz soliduss (#1) üzenetére
A fenti gondolatmenet a meglévő mesterhármasra (Gears-Halo-Forza) nem terjed ki, ez kifejezetten az új fejlesztéseket érinti.
I am such a B.A.
[48] soliduss
Aug 13., Tuesday 8:57 #1
Kedves Matt...csináljatok egy jó IP-t amit érdemes lenne kihozni más gépekre is. Nem hiszem ,hogy egy Halo/Gears máshol aratna.... a forzában látnék potenciált más gépeken is... azt szerintem vinnék.

Új ip-ket... új király AAA játékokat mint régen. Egy jó Prey? vagy Blue Dragon?