A Microsoft hosszú távú tervei között kiemelkedő fontossággal bír a Japán jelenlét is - derül ki Phil Spencer, az Xbox főhonchojának beszédéből.
Redmond az elmúlt időszakban nyolc különböző stúdiót is bevásárolt a 1st party ligája közé (legutóbb ugye a Double Fine csatlakozott a csapathoz), melyek fő irányelve, az AAA játékfejlesztés mellett a Game Pass - és annak terítése olyan minőségben, illetve mértékben, amely egyetlen másik platformon sem érhető el.
Phil a Games Industrynek adott riportjában az egész Game Pass-t és a jövő videójátékos kereskedelmét a Netflixhez hasonlító platformnak vízionálja.
"Úgy gondolom, hogy a Netflix nagyon jól invesztál azokba a a tartalmakba és területekbe, amely irányba az egész tartalomfogyasztási biznisz halad" - említi Spencer. "Nekünk, a Microsoftnál hasonló elképzeléseink vannak a szolgáltatásaink bővítésében és támogatásában. Ugyan nem invesztálunk direkt 12 mrd $-t magukba a videójátékokba manapság, de ahogy az előfizetések növekednek, és a szolgáltatások egyre több felhasználóhoz elérnek, úgy látjuk egyre fontosabbnak azt, hogy magába a tartalomfejlesztésbe, bővítésbe fektessen be a cég. Nem minden évben fogunk ilyen dinamikusan bővülni, de úgy tekintek magunkra, mint aki a céljai eléréséhez szükséges beruházásokat mindig támogatni fogja - ami a jövő szempontjából a legfontosabb."
Spencer külön kiemelte, hogy a Microsoft közel sem fejezte be az akvizíciókat, azaz a jövőben is számíthatnak a játékosok a Redmondiak belső stúdióinak bővítésére - ráadásul a jelöltek közül biztosra vehető valaki az ázsiai piacról is.
*"Úgy gondolom, hogy nagyszerű lenne egy ázsiai csapattal kooperálni - sőt, valójában egy Japán csapattal bővíteni a Microsoft Studios már így is erős felhozatalát. Nagyon jó érzés volt régen a first-party jelenlétünk Japánban. Habár jelenleg csak egy kis csapatunk van ott helyileg, de úgy tudom, hogy komoly előrelépésekre számíthatunk a közeljövőben.
A Japánban tett látogatások eredményeként fantasztikus volt a Phantasy Start viszont látni az Xbox felhozatal között kiváltképp, hogy a SEGA-ról van szó. Miyazaki-úr eleinte a Dark Soulssal, most az Elden Ringgel az Xbox standon lépett színre és nem titok, hogy a japán fejlesztőktől egyre több és jobb dolgokra számíthatunk majd.*
Érezhető, hogy a japán játékok jelenléte az elmúlt E3-ak alkalmával egyre gyakoribb a Microsoft platformon, de ezidáig ezek a szoftverek leginkább a multiplatform megjelenéseknek voltak javarészt betudhatóak. Habár az olyan játékok, mint a Sekiro, az Elden Ring, vagy a Dragon Ball FighterZ mindenképp az exkluzív távol-keleti tartalmakat erősítik, sok franchise még így is radar alatt marad a redmondiak számára. Phil Spencer és az MS csapat erőfeszítései mindenképp boostot adhatnak a jövőbeni Xbox kontent fogyasztáshoz - kiváltképp a Game Passhoz, amelyből végső soron mi, játékosok profitálunk a legtöbbet.