Az amerikai Nielsen Entertainment ezévi videojáték-témájú felmérése a játékosok szokásait és preferenciáit vizsgálta. Ki milyen platformon játszik? Hány játékot vásárol? Mennyi időt fordít egy játékra? Milyen a játékosok nembeli eloszlása? Hányan játszanak online? Sok-sok adat következik, némelyikük határozottan meglepő:
2006-ban az Egyesült Államokban nagyjából 117 millió aktív játékos található.
56 százalékuk online (is) játszik.
Az online játékosok 64 százaléka nő.
Az aktív játékosok 40 százaléka tinédzser.
Az aktív játékosok közel 8 százaléka (15 millió feletti szám) 45 éves, vagy ennél idősebb.
KONZOLOK, ZSEBKONZOLOK, PC
A játékosok 64 százaléka PC-n nyomul - a PC az alkalmi játékosok elsődleges választása
59 százalék PlayStation 2 tulaj
33 százalék Xbox tulaj
30 százalék Gamecube tulaj
15 százalék Xbox 360 tulaj
Az aktív játékosok hetente átlagosan 14 órát játszanak konzolon, és / vagy 17 órát zsebkonzolon.
VÁSÁRLÓI SZOKÁSOK
Az utolsó hat hónapban az amerikai játékosok átlagosan és fejenként négy játékot vásároltak
90 százalékát vették boltban
10 százalékát vették online
Egy játékkal átlagosan 47 órát töltenek el.